"סוכני כאוס" • צפו

אחרי הקפיצות מהשולחן: כך נפתח היום הדיון בוועדת חוקה

וועדת חוקה בכנסת, הדנה ברפורמה המשפטית שמובילה הממשלה, החלה היום בניסיונות של חברי כנסת מהאופוזיציה להתעמת עם רוטמן (בכנסת)

יוני גבאי | כיכר השבת |
וועדת חוקה, היום (צילום: ערוץ הכנסת)

הדיון בוועדת חוקה של הכנסת נפתח היום (שלישי) במחאה של חברי כנסת מהאופוזיציה על דברים שצייץ יו"ר הוועדה, שמחה רוטמן, ממובילי הרפורמה במערכת המשפט, אתמול ובהם כינה מתנגדים לרפורמה בשם "סוכני כאוס".

"אתה ממשטר את האמירות", אמר גלעד קריב, "ניסה למשטר את המהדורה בחדשות 13, אנחנו קטנים עליו, שלא תרגישו שיש מופע אימים רק בעבורנו, כולנו סוכני כאוס, העיתונאים כולם פוליטיקאים".

שמחה רוטמן אמר בין היתר בעודו מנסה להתחיל את הדיון: "אין ספק שאתמול בכלל, וחברי יש עתיד בפרט, הדגימו מהי סבלנות וסובלנות, מציע להשתמש פחות בביטויים כאלו".

אתמול תוגברה האבטחה סביב רוטמן, בצל מחאת השמאל המתגברת נגד הרפורמה המשפטית. בכנסת, אף נרשם אירוע חריג מאוד, כאשר הוצב לרוטמן מאבטח צמוד - כולל במהלך עבודת הוועדה. המאבטח, עומד מאחורי רוטמן לכל אורך הדיונים.

המאבטח מאחורי ח"כ שמחה רוטמן

ח"כ ארז מלול מש"ס, מתח על כך ביקורת חריפה ואמר: "אני רוצה רק להעיר דבר אחד, אני מתבייש בעובדה שיושב ראש ועדה, אחת הוועדות החשובות בכנסת, זקוק למאבטח צמוד בתוך חדר הוועדה שהוא מנהל.

"זה אירוע חסר תקדים, זו תוצאה של הסתה - כשראש עיריית תל אביב מר חולדאי אומר שדיקטטורה מפילים בשפיכות דמים, הוא מתיר את דמם של המחוקקים, של היושב ראש ושלנו, חייבים לגנות אותו, המשטרה צריכה לעצור אותו עכשיו. אין בעיה עם מחאה, מחאה זו דמוקרטיה - אבל לא להסתה".

הדיון אתמול בוועדת החוקה, שבו אושרו שניים מסעיפי הרפורמה המשפטית לקריאה ראשונה, היה סוער וחריג. חברי כנסת מהאופוזיצה לא אפשרו לרוטמן לדבר. ח"כ יוראי להב הרצנו קפץ מעל השולחן בוועדה והגיע עד לכיוונו של רוטמן. כמוהו גם חבר הכנסת ולדימיר בליאק מ'יש עתיד', שקם ממקמו לעבר רוטמן.

אלו החלו לצרוח לעברו: "בושה, בושה", ואליהם מצטרפים חברי כנסת. רוטמן קרא להם לסדר בשלוש קריאות והורה להם לצאת אך אלו סירבו והחלו להתעמת עם מאבטחי הכנסת. כשמשה סעדה ניסה להרגיע את הרוחות ולהתערב, צעקו לעברו: "תשב בשקט, זרקו אותך ממח"ש!"

היועץ המשפטי החל לקרוא את ההצעה להבצעה, אך נקטע בידי הנוכחים. אורית פרקש הכהן אמרה לו: "אל תקריא את החוק הזה". גלעד קריב אמר לרוטמן: "אתה חרפה לבית הזה, דרסת כל דרך". שניהם הורחקו מהדיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר