למרות התנגדות

סוף לאפליה? הועברה החלטה שתחייב לתעד שימוש במכת"ז

לפי ההצעה, כל שימוש במתכזי"ת לצורך פיזור הפגנות יתועד בצילום חזותי והתיעוד יישמר למשך כשנה. בנוסף כל אזרח יוכל לבקש את התיעוד (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בן גביר ומכת"זית בהפגנת חרדים (צילום: Noam Revkin Fenton, Olivier Fitoussi/Flash90)

וועדת שרים לחקיקה קיבלה היום (ראשון) את הצעתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ולפיה המשטרה תחויב לתעד כל שימוש שתעשה במכתזי"ת.

כזכור, סביב השימוש במכתז"ית עלו טענות שבות ונשנות, כי בהפגנות חרדים נעשה בהן שימוש מוגזם באופן יחסי להפגנות אחרות.

על פי ההצעה, כל שימוש במתכזי"ת לצורך פיזור הפגנות יתועד בוידיאו בצילום חזותי והתיעוד יישמר למשך כשנה. עוד נקבע, כי כל אזרח שיטען לפגיעה ממכת"זית המשטרה יהיה רשאי לפנות למשטרה ולבקש את התיעוד וזה יועבר לו מהמשטרה לפי ההוראות בדבר העברת מידע לגורמי חוץ.

השר בן גביר העביר את ההחלטה חרף התנגדותם של גורמים במשטרה, שהעלו בעיקר התנגדויות טכניות.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "אני מעניק למשטרה את הגיבוי המלא לצורך אכיפת החוק ומלחמה באנרכיזם. ההחלטה הזו תתן למשטרה את האפשרות לשמור על שמה הטוב ולהוכיח כי השתמשה בכלים הללו כנגד מפירי חוק בלבד".

הדבר מתרחש בצל הכרעת יצחק עמית, שופט בג"ץ, מוקדם יותר היום כי בן גביר לא יכול לתת הוראות למשטרה - גם ובמיוחד בכל הקשור למחאות נגד הממשלה בה חבר השר.

השופט כתב בהחלטתו כי "אין השר רשאי לתת הנחיות מבצעיות בדבר הדרכים ליישום מדיניותו, אופן השימוש בכוח באירוע כזה או אחר וכל היוצא בזה".

גם במדינה וגם במשטרה שלחו עמדה אחידה לבית המשפט לפיה "על השר להימנע ממתן הוראות אופרטיביות למשטרה, בין במישרין ובין בעקיפין". עוד כתב השופט עמית: "משהובהרו והוסכמו העקרונות, חזקה כי כך ינהגו כלל המעורבים".

יו"ר 'המחנה הממלכתי' בני גנץ כתב בתגובה: "בג"ץ אמר את המובן מאליו - אבל כנראה שבממשלה הנוכחית אין כזה דבר. בן גביר עובר על החוק ומתסיס את השטח. זה מתכון לאסון ואני קורא לנתניהו לפטר אותו מתפקידו."

השר מטעם מפלגתו של בן גביר, עמיחי אליהו, הגיב: "החלטת בג"ץ שלא לאפשר לשר בן גביר להתוות מדיניות למשטרה ולפקח על יישומה, מוכיחה ומזכירה לנו כמה חשובה הרפורמה המשפטית. זו לא דמוקרטיה!"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר