ליברמן בכנס חרדי, מדבר לראשונה:

"קראוונים ביצהר זו בעיה? תסתכלו מה קורה במצרים"

"העולם טוען שהסכסוך הישראלי-פלסטיני - זה לב הבעיה של כל המזרח התיכון. אני מסתכל על מה שקורה סביבנו ותוהה מה הקשר בין הסכסוך הישראלי-פלסטיני לאירועים בכל העולם הערבי", כך אמר אמש שר החוץ אביגדור ליברמן בכנס של עיתון "המבשר" שנערך כעת ברמת-גן. סיקור מלא, וקטע וידאו (פוליטי)

מנחם כץ | כיכר השבת |

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס ללהתרחשויות הדרמטיות בעולם הערבי, במהלך כנס "מובילים" של היומון החרדי "המבשר" שנערך אמש (ראשון) במלון "שרתון" ברמת-גן.

"אני חייב לציין שיש תופעה מעניינת אצל החרדים, בניגוד לציבור הכללי - יש אצלכם יותר ויותר עיתונים יומיים", פתח ליברמן את נאומו בחיוך. "זו תופעה שכדאי ללמוד אותה", הוסיף.

"מה שקורה כעת, זו אילוסטרציה הטובה ביותר לאותה אמת שאנחנו אומרים במשך שנים רבות. כל היום העולם טוען שהסכסוך הישראלי-פלסטיני - זה לב הבעיה של כל המזרח התיכון. העולם נוהג לטעון שהסכסוך הזה - הגורם המרכזי לאי-שקט ולאי-יציבות בעולם המערבי ובמדינות המתונות.

"אני מסתכל על מה שקורה סביבנו ותוהה מה הקשר בין הסכסוך הישראלי-פלסטיני לאירועים בתוניסיה, באלג´יריה, בתוניס או בתימן, גם באירועים כעת במצרים. אני חושב שכל בן-אדם סביר, מבין שההליך שכרגע עובר העולם המערבי לא קשור לסוגיה הישראלית-פלסטינית.

"דווקא אנחנו, עם כל הוויכוחים שלנו עם הפלסטינים, מצליחים להחזיק את המצב היחסי תחת בקרה. אי-אפשר להשוות את המצב בנינו לערבים למה שקורה כעת במדינות הערביות.

"לכן, להגיד שכל הבעיה במזרח התיכון זה 2 קראוונים ביצהר או בנוקדים - זו בריחה מן המציאות. מעבר לזה, אני חושב שכל האמירה הזאת שהסכסוך הישראלי פלסטיני - זה הבעיה של העולם, אבסורדית. אם נעשה חישוב סטטיסטי, הרי שהסכסוך שלנו זה לא שני אחוז מאחוז המתחים.

"הגיע הזמן שנעמוד על האמת הזאת ונגיד לכל העולם: אתם, תנסו לפתור את הבעיות שבאמת מסכנות את שלום העולם. איראן, מלבה את השנאה ואת אי-היציבות בכל מזרח התיכון. היא האיום המרכזי. ישראל צריכה לעמוד בלחצים ולעמוד בניסיונות לברוח מהמציאות. צריך לדבוק באמת שלנו".

"הגיע הזמן לשנות שיטת הממשל"

ליברמן דיבר על היחס הכלכלי בין ישראל לפלסטינים. "יש שיתוף פעולה מלא", טען ליברמן. "צריך להגיד בקול ברור לעולם: אין ספק שבעל הברית האמין ביותר והרציני ביותר - זה מדינת ישראל. הן במערב והן במדינות החופשיות".

שר החוץ התייחס גם לקיצוניות ששוטפת את העולם. "הסכנה האמיתית - זו קיצוניות. מדינת ישראל עושה בסופו של דבר הרבה מעבר למה שהיא צריכה לעשות. כיום, הרשות הפלסטינית יכולה להתקיים, רק עם שיתוף פעולה איתנו. אני לא בטח שהם יכולים להתמודד מול החמאס. לא צריך להתבייש באמת: הרשות מצליחה ביהודה ושומרון - רק בזכות ישראל. לכן, חשוב שהעולם החופשי וגם המתונים בעולם הערבי - ישתפו פעולה באופן מלא עם ישראל, בלי לגמגם".

במהלך נאומו דיבר שר החוץ על התפרקות מפלגת "העבודה". ליברמן אמר ש"כיריב - אני אומר שזו מפלגה חשובה, המייסדת של מדינת ישראל. זה לא מביא לנחת, גם כשמדובר ביריב".

לקראת סוף נאומו, דיבר ליברמן על שינוי שיטת הממשל, אותה הוא מנסה לקדם זמן רב. "אף ממשלה לא מצליחה לשרוד יותר משנתיים וארבעה חודשים. מלבד הממשלה של גולדה מאיר, אף ממשלה לא הצליחה לשרוד. קשה לנהל מדינה עם כל-כך הרבה אתגרים, כשניתן להפיל אותה בכל רגע".

בהמשך הערב: דיווחים נוספים מהכנס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות