"התנהגות מבזה"

מבלי לנאום עד סוף החורף - זהו העונש שהוטל על שלושת הח"כים שביזו את הכנסת

ועדת האתיקה של הכנסת בראשותו של חבר הכנסת ינון אזולאי דנה בהתנהגויות בלתי ראויות של ולדימיר בליאק, אלמוג כהן ויוראי להב-הרצנו בשבועות האחרונים והחליטה על העונש: מבלי לנאום ולהגיש שאילתות בתקופה הקרובה (פוליטי)

איצלה כץ | כיכר השבת |
הוועדה הענישה. יוראי להב-הרצנו, אלמוג כהן ובליאק (צילום: תומר נויברג, יונתן זינדל/פלאש 90)

יש תשלום להשתוללות: חברי הכנסת יוראי להב-הרצנו, אלמוג כהן וולדימיר בליאק, לא יוכלו לנאום במליאת הכנסת במשך חמשה ימים ולא להגיש שאילתות ולנאום בוועדות הכנסת עד סוף מושב החורף בעוד כשלושה שבועות - כל אחד מהם בהתאמה כפי שהוחלט בוועדת האתיקה מוקדם יותר היום (ראשון).

הוועדה דנה בהתנהגויות בלתי מכבדות בעליל מצד שלושת הח"כים. הבולט שבהם היה יוראי להב-הרצנו (יש עתיד) שקפץ מעל שולחן הוועדה בעיצומו של דיון חוקתי. הח"כ המקפץ הורחק מהדיון באופן מיידי אך את העונש הוא קיבל היום מוועדת האתיקה, והוא לא יוכל להגיש שאילתות ולהשתמש בכלים פרלמנטריים עד סוף מושב החורף.

חברו לאופוזיציה, חבר הכנסת ולדימיר בליאק - גם הוא מ'יש עתיד', קיפץ אף הוא על שולחן ועדת החוקה והוצא ממנה מיד. גם הוא לא יוכל להגיש משאילתות ולהשתמש בכלים פרלמנטריים עד סוף מושב החורף. השניים סירבו להתנצל על התקרית המבישה בה נראו קבל עם ועולם שני חברי כנסת מקפצים כילדים על שולחנות.

חבר הכנסת אלמוג כהן נענש אף הוא על ידי ועדת האתיקה. אלמוג כהן, שידר ב'לייב' מהנייד האישי שלו במהלך ההצבעה במליאת הכנסת על סעיפי הרפורמה המשפטית, תוך שהוא לועג לחברת הכנסת מרב בן ארי מ'יש עתיד'. כהן טען שהיא עושה קולות של ספונג'ה.

במהלך השידור האישי של כהן הוא לעג גם לחבר הכנסת טיבי תוך שהוא משמיע לעברו קולות: "ברה ברה" אותם נוהגים להשמיע רועי צאן לבעלי החיים אותם הם רועים.

כהן נענש על כך ולא יוכל לנאום במליאת הכנסת במשך 5 ימים, זאת בנוסף לעונש אותו קיבלו בליאק ולהב-הרצנו והוא לא יוכל להגיש שאילתות ולהשתמש בכלים פרלמנטריים עד סוף מושב החורף בעוד כשלושה שבועות.

כהן התנצל על האירועים בהם נפגעו ח"כים מהאופוזיציה וטען כי בעוד הוא התנצל, שני החברים האחרים שסירבו להתנצל נענשעו בעונש מיקל ביחס אליו, זאת מלבד טענותיו כנגד חבר הכנסת עופרכסיף הנוהג לכנותו 'נאצי' שאף לא נידון בפני ועדת האתיקה.

"אני מקבל בברכה את החלטת ועדת האתיקה (שבראשה עומד היו״ר ח״כ ינון אזולאי מסיעת ש״ס) ואף התנצלתי בפומבי על הסגנון" כתב אלמוג כהן. "אזרחי המדינה ימשיכו להמתין עד שיואילו בטובם חברי הועדה ויזמינו את תומך הטרור עופר כסיף אשר קרא לי "נאצי" כמה פעמים במליאת הכנסת (מוסרט) כאשר יום לאחר מכן הגשתי קובלנה לוועדת האתיקה, כסיף עדיין לא זומן ע״י חבריו האתיים".

כהן הוסיף במרמור: "בנוסף החכי״ם של יש-עתיד שקפצו על השולחנות בוועדת חוקה ואף סירבו להתנצל על כך קיבלו פרס בצורת ענישה מקלה מהוועדה".

חבר הכנסת אוהד טל (הציונות הדתית) לעג לחברי הכנסת מ'יש עתיד' שנענשו בעקבות העובדה כי השניים קיפצו מעל שולחנות ועדת החוקה של הכנסת וכתב: "תזכורת ליו"ר יש עתיד - ההזמנה להידברות סביב השולחן עדיין פתוחה". טל הדגיש בהתאמה: "מסביב, לא מעל. כך נראית דמוקרטיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר