מסמך ● פרסום ראשון

ישי ב-2002: "יש לבחון חלופות לכיבוי מהאוויר"

בעוד המתקפה על שר הפנים אלי ישי נמשכת במלוא עוזה, הגיע לידי "כיכר השבת" מסמך שכתב ישי ב-2002 (אז כיהן גם כשר הפנים), לשר הביטחון בנימין בן אליעזר. במכתב הוא מתריע על הפסקת הכיבוי באמצעות מטוסים ומבקש תחלופה. השר ישי גם הזהיר מהצתות שיבוצעו על רקע לאומני (פוליטי)

מנחם כץ | כיכר השבת |

בעוד המתקפה על שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי נמשכת במלוא עוזה - בעקבות המחדל הכבד בשריפת הענק בכרמל, הגיע לידי "כיכר השבת" מסמך שכתב ישי בשנת 2002 (אז כיהן גם כשר הפנים), לשר הביטחון בנימין בן אליעזר (פואד).

תחת הכותרת "כיבוי שריפות מהאוויר", כותב ישי: "במכתבך נמסר על הפסקת הסיוע לכיבוי שריפות מהאוויר שניתן על-ידי צה"ל באמצעות מסוקים מאז שנת 1989. מקובל כי יש לבחון חלופות לכיבוי מהאוויר, יחד עם זאת לשלב בחינת החלופות, יש להשאיר נוהל הסיוע על קנו ואין לבטלו", כותב ישי במכתב אחד מיני רבים בנושא.

"שריפות יער וחורש לרוב מסכנות חיי אדם ועלולות להתפתח לאסון המוני, העובדה כי הצתות יער וחורש מתבצעות גם על רקע חבלני/לאומני, מחריפה את המצב", כותב ישי לפואד.

"אבקש להנחות את צה"ל להמשיך ולסייע בכיבוי מהאוויר ובמקביל להשתתף עם משרד הפנים בבחינת החלופות", מסיים ישי את מכתבו.

עברו מאז כמעט תשע שנים, וכמובן שדבר לא נעשה. פואד, וכך גם שרי הביטחון הבאים, לא טרחו לבדוק חלופות לכיבוי שריפות מהאוויר.

דווקא התחזית של השר ישי, "כי הצתות יער מתבצעות גם על רקע לאומני מחריפה את המצב", התבררה כנכונה, לאחר הדיווחים כי בני מיעוטים עומדים מאחורי הצתות שונות בכרמל, בימים האחרונים.

כך או כך, לא נראה כי מסמך זה, או מסמכים נוספים שנחשפו בימים האחרונים וגילו כי השר ישי התאמץ רבות למען מערך הכבאות בישראל - יורידו את מפלס השנאה כלפיי שר הפנים.

שר הפנים הקודם: "ישי לא אשם"

אמש, התגייס שר הפנים לשעבר מטעם סיעת "שינוי", אברהם פורז, לסייע לשר ישי. "אני לא חושב שצריך להאשים את אלי ישי בכל המחדל ובכל מה שקרה כאן", אמר פורז בראיון ל"קול החרדי". "אני לא חושב שהוא אשם יותר משרי הפנים הקודמים, כולל אני".

פורז אמר בראיון משפט מדהים, שכולם (בתקשורת) מנסים להסתיר: "תוקפים את אלי ישי בגלל דברים אחרים. התקשורת מחפשת סקנדלים. זה לא רק לגביו, זה גם לגביי אחרים".

פורז טען כי "יש פה מידה רבה של הגזמה, אבל מצד שני מאוד מקומם את הציבור החילוני לשמוע את הרב עובדיה יוסף את הדברים שנאמרו אמש (שהאסון אירע בעקבות אי-שמירת שבת. מ"כ.). אני חושב שגם אנשים דתיים מתקוממים".

מדוע תוקפים את ישי? זה מה שעונה פורז: "תראה, אלי ישי הוא דמות שעושה הרבה מאוד טעויות. הוא עושה דברים שמקוממים את רוב הציבור ולכן האיבה אליו בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר