צפו בנאום המלא

תוך צעקות וסתימת אוזניים; נתניהו: "לא מפחדים מצביעות התקשורת"

האופוזיציה זימנה דיון 40 חתימות נגד הרפורמה המשפטית | ראש הממשלה נתניהו עלה להשיב, והאופוזיציה החלה לצעוק לאורך כל נאומו וחברי כנסת הוצאו בזה אחר זה | יו"ר הכנסת לשעבר מיקי לוי סתם את אוזניו לאורך הנאום | צפו (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו בנאומו הערב| בעיגול: מיקי לוי (צילום: ערוץ כנסת)

ראש הממשלה נתניהו עלה לפני דקות (שני) לדוכן מליאת הכנסת, כדי להשיב לשאלות האופוזיציה - לאחר שאלו זימנו דיון בנושא רפורמת המשפט. חברי הכנסת לא פסקו מלהפריע לאורך כל הנאום והוצאו על ידי יושב ראש הכנסת.

נתניהו אמר בפתח דבריו: "אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב – למשפחת יניב מהר ברכה, על הירצחם של הבנים והאחים הָלֶל ויָגֶל. שניהם היו תלמידי ישיבות הסדר, אוהבי העם, אוהבי המדינה, אוהבי הארץ. מלח הארץ. אין דבר יותר נורא להורים מלהתבשר על מות בניהם. הלל ויגל – הנאהבים והנעימים בחייהם וגם במותם לא נפרדו. השם יקום דמם, ואנחנו ננקום דמם. וכשאני אומר ׳אנחנו׳, אני מתכוון אך ורק לכוח המגן של מדינת ישראל – צה״ל וזרועות הביטחון. הם יודעים לעשות זאת. הם עושים זאת. הם באים חשבון עם כל מי שמרים ידו עלינו. זו רק שאלה של זמן, לא הרבה זמן, עד שניפרע מן הרוצח של הלל ויגל. דמו בראשו".

עוד אמר נתניהו: "כשמתרחש פשע מחריד כזה, כשמתרחשת זוועה כזאת של רצח של שני נערים נפלאים, אחים, הלב של מי לא נקרע. הדם של מי לא רותח. בשום אופן לא נעבור על כך לסדר היום. הממשלה שלנו משנה את הכללים. אנחנו פועלים נגד הטרור בכל האמצעים: סיכול, פעילות מבצעית, ענישה, ועכשיו גם חקיקה: חוק גירוש משפחות מחבלים, וקידום חוק עונש מוות למחבלים – דברים שלא היו עד עכשיו. במקביל אנחנו מסדירים יישובים שלא הוסדרו במשך שנים. אנו בונים עוד אלפי בתים, ומוכיחים לאויבינו שהם לא יעקרו אותנו מארצנו".

"וזאת התשובה שלנו לטרור", הוסיף נתניהו ואמר: "להלום בטרוריסטים, להלום במחבלים, ולהעמיק את שורשינו בארצנו. אבל שוב - זה התפקיד שלנו, של הממשלה, ושל זרועות הביטחון. עם כל הלהט והיצרים, אין שום מקום לאנרכיה, ולא נשלים עם אנרכיה. לא נקבל מציאות שבה איש הישר בעיניו יעשה: הצתת בתים, שריפת מכוניות, פגיעה בכוונה תחילה בחפים מפשע. זהו בדיוק מה שאויבינו רוצים לראות: אובדן שליטה ומעגל אינסופי של דם ואש ותמרות עשן".

"חברי הכנסת", אמר עוד נתניהו: "הקשבתי לאסתי יניב, אימם של הלל ויגל. אסתי ושלום קברו היום את ילדיהם האהובים. אסתי אמרה אתמול, בשיא יגונה, ובאצילות נפש שאין דומה לה: ״אנחנו אוהבים את המדינה, אנחנו אוהבים את הצבא ואנחנו רוצים אחדות״. אני יודע שרוב מכריע של אזרחי ישראל חותמים על המילים המרגשות הללו - אנחנו אוהבים את המדינה, אנחנו אוהבים את הצבא, ואנחנו רוצים אחדות. חברי הכנסת, אני אומר זאת גם לתומכי הרפורמה וגם למתנגדיה, ובייחוד לכל יושבי הבית הזה. כולנו אוהבים את המדינה. לכולנו יש רק בית אחד, ולכולנו יש רק מדינה אחת. יש דרך אחת להוריד את גובה הלהבות בתוכנו, והדרך הזאת היא לעשות דבר פשוט: להתחיל לדבר.

"בשביל לדבר צריך להיכנס לחדר אחד ולדבר. אני משוכנע שעם רצון טוב נוכל להגיע גם להסכמות. בואו נקשיב לזעקה האמיתית של 'אם הבנים', אסתי יניב, שקוראת לנו מתהומות נפשה להידבר ולהתלכד. בואו נקשיב לה. ברור לי שהדבר אפשרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר