המלחמה המשפטית

השר אקוניס נגד אהוד ברק: "דיקטטור מסית, ישראל קרסה כשעזב אותה"

השר מהליכוד הגיב לדבריו של ראש הממשלה לשעבר, שביקר בחריפות את הרפורמה המשפטית וכינה אותו בראיון הבוקר "דיקטטור מסית" (פוליטיקה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel, Avshalom Sassoni‎‏ /Flash90)

השר המדע אופיר אקוניס מהליכוד תקף היום (שני) בבוקר את אהוד ברק, לשעבר ראש הממשלה, שתקף במילים חריפות את הרפרומה המשפטית שמובילה הממשלה וקרא למרי אזרחי.

"אהוד ברק דיקטטור מסית", אמר אקוניס, בראיון לתוכנת 'הבוקר הזה' בהגשת אריה גולן ברשת ב'. "אדם שהשאיר את ישראל באינתיפאדה המדממת ביותר בתולדותיה, עם כלכלה קורסת, עם ריבית מזנקת, עם גירעון במאזן התשלומים. ישראל קרסה כשהוא עזב אותה ב-2001".

מוקדם יותר הסביר אהוד ברק את התבטאויותיו בימים האחרונים נגד הממשלה. בראיון לגולן באותה תכנית אמר: "מרי אזרחי הוא civil disobedience – אי ציות אזרחי - זו הדרך היחידה של אזרחים להיאבק נגד ממשלה שלנגד עיניהם מועלת בכללים שאמורים להדריך את המדינה. כל אזרח רשאי להחליט איך הוא פועל באי ציות אזרחי".

הוא הוסיף: "אני חושב שפירטתי די ברור. כאשר ממשלה מבצעת חקיקות בזק כאלה, ואם ישלימו אותה, היא מוציאה את ישראל מכלל המדינות הדמוקרטיות. ברגע שממשלה נוקטת בקו פעולה בלתי לגיטימי בעליל, אין ברירה לאזרחים אלא לחשוב איפה הם נמצאים".

השר אקוניס התייחס גם לפיגוע בחווארה והבהיר: "לא תהיה הקפאת התיישבות ביהודה ושומרון ולא בגולן גם לא לדקה. נקים יישובים ונרחיב יישובים. מהצד השני – שינוי מדיניות – עונש מוות אושר אתמול בוועדת השרים. המהומות שהיו אתמול לא היו צריכות להתקיים - זו לא דרכנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר