דעה: היום בו אריאל אטיאס ניצח את אלי ישי

ברגע האחרון לפני ההדחה, טרף השר אטיאס את הקלפים: תנו לאמסלם לדבר. ואלי ישי? קולו נדם. קקון עושה סדר במאבק בין בכירי ש"ס

נתנאל קקון | כיכר השבת |
עיבוד מחשב (פלאש 90)

אז מי ניצח את אלי ישי? ההגיון, או שמספר 2 בש"ס והאיש החזק בפועל בתנועה שר השיכון. או שגם זה וגם זה - ההגיון של אריאל אטיאס ניצח את ההתלהמות של ישי.

זה לא סוד שבתקופה האחרונה נוחל ישי מכות קשות וכואבות בזו אחר זו. ילדי העובדים הזרים, סיכום עם האוצר והחזרה אחורה, הסתבכות מנכ"ל משרדו ומקורבו ועוד.

עד כדי כך מצבו התדמיתי קשה, גם בקרב סביבתו ובעיקר בקרב הציבור החרדי, עד כי גזר על עצמו שתיקה בראיונות לכלי התקשורת. אולי ב´קול ברמה´ תוכלו לשמוע אותו. וגם זה מסיבות מובנות. בכל זאת זוהי תחנת הבית של התנועה ושדרני הבית לא יעזו לתקוף את מי שכרגע עדיין מנהיג את ש"ס.

ב´פרשיית אמסלם´ נראה היה שאלי ישי מצליח להוביל מהלך כוחני אבל חכם. גם ההצלחות הגיעו. יו"ר הסיעה הצליח להחתים את רבותיו של חבר הכנסת האחרון בסיעתו, נגדו. ולא רק זה, הוא אף קיבל מהם הסכמה בכתב לכל אשר יחליט (בית) הגר"ע יוסף בעניין.

אבל חכם הוא מי שסופר הצלחות בסוף המהלך. וזאת ניתן לומר כבר עכשיו, איך שלא תסתיים פרשיית אמסלם, ישי יצא ממנה עם נזק גדול. אולי אפילו גדול מהשארת אמסלם בסיעה.

אטיאס שוב עשה את זה

ברגע האחרון לפני ההדחה, טרף אריאל אטיאס את הקלפים: תנו לאמסלם לדבר, לומר את אשר יש לו, אחר כך גם נהיה חכמים יותר ונדע מה הוא ´מבשל´ לנו. כך גם ננטרל טענתו העיקרית שהדחנו אותו בשמיעת צד אחד ומבלי שנתנו לו את זכות הדיבור. מה גם שבצורה הזו, ניתן יהיה לאפשר לאמסלם מוצא של כבוד - מצרך חשוב במקרה זה - בכדי לצאת מהתסבוכות ואולי להתפטר מעצמו, כך לפחות יש מי שמשלה עצמו.

וכך, ימתינו נא חברי מועצת החכמים למסיבת העיתונאים של הרב מז´נווה, ורק לאחר מכן ידעו האם בכלל צריך להתכנס. הגיוני? כן. חכם? כן. אלי ישי חשב על זה קודם? לא. אטיאס שוב כופף את ישי בצומת מרכזית? כן.

בינתיים, אטיאס שרקח את העסקה עם ראש הממשלה על הימנעות בהצבעה על המשך ההקפאה כבר לפני חודש, החלטה שכזכור הודלפה לערוץ 10 למרות האמירות החד משמעיות של ישי כי לא תהיה הקפאה נוספת, מותיר אותו שוב מוכה וחבול.

מצביעי ש"ס שזוכרים היטב את המעבר החד, ימינה, של ישי, ממתינים למוצא פיו - שכאמור נדם באחרונה, בעניין ההקפאה הנוספת. ואטיאס שוב מכה: לא בכל מחיר נתמוך בהקפאה נוספת, הוא אומר עכשיו לאחר שבישל לרוה"מ את האפשרות למהלך כזה בכלל, הוא נותן לישי להתבשל.

נראה שאמסלם הוא רק הטריגר למלחמת הכוחות של שני בכירי התנועה, ודווקא התגוששות זו, עוד עשויה להצילו ולהשאירו בסיעה. הימים המענינים בש"ס חוזרים. את זה מריחים כבר כל העיתונאים. תהיו בטוחים שהנוכחות התקשורתית במסיבת העיתונאים של אמסלם הצהריים, תהיה מלאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר