מי אשם?

לפיד הצית את הגפרור: כך מאשימה סגנית שר האוצר את יו"ר האופוזיציה בהפקרות

חברות ההייטק ממשיכות להוציא כספים מהמדינה בגלל הרפורמה במערכת המשפט וסגנית שר האוצר חברת הכנסת מיכל וולדיגר מאשימה: הם לא רוצים הידברות. הם רוצים פיצוץ (פוליטי, חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
"אין פרטנר". מיכל וולדיגר (צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90)

הרפורמה במערכת המשפט שצפויה להתחיל היום (שני), בדיונים והצבעות על שניים מחוקיה שהעיקרי שבהם - שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, ממשיכה להוביל את השיח ואת סדר היום הציבורי. לטענת מתנגדי הרפורמה, שינוי בהרכב הוועדה יוביל לפוליטיזציה של מערכת המשפט. לטענתם של תומכי הרפורמה, הפוליטיזציה קיימת דווקא היום בשל השיטה הקיימת ודווקא השינוי הוא זה שיביא לאיזון.

סגנית שר האוצר, חברת הכנסת מיכל וולדיגר (הציונות הדתית), עלתה הבוקר לראיון בגלי צה"ל ותקפה את האופוזיציה והעומד בראשה בטענה כי הם "מציתים שריפות". וולדיגר נשאלה על עוד חברת ענק שמוציאה את כספיה מישראל והשיבה כי "יש שריפה. אין ספק. השאלה היא מי הדליק אותה. גם גם התשובה מאוד ברורה. יאיר לפיד הצית את הגפרור".

המראיין ניסה להתעקש וטען, כי כמו בפרשיית המגנומטרים שהסעירה את ישראל ולבסוף הגיע ראש הממשלה נתניהו והרגיע את הרוחות, כ'מבוגר האחראי', גם כאן אולי עליו להתעשת ולכבות את 'השריפה'. וולידגר השיבה, כי השאלה הזו מחדדת את הצביעות של השמאל הישראלי: "הרי היועצת המשפטית לממשלה אסרה על ראש הממשלה לעסוק ולהתבטא בסוגיית הרפורמה המשפטית, אז כיצד בדיוק אמור ראש הממשלה להכריע בעד הוצאת הרפורמה או חלק ממנה מסדר היום?".

וולדיגר גם טענה, כי אף לו היו מגיעים בקואליציה להבנות עם האופוזיציה ומקפיאים את החקיקה ל-60 יום כפי שדרש לפיד, הדבר לא היה מרגיע את השמאל. "עובדה, החקיקה נדחתה בשבוע ואף אחד שם אפילו לו רמז כי הוא מוכן להגיע לאיזושהי פשרה או הבנה עם הקואליציה. אם היינו מקפיאים ל-60 יום, הם היו מוצאים תירוץ כלשהו בסופם של 60 הימים מדוע הקואליציה היא זו שלא מוכנה להגיע להבנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר