הו הא מי זה בא: אריה דרעי ראש ממשלה?

ייתכן מאוד שבעוד עשור יכהן אריה דרעי כראש הממשלה החרדי הראשון של ישראל. פנטזיה? לא אם שואלים את פרשן "הארץ", אלוף בן. בן פרסם כתבת ענק במוסף סוף השבוע של דה מרקר, ובה הוא מעריך כי בעוד עשור יתמודד דרעי על התפקיד המשפיע במדינה מול דמות בולטת אחרת: שי אגסי, יזם המכונית החשמלית

יוני גבאי | כיכר השבת |
אריה דרעי (מנדי הכטמן)

האם בעוד עשור יתמודד אריה דרעי על ראשות ממשלת ישראל? אם תשאלו את אלוף בן, פרשן עיתון "הארץ", לא מדובר בתרחיש דמיוני.

בן פרסם כתבת ענק במוסף סוף השבוע של דה מרקר, ובה הוא מעריך כי בעוד עשור יתמודד דרעי על התפקיד המשפיע במדינה מול דמות בולטת אחרת: שי אגסי, יזם המכונית החשמלית.

"אגסי יהיה בן 52 בתחילת העשור הבא, ודרעי בן 61. איש משניהם לא הכריז עד היום על שאיפותיו לראשות הממשלה, והם לא מוזכרים בסקרים כמועמדים אפשריים", כותב בן.

"דרעי עסוק בתכנון שיבתו לחיים הפוליטיים, עם סיום תקופת הקלון שגזר עליו בית המשפט, שמנעה ממנו להתמודד על ראשות עיריית ירושלים. הוא מרבה לבקר באירועים ובשמחות בחברה החרדית, ומדי פעם מתראיין גם בתקשורת החילונית, כדי לשמור על שמו בתודעה הציבורית".

אם כך, כיצד יתגלגל דרעי להתמודדות על ראשות ממשלת ישראל? התשובה, לפי בן, פשוטה: "לישראלים יש כמיהה למושיע הלאומי שיחלץ את המדינה מצרות. זהו חלק מהתרבות ומהמורשת שלנו עוד מימי התנ"ך, ובעיתוי מדויק ועם קמפיין נכון, גם דרעי וגם אגסי יוכלו להיכנס לתפקיד.

"בחברה מוכת שסעים, שיחריפו עם השינויים הדמוגרפיים, דרעי יטען שהוא היחיד שיודע לדבר "ישראלית", ולגשר בין חרדים לחילונים, בין מזרחים לאשכנזים ובין ערבים ליהודים. שהוא המפייס הלאומי, שיודע להוציא אנשים לרחובות".

אלוף בן נלהב מן האפשרות ששניהם יתמודדו על התפקיד. בעיניו, זו תהיה אחת ממערכות הבחירות המרתקות אי פעם.

"הם מדברים בפשטות, בשפה שכל אחד מבין, בלי ציטוטים ארכאיים מהגמרא או נוסחאות מתמטיות", הוא כותב. "יהיה מעניין לראותם בעימות טלוויזיוני, אחד על אחד, מוכרים את המתכונים השונים שלהם לעתיד ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר