"הסתה פרועה"

הליכוד בתלונה נגד אהוד ברק: "מחולל מרד ומלחמת אזרחים"

הליכוד הגישה תלונה במשטרה נגד אהוד ברק: "הסתה פרועה שמטרתה לחולל מלחמת אזרחים" • ראש הממשלה לשעבר אמר בהתייחסות למחאת השמאל נגד הרפורמה המשפטית: "כשיש משטר בלתי לגיטימי בעליל, חובה לא לבצע פקודות" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

מפלגת הליכוד הגישה היום (שישי) תלונה במשטרה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, בטענה כי קרא למרי אזרחי וסירוב פקודה.

"חופש הביטוי אינו מעניק הגנה לנבחר ציבור לשעבר שעושה בו שימוש ציני, שרואה בו כלי נשק להסתה פרועה שמטרתה לחולל מלחמת אזרחים, לקריאה למרד בממשלה, שזכתה לאמון העם בבחירות ולאמון הכנסת".

השרה גלית דיסטל אטבריאן כתבה: "אם הוא היה טוקבקיסט אנונימי לא הייתי נדרשת לזה. אבל הוא היה רמטכ"ל וראש ממשלה. ויש לו השפעה".

"מדוע אם כך אהוד ברק מסתובב חופשי ולא יושב כעת בחקירה תחת אזהרה בעוון נסיון המרדת הצבא נגד העם? אתם יכולים לדמיין את טראמפ נניח קורא לצבא האמריקאי להפר פקודות ויוצא מזה בשלום? גם אני לא".

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, אמר בשיחה עם עיתונאי "הארץ" אורי משגב: "כאשר יש משטר שהוא בלתי לגיטימי בעליל, כמו שחיילים לומדים בקורס קצינים שיש פקודות שמתנוסס מעליהן דגל שחור, זו לא זכותו של החייל לא לבצע, זו חובתו. המקבילה האזרחית של זה פה".

ברק הוסיף: "יש לנו חוזה עם דמוקרטיה ליברלית, כפי שהיא מוגדרת במגילת העצמאות, ואין לנו חוזה עם שום דיקטטור. במבחן ההיסטוריה נרשמים לדראון עולם אלה שצייתו לפקודות, ואלה שנתנו את הפקודות".

הוא הזהיר: "אם לא יעשו כלום, תוך שישה שבועות נהיה בדיקטטורה".

"האזרחים יצטרכו לטפל בזה במקום שכשלו כל אלה שעומדים מטעמנו כדי לשמור. מה נעשה כאזרחים - לא חכם ולא נבון לפרט כרגע... מניסיון היסטורי מהמאה עשרים שנה האחרונות, כאשר שלושה וחצי אחוזים מהאוכלוסיה או 8% מהאוכלוסיה הבוגרת מתמיד באופן עיקש בהפגנות ומחאה ונוקט את כל האמצעים שלרשותו הממשלה או מתקפלת או נופלת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר