הדיל השקט ● פרסום ראשון

נתניהו ידאג לאברכים, החרדים יתמכו בהקפאה

ל"כיכר השבת" נודע כי לשכת ראש-הממשלה קיבלה הבטחה מראשי הסיעות החרדיות - על תמיכה שקטה בהמשך הקפאת הבנייה, תמורת הבטחה של נתניהו להעביר את עניין הבטחת הכנסה. אמש דווח כי הגרי"ש אלישיב התבטא: "שההקפאה היא המחיר שיש לשלם למען היחסים עם ארה"ב" (פוליטי-מדיני)

מנחם כץ | כיכר השבת |
נתניהו בדרכו לישיבת הממשלה, היום (צ´: פלאש 90)

"נעשה את הכל כדי להעביר את נושא הבטחת הכנסה. מה שכתוב בהסכם הקואליציוני - נכבד" - כך אמר אמש (ראשון) ראש-הממשלה בנימין נתניהו בשיחה פרטית עם אחד מחברי-הכנסת של "יהדות התורה".

באותה שיחה, נודע ל"כיכר השבת", רמז נתניהו כי בקרוב יחליט על המשך הקפאה הבנייה בשטחי יהודה ושומרון.

עוד נודע כי לשכת ראש-הממשלה קיבלה הבטחה מראשי הסיעות החרדיות - על תמיכה שקטה בהמשך הקפאת הבנייה, תמורת הבטחה של נתניהו להעביר את עניין הבטחת הכנסה.

אמש דיווח ערוץ 10 כי מרן הגרי"ש אלישיב התבטא בימים האחרונים "שההקפאה היא המחיר שיש לשלם למען היחסים עם ארה"ב, וכי מעולם לא אמר שהדבר יביא לשואה שנייה".

בש"ס מכחישים את קיומו של הדיל המתרקם. "ש"ס התנגדה ותתנגד להקפאה", אומרים לנו גורמים בכירים בש"ס. "הסיעה לא תפרוש, אבל תתנגד", הוסיפו.

נתניהו: "צריכים להגיע לחקיקה"

במוצ"ש החליט ראש-הממשלה לדחות את ההצבעה על הבטחת הכנסה, בעקבות הצהרתם של מספר שרים שיצביעו נגד.

במהלך ישיבת הממשלה, התייחס ראש-הממשלה לנושא: "יש פה מצב שמתקיים במשך 30 שנה להבטחת ההכנסה לאברכים, זה לא דבר חדש. הוא מתקיים דרך כל הממשלות, לרבות רבין, בגין קודם לכן, שמיר, שרון, ממשלת ´קדימה´ וכו´ וגם ממשלתי שלי.

"אנחנו נתבקשנו על ידי בג"צ להסדיר את הנושא הזה. נאמר לנו – ואני רוצה לדייק בדבריו של הבג"צ – אתם לא יכולים להמשיך בהסדר הזה ללא חקיקה. לכן אנו נדרשים לחקיקה.

"בהסדר הקואליציוני שהקמנו באמצעותו את הממשלה הזאת, אנחנו התחייבנו על הדבר הזה, התחייבנו לפתור את הבעיה הזאת. על כן, אין פה דבר חדש, אף על פי שיש הפנייה לא הוגנת נגדנו, כאילו אנחנו עושים איזה שהוא דבר חדש, משנים סדרי עולם, וזה נוח מאד לאנשים כאלה ואחרים לקפוץ על העגלה הפופוליסטית. על כן, אין בזה דבר חדש.

"מה כן חדש?", שאל נתניהו, "הדבר החדש שאנחנו מנסים לעשות, בהזדמנות זו שאם אנחנו כבר מחוקקים חוק בעניין הזה, להסדיר בתוכו מרכיבים שיעודדו את הציבור החרדי, ציבור האברכים, להשתלב בשוק העבודה.

"אנחנו נקים צוות אשר יבחן תוך שבועיים את השינויים השונים. בראש הצוות הזה יעמוד מנכ"ל משרד ראש הממשלה ויכללו בו ראש המועצה לכלכלה, יוג´ין קנדל, נציג משרד האוצר, נציג משרד החינוך, נציג משרד המשפטים, נציג משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה ונציג המוסד לביטוח לאומי. כמו-כן יבחן הצוות אפשרות להציג בנושא זה הצעת חוק מטעם הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר