מסימני הקאמבק

לראשונה מאז הודח: דרעי משך בחוטים בביתו של הרב עובדיה

מלחמת הקרדיטים על הפשרה שהושגה: עיתון "הארץ" מדווח על שיתוף פעולה בין הרב משה יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף לאריה דרעי, יו"ר ש"ס לשעבר ● בסביבת דרעי ואטיאס והרב משה יוסף, נמנעו אתמול מהכרזה על ברית חדשה, אבל לא התכחשו לדרמה הטמונה בשיתוף הפעולה ביניהם (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (פלאש 90)

מאחורי הקלעים של ההסכם שסיים את מאבק האיתנים בנושא גיורי צה"ל, נוצר ציר פוליטי חדש המחבר לראשונה בין יו"ר סיעת ש"ס בעבר, אריה דרעי לבין בנו של מרן הרב עובדיה יוסף, הרב משה יוסף ונאמנו שר השיכון אריאל אטיאס, וכל זאת מאחורי גבו של יו"ר ש"ס הנוכחי אלי ישי.

כתב עיתון "הארץ", יאיר אטינגר מדווח כי השבוע נרקם שיתוף הפעולה לראשונה מאז הורחק אריה דרעי מהמפלגה, בינו לבין הרב משה ויהודית יוסף, בעלי ההשפעה בבית הרב עובדיה. שיתוף הפעולה נחשף לראשונה ב"כיכר השבת".

אמנם את המהלך בגיבוש מסמך ההבהרה השלים אלי ישי, אך לפני כן קיבל דרעי אור ירוק מביתו של הרב לקדם את הפשרה.

ע"פ הדיווח, דרעי נכנס כמתווך בין בית הרב לעדה החרדית ביום חמישי שעבר בעקבות שיחה עם הרב שלום כהן חבר מועצת החכמים.

דרעי נרתם ופנה לרב משה יוסף בידיעה הברורה כי ללא אישורו לא יוכל להתקדם במגעים. הוא הכניס בסוד העניינים גם את שר השיכון אריאל אטיאס, כדי שיתמוך במהלכיו.

עם זאת, מסייג העיתון, בסביבת דרעי ואטיאס והרב משה יוסף, נמנעו אתמול מהכרזה על ברית חדשה, אבל לא התכחשו לדרמה הטמונה בשיתוף הפעולה ביניהם.

לפי מקורב לרב משה יוסף, מה שהניע אותו לחבור לדרעי היתה ההערכה שירקח פשרה שתציל את כבוד הרב עובדיה ולא ההחלטה לנטוש את הנאמנות לישי.

השבוע, במהלך המגעים לפשרה, הבהירו בש"ס בצורה חד משמעית כי אריה דרעי עומד מאחורי "יוזמת ההתרפסות לכופף את מרן הגר"ע יוסף לגדולי התורה האשכנזים", כלשון ההודעה.

"טיוטת פשרה שהעבירו אנשי "העדה החרדית" לידי דרעי כדי לקבל את חתימת מרן הגר"ע יוסף נענתה בשלילה על-ידי הגר"ש עמאר, שאינו חוזר בו מפסיקתו של מרן והביע את דעתו במפורש על כך במוצ"ש בשידור הלווין קבל עם ועולם", אומרים בש"ס בזעם.

לדבריהם, "דרעי הלך בעזות מצח להביא הסכמה על ידי גורמים מקורבים של מרן הגר"ע יוסף ונענע בשלילה נחרצת. בש"ס רואים זאת כפגיעה חמורה בפסיקתו של מרן, כאשר דרעי מנסה בכל דרך לחזור לכותרות על גבם של הספרדים. היו לא תהיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר