אחרי חצי יובל בכלא:

ראש הממשלה פנה רשמית לאובמה: שחרר את פולארד

ראש הממשלה שיגר היום מכתב רשמי לנשיא ארצות הברית ברק אובמה, ובו בקשה לשחרר מהכלא את ג´ונתן פולארד. נתניהו קרא במהלך מליאת הכנסת את המכתב המלא ששיגר לנשיא ארה"ב. ולמרות הפנייה הנרגשת, ההערכה היא כי ארה"ב לא תמהר לשחרר את המרגל הישראלי (פוליטי, בחדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עיבוד מחשב (פלאש 90)

נתניהו הבטיח לפעול, ומקיים: ראש הממשלה שיגר היום מכתב רשמי לנשיא ארצות הברית ברק אובמה, ובו בקשה לשחרר מהכלא את ג´ונתן פולארד, המרגל הישראלי המוחזק בו יותר מחצי יובל שנים.

נתניהו הקריא במהלך מליאת הכנסת את המכתב המלא ששיגר לנשיא ארה"ב.

"בשם העם בישראל, אני קורא לך ופונה בבקשת חנינה ליונתן פולארד. בזמן מעצרו פעל יונתן כסוכן של ממשלת ישראל. אף על פי שישראל בשום אופן לא כיוונה את מאמציה המודיעיניים נגד ארה"ב, היא פעלה באופן שגוי ובלתי מקובל לחלוטין. הן מר פולארד והן ממשלות ישראל הביעו פעמים רבות חרטה על פעולות אלה".

נתניהו חתם את המכתב במילים: "אני יודע שארה"ב היא מדינה המושתתת על הגינות, צדק ורחמים. מכל הטעמים הללו, אני מבקש במלוא ההערכה כלפיך שתשקול בחיוב בקשת חנינה זו. עם ישראל תמיד יהיה אסיר תודה לך".

לפני כשבועיים, בעקבות פגישה שנערכה בין נתניהו לרעייתו של פולארד, אסתר, נעתר ראש הממשלה והסכים לפנות רשמית לממשל האמריקאי בנושא.

במקביל לפגישה, נתניהו קיים שיחות ומגעים בנושא עם בכירים בממשל האמריקאי במהלך החודשים האחרונים.

בתום הפגישה עם רעייתו של פולארד אמר נתניהו: "אני מתכוון להמשיך לפעול בנחישות לשחרור פולארד, גם בשל המחויבות המוסרית של מדינת ישראל כלפיו, וגם כדי שיונתן יזכה לחיות בחיק משפחתו ולשקם את בריאותו אחרי תקופת המאסר הארוכה", אמר היום ראש הממשלה.

יש לציין כי בכהונתו הקודמת, הכיר נתניהו לראשונה בפולארד כסוכן ישראלי והעניק לו אזרחות. מאוחר יותר הוא אף נסע לבקרו בכלא.

נתניהו שמע את בקשתה של רעיית פולארד, אולם הביע חשש כי פנייה מצידו דווקא תעכב עוד יותר את שחרורו.

ארה"ב תעתר לבקשה?

בישראל מעריכים כי על אף הפנייה הרשמית של נתניהו, ספק אם אובמה ייעתר לבקשה וישחרר את המרגל הישראלי.

שראל מנסה מדי פעם להשיג את שחרורו של פולארד מאז 1998, השנה שבה הודתה ישראל, לאחר 13 שנים של הכחשות, שפולארד אכן ריגל מטעמה באופן רשמי ולא עבד בשביל ארגון מודיעיני סורר, שפעל על דעת עצמו בלבד, כותב בעל הבלוג.פרסומת

בספטמבר ביקש רה"מ בנימין נתניהו מהבית הלבן לשחרר את פולארד כדי להעניק כיסוי פוליטי לחברות הקואליציה להאריך את הקפאת הבניה בשטחים, לפי ידיעה בגלי צה"ל. דובר הבית הלבן, שהתבקש להגיב על כך, אמר: "ראיתי זאת ואין לי שום תגובה על כך". התגובה עוררה מיד ניחושים שייתכן ששחרור פולארד קרוב.

באוקטובר כתב לורנס קורב, לשעבר עוזר שר ההגנה, מכתב גלוי לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, ובו קרא להמתיק את דינו של פולארד ל-25 שנות מאסר, העונש שריצה עד עתה. כמה מחוקקים על גבעת הקפיטול הביעו תמיכה בקריאה, אך הממסד המודיעיני בארה"ב מוסיף להתנגד לה בתקיפות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר