נחום ברנע: "אלי ישי הוא הסמן הימני בממשלה"

זה התואר שמעניק העיתונאי נחום ברנע בעיתון "ידיעות אחרונות" בסוף-השבוע. "בהשוואה אליו, ליברמן הוא יוסי שריד", הוא קובע בטורו (פוליטי)

בני סגל | כיכר השבת |
ישי וברנע (פלאש 90)

כנראה שהעבודה הקשה שמשקיע יו"ר ש"ס אלי ישי, בהבהרת עמדותיו המדיניות, מועילה.

ישי קיבל את תואר - הכבוד אם תשאלו אותו. הבזוי, אם תשאלו את הכותב - "הסמן הימני בממשלה, לכל הדעות", מכותב הטורים הנחשב, נחום ברנע.

ש"ס, שהצטיירה בעבר במפלגה פרגמטית, השוקלת בכל פעם לפי מידת העניין וכמובן לפי הוראותיו של מרן הרב עובדיה יוסף, כבר ישבה בעבר בממשלות שמאל מובהקות, ולטענת רבים אף תמכה והביאה ל´הסכם אוסלו´.

עמדתו המדינית של הרב נתפסה בעיני הציבור בעבר, כקרובה יותר לשמאל, כשפסיקת הרב כי אפשר להחזיר שטחים בכדי להציל חיים, היא זו שקיבעה את התפיסה הרווחת כי המפלגה החרדית אינה ימנית ואינה מקדשת את ערך האדמה על פני ערך החיים. כמובן שהסברים רבים ורחבים ניתנו לכוונת פסיקתו של הרב, אך לא כאן המקום.

בשנים האחרונות, דווקא יו"ר התנועה השר אלי ישי, משך שוב ושוב את המפלגה, בעמדותיו והצהרותיו לכיוון הימני. ב´מוסף לשבת´ של ´ידיעות אחרונות´ קיבל ישי את התואר, אליו כנראה שאף, תוך שהוא עוקף אפילו את שר החוץ ליברמן.

ברנע שבכלל כותב על סירובו של ישי לאזרח כומר משכם, פותח בדברים אלו: "את הקריירה שלו בונה ישי על ציות. הרב עובדיה יוסף הורה, והוא הקטן מבצע. אבל הרב..., לא מזמן חגג 90, וגם אלי ישי לא ילד. יש לו עכשיו אג´נדה משלו, חרדית לאונית, רחוקה מאוד ממה שייצג הרב עובדיה פעם, וסביבה תומכת משלו. לכל הדעות, הוא הסמן הימני בממשלה: בהשוואה אליו, ליברמן הוא יוסי שריד".

אז אם ישי כבר הצליח לעקוף את ליברמן בעמדות הימניות, מה שנותר לו כעת זה דווקא לחדד את הלאומניות היהודית, שוודאי תתקבל בברכה בקרב בוחריו.

בטח, אם לעת עתה, נראה שבעניין זה יעסוק השיח הפוליטי בתקופה הקרובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר