בעקבות המלחמה

ועדת חירום בכנסת: דרישה לטיפול מיידי בנפגעי הטראומה

אריה מונק, מנכ"ל "בית חם" בועדת חירום של משרד העבודה והרווחה דורש להקצות משאבים לטיפול מיידי בנפגעי הטראומה של המלחמה (בריאות הנפש).

אריה מונק, מנכ"ל "בית חם" בועדת חירום של משרד העבודה והרווחה (צילום: יח"צ)

"לבית חם יש 400 עובדים מתוכם 170 הם עו"ס, פסיכיאטרים ופסיכולוגים שנרתמו במסגרת בית חם בהתנדבות למשימות הלאומיות. ההתנדבות הזאת נגמרה! יש להם מקומות עבודה. צריך לשחרר את הכסף עכשיו. נפגעי אסון מרון מטופלים בבית חם ועד היום אף אחד לא משלם על זה"

אתמול התקיימה ועדת חירום בכנסת של משרד העבודה והרווחה בראשות ח"כ ישראל אייכלר. אריה מונק, מנכ"ל עמותת "בית חם" לבריאות הנפש, דיבר בהרחבה על המענים ועל הדרישה לטיפול מידי בנפגעי הטראומה של המלחמה.

מדברי הרב מונק בועדה:

לבית חם יש קווי יעוץ שעובדים כל השנה ומתוגברים בזמן חירום, מספר הטלפון *9518 - נותן מענה במגוון שירותים, החל מייעוץ מיידי ע"י אנשי מקצוע, עובר דרך ארגון מעגלי שיח, מענה לנפגעי טראומה הזקוקים לטיפול, טיפול בצוותי הוראה ועוד. עכשיו הצוות שלנו חזר מבסיס חיל האוויר בדרום אחרי טיפול בנשות טייסים. יש נקודה שצריך לדבר ולהיערך אליה - טיפול בטראומה ובפוסט טראומתיים עכשיו! הדבר הזה לא יכול לחכות. תעבור חצי שנה וכולם ישכחו, כאיש מקצוע אני מספר לכם, שהפוסט טראומתיים יתגלו בעוד תקופה, כשהמדינה תהיה באתגרים אחרים, ולכן הכספים צריכים להיות מוקצים עכשיו.

אני רוצה לדבר על בעיית הבעיות. השבוע גיוסו מיליארדים רבים הבעיה היא תכלול של משרדי הממשלה מול הארגונים האזרחים אנחנו רואים עכשיו את עמ"י היפה כולם תורמים מיליונים אבל המדינה לא יודעת לקבל את זה. בית חם נותן מענה רגיש תרבות אבל לא רק, יש הרבה משאבים מבוזבזים כי הם לא מנוהלים נכון, כי המדינה לא יודעת לעבוד נכון ובצורה מסונכרנת עם הארגונים האזרחיים ועם המגזר השלישי. לבית חם יש 400 עובדים מתוכן 170 הם עו"ס, פסיכיאטרים ופסיכולוגים שנרתמו במסגרת בית חם בהתנדבות למשימות הלאומיות. ההתנדבות הזאת נגמרה! יש להם מקומות עבודה משלהם. חייב להיות סעיף שבו האוצר משחרר כסף דרך המשרדים אל ארגונים שעובדים איתם, ארגונים מוכרים, כל השנה. בית חם עובד כל השנה עם משרדי הבריאות, הרווחה, הביטחון, קופות החולים, הביטוח לאומי – המשרדים מכירים אותו. צריך לשחרר את הכסף עכשיו ולא להגיד לקחת הלוואה ע"ח, כמו שנעשה באסון מירון. נפגעי אסון מרון מטופלים בית חם ועד היום אף אחד לא משלם על זה.

עמותת "בית חם" מעניקה שירותי טיפול ושיקום בקהילה כבר מעל 25 שנה. אלפי אנשים המתמודדים עם משברי חיים שונים זוכים לתהליך טיפולי-שיקומי, באמצעות צוות של כ-400 עובדים עם ניסיון טיפולי רב הנותנים מענה מקצועי, מגוון ורגיש תרבות. העמותה מפעילה 7 מרפאות לבריאות הנפש ברחבי הארץ, ושני גופים גדולים לטיפול וליווי נפגעי ונפגעות טראומה מינית - מרכז "בנפשנו" ומרכז "בליבנו".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר