המנוי אינו זמין

גלנט לבן גביר: לא אענה אם תמשיך לפרסם שיחות פרטיות

שר הביטחון, יואב גלנט, סירב לענות לשיחות טלפון מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר • גלנט הבהיר: אם תמשיך להדליף תוכן משיחות פרטיות - לא אענה לך (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
השרים גלנט ובן גביר (צילום: Yonatan Sindel, Erik Marmor/Flash90)

לאחר הפרסום על החלטת שר הביטחון, יואב גלנט, לחתום עם צווי מעצר מנהלים לשני פעילי ימין קיצוני החשודים בהשתתפות בפרעות בחווארה, השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר, ביקש לשוחח עם השר גלנט אך נענה בשלילה.

על פי הדיווח ב'כאן', גלנט הודיע לבן גביר כי יפסיק לדבר איתו אם ימשיך לפרסם את תוכן השיחות הפרטיות ביניהם לתקשורת, כפי שעשה, לדבריו, כבר שלוש פעמים.

בסביבת בן גביר הגיבו: "השר פנה אל גלנט פעם אחר פעם, אבל באף אחת מהפעמים לא הייתה הידברות או שיח שהוא פתר אותו. לא מכירים פנייה כזו של גלנט. חבל על הזמן, הפניות האלה הוכיחו שאין עם מי לדבר בצד השני.

"היו עשרות פניות בכל נושא, אם זה בעניין של של פינוי הכרם, המאחז לזכרו של הרב דרוקמן, הצפת כלי נשק ביהודה ושומרון, כל הנשקים בחברון. פעם אחר פעם בן גביר פנה אליו שיש שם מערב פרוע, אך לא קיבל ממנו מענה, חבל על הזמן, אין עם מי לדבר בצד השני".

מקורבי בן גביר תקפו את גלנט: "מבחינתו הוא החליט וזהו, שם זה נעצר. הוא לא מבין שאנחנו שותפים בכירים בממשלה, מה שהביא לפניות ישירות לנתניהו, שגם מקבלות מענה".

השר בן גביר מסר כי "גלנט לא עונה לשיחות. הוא בחר להתעלם מהשותפים הבכירים בקואליציה, כך בפינוי המאחז לזכרו של הרב דרוקמן, כך בעניין פינוי הכרם, כך בעניין פנייתי אליו על כך שבכל לילה יש בחברון אלפי יריות, כך לגבי פינוי הישוב אביתר וכך גם לגבי העצורים המנהליים".

השר בן גביר הוסיף: "גלנט מנהל מדיניות עצמאית בתוך ממשלת הימין, אך הוא שוכח שנבחר בקולות הימין ולא בקולות השמאל".

כזכור, בן גביר הגיב כזכור להחלטת גלנט לחתום על הצווים ואמר: "דווקא בימים בהם המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון סובלים מטרור רצחני, בוחר שר הביטחון להוציא שני צווי מעצר מנהליים נגד שני יהודים, ביניהם קטין (!), בעוד מול גורמי הטרור הוא בוחר במדיניות "מכילה", ועל כך יש להצטער".

בן גביר הוסיף: "למרות שבית המשפט הורה על שחרור שני העצורים היהודים, בחרו מוציאי הצו לעקוף את בית המשפט בהליך חריג וחמור ולפעול בניגוד לתפיסת עולם דמוקרטית. אפנה עוד הערב לגלנט ולראש הממשלה ואדרוש הבהרות על ההחלטה האנטי דמוקרטית הזאת".

גורם ביטחוני בכיר אמר כי העצורים שנגדם נחתם צו מנהלים תכננו פרעות נוספות. לדבריו "רמת המסוכנות שלהם גבוהה וחריגה מאוד".

לדברי הגורם הביטחוני, העצורים תכננו פרעות וגם פגיעה בכוחות הבטחון. "אירוע נוסף של פרעות בחווארה כמו זה שהתרחש יכול להכניס את ישראל לעימות. יכול לדרדר את המצב הבטחוני בדרום, שגם ככה נפיץ, ולהוביל להרוגים. אנחנו עושים מה הכל כדאי למנוע את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר