אולמרט מדבר ● סיקור, וידאו, גלריה

"אין לי את כושר ההסברה של ביבי, אבל לא הקפאתי"

לידי ´כיכר השבת´ הגיע הוידאו המלא מנאומו של רה"מ לשעבר אהוד אולמרט באירוע הזיכרון לרב אברהם רביץ ● "בתקופתי לא הייתה הקפאה, לא בירושלים ולא בשטחים. אמרתי לערבים וגם לאמריקאים: תנציחו את המצב באמצעות ´גוגל´. בעוד שנה, תראו שזה יהיה אחרת - ואל תבואו בטענות". והעקיצה לליברמן (פוליטי)

מנחם כץ | כיכר השבת |
אולמרט באירוע (צילום: כיכר השבת)

ראש-הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, משתדל בתקופה האחרונה למעט בהתבטאויות בנושאים מדיניים וחברתיים, אבל אירוע זיכרון ליו"ר "דגל התורה" הרב אברהם רביץ ע"ה, גרם לו להיפתח בפני המשתתפים החרדים ולדבר, לראשונה, על שורת נושאים בוערים.

הוא דיבר על הבנייה בהתחנחלויות, המשא ומתן עם הפלסטינים והאמריקנים, הילודה החרדית, ומצוקת הדיור. הוא עקץ את שר החוץ ויו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן, ולא שכח כמובן לעקוץ את "האחדות" השוררת ב"יהדות התורה".

אירוע הזיכרון נערך בבית משפחת רביץ, במעמד רבנים, ח"כים ואישי ציבור - ובמהלכו נקרא השם לשכונה החדשה שתוקם בבית-שמש על אדמות האחים גולובנציץ - "שכונת רמת אברהם" על שמו ולזכרו של הרב רביץ.

את האירוע קיימה חברת "בנין שלם" כהוקרה וכהכרת הטוב לרב רביץ שהיה ממיסדיה ופעל רבות לפיתרון מצוקת הדיור החרדית.

את שורת הנואמים פתח הגאון רבי עזריאל אוירבעך שליט"א רבה של שכונת בית וגן וחתנו של מרן הרב אלישיב שליט"א, שבירך את בנין שלם על היוזמה להנציח את הרב רביץ, שהיה גם תלמיד חכם וגם איש ציבור שלא עלה רבב על בגדו.

הבנאי החרדי

לאחריו נשא דברים יו"ר ועדת הרבנים של "דגל התורה" הגאון רבי שמואל דויטש שליט"א, שציין כי הוא נרגש מאד מהמעמד שמתקיים בביתו של הרב רביץ, באותו החדר בה ישבו שעות רבות של דיונים כדי לדון בפעולות לטובת הציבור.

הגרב"ש דויטש, הרחיב בדבריו על מעלותיו של הרב רביץ שהיה בנאי, השקיע רבות בבנייה רוחנית בקירוב לבבות ובהרמת קרנם של בני התורה בארץ ישראל, ובמקביל לא הזניח את הדאגה לרווחתם הגשמית. הרב דויטש, ציין את פעילותה של בנין שלם שפועלת מזה כעשרים שנה ליזום פרויקטים של דיור מוזל ככל האפשר לטובת הציבור, והכל מתוך ישרות וסיעתא דשמיא, ובירכם שגם הפרויקט הזה בבית שמש יצטרף לשרשרת ההצלחות.

יו"ר "דגל התורה" ח"כ הרב משה גפני יו"ר ועדת הכספים, העלה על נס את עבודתו המשותפת לאורך שנים עם ח"כ הרב רביץ, והדגיש כי כל הפעילות הקיימת כיום היא בזכותו ומכוחו של הרב רביץ, שבחכמתו ידע לכוון ולהדריך, ולנתב בתוך הסערות הציבוריות בתבונה, פעמים לבחור במלחמה ופעמים בשתיקה, חכמה הנדרשת מאיש ציבור.

ח"כ גפני הודה לראשי "בנין שלם" על כל פעילותם הענפה למען פתרון מצוקת הדיור בציבור החרדי, ואיחל הצלחה לכל השותפים בפרויקט רמת אברהם בבית שמש.

אולמרט: "אצלי לא הקפיאו"

אורח הכבוד באירוע היה ראש-הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. במשך רבע שעה, הוא נשא דברים נרגשים, בהם התרפק על הקשר האישי שהיה לו עם הרב רביץ עוד לפני שנכנס לפעילות ציבורית - קשר במסגרתו היה מגיע לביתו של הרב רביץ ולומד עימו בחברותא גמרא ויהדות.

אולמרט פרס את נושאי החינוך והדיור הכה חשובים לציבור החרדי, ואמר "עם כל המחלוקות, ברור שלציבור החרדי מגיע חינוך הולם ופתרונות דיור".

אולמרט אף ציין בדבריו כי בתקופתו כראש-ממשלה, ניתנו היתרי בנייה גם בירושלים וגם בשטחים, בעיקר באותם מקומות בהם ברור שישארו בידיה של ישראל.

"בתקופתי", אמר אולמרט, "אני רוצה להזכיר שלא הייתה הקפאת בנייה. לא בירושלים ולא בשטחים. אני אמרתי במפורש - בשטחים שבין כה יישארו בידינו, אין טעם לעצור בהם את הבנייה".

וכאן, עקץ אולמרט את ממשלת נתניהו-ליברמן: "איכשהו הצלחתי, למרות שאין לי כושר הסברה ויכולת שכנוע כמו שיש לשלטון הנוכחי... להסביר זאת גם לפלסטינים וגם לאמריקאים - ולא הייתה מחלוקת. תמיד אמרנו לערבים וגם לאמריקאים: תנציחו את המצב בשטחים באמצעות התוכנה של גוגל. בעוד שנה, תראו שזה יהיה אחרת ואל תבואו בטענות"...

על ביתר-עלית, אמר אולמרט: "אני זוכר שאישרנו מאות יחידות דיור בביתר-עלית. שאלו אותי למה, ועניתי: מספר הלידות בביתר-עלית הוא כמעט שווה למספר הלידות בחיפה, אז איך אפשר להגיד שלא יבנו שם.

"על ביתר לעולם לא נוותר. אם לעולם לא נוותר, אז מה ההיגיון להקפיא את הבנייה? הדברים התקבלו. כולנו יודעים", ציין אולמרט, "שאל חלק מהדברים נצטרך לוותר".

מגילת היסוד של הפרויקט

הרב אורי לופוליאנסקי ראש העיר ירושלים ויו"ר יד שרה, דיבר בהתרגשות רבה על אישיותו המורמת מעם של הרב רביץ, והטעים בדבריו, כמה נאה ששכונה בארץ ישראל, תוקם על שמו כחלק מהנצחת פועלו הרב הן בכלל ובבנין שלם בפרט. הרב לופוליאנסקי איחל לראשי בנין שלם שיזכו לברך על המוגמר ויראו ברכה בעמלם.

בתום דבריו הקריא המנחה היועץ האסטרטגי אברהם קרויזר את מגילת היסוד של הפרויקט, ולאחר מכן חתמו עליה ראשי הציבור והרבנים.

אנשי "בין שלם" ובראשם הגאון רבי משה פראנק הודו לכל המשתתפים ובהם משפחת רביץ בני משפחת גולובנציץ, ולכל השותפים בפתרון מצוקת הדיור ובתנופת הבניה בעיר בית שמש.

בשם משפחת רביץ נשא דברים בנו הגאון רבי יהושע שליט"א משגיח בישיבת "בית מתתיהו".

באירוע השתתפו רבנים ואישי ציבור, ובהם הגאון רבי משה שפירא שליט"א, הגאון רבי אפרים צמל, ח"כ הרב אורי מקלב, הרב שמואל גרינברג סגן ראש עיריית בית שמש, חברי מועצת העיר ירושלים הרב יוסי דייטש והרב ישראל קלרמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר