"פגיעה בפרטיות"

זו הסיבה שהפטור לויזה לארה"ב צפוי להתעכב עוד

חיכיתם לפטור מוויזה לארה"ב? בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת עלה שיש עוד עיכובים, בשל סירוב מדינות באיחוד האירופי להעביר לישראל מידע על הנוסעים הישראלים אליהם (מדיני)

(צילום: שאטרסטוק)

חיכיתם לפטור מוויזה לארה"ב? בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת עלה שיש עוד עיכובים, בשל סירוב מדינות באיחוד האירופי להעביר לישראל מידע על הנוסעים הישראלים אליהם. הסיבה לסירוב: פגיעה בפרטיות הנוסעים.

הוועדה דנה בהצעת חוק סמכויות לאיסוף ואבחון של נתוני נוסעים הנכנסים לישראל או היוצאים ממנה כחלק מהתנאים הנדרשים על ידי האמריקאים. לפי ההצעה, חברות התעופה יחויבו להעביר את המידע האישי של הנוסעים בטיסות הנכנסות והיוצאות מישראל.

כרגע כ-60% מהנוסעים מגיעים ונוסעים למדינות אירופה והאמריקאים דורשים לבינתיים מידע על 100% מהטיסות.

כאמור, נושא העברת המידע לישראל על ידי חברות התעופה הזרות, בעייתי מבחינה משפטית גם אם יוסדר בחוק הישראלי, שכן הן לא מחויבות לכך. כרגע נעשים מאמצים מול האיחוד האירופי להגיע להסכמות בנוגע להעברת המידע, אך לא ידוע אם האירופאים יסכימו לבסוף.

אחת מהאפשרויות לנוכח הקשיים מול האיחוד האירופי היא שארה"ב תשקול להחריג את ישראל מהצורך באיסוף מידע על הנוסעים ב-100 אחוז מהטיסות.

כזכור, רק מי שמחזיק דרכון ביומטרי יוכל להיכנס לארצות הברית ללא ויזה בשלב הראשון. מדובר לפי ההערכה בכמחצית מהישראלים. גם אלו שמחזיקים דרכונים זמניים, לפי הדיווח בשל זמן תור ארוך להנפקת דרכון, לא יוכלו להיכנס לארצות הברית ללא ויזה.

כזכור, משרד החוץ קיבל את הנתונים האמריקנים על סירובי הויזות לישראלים לשנת 2022, ומהם עולה שישראל יכולה להצטרף לתוכנית הפטור מויזה לארצות הברית בהנחה שהחקיקה הנדרשת בישראל תושלם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר