דעה: הגיע הזמן לחתום על כרטיס "אדי"

הנה הצעה דמיונית: הקמת תנועה עממית בשם "אדי" (=אטיאס-אמסלם, דרעי, ישי). הציבור הספרדי, מצביעי ש"ס, יקרא לרביעייה להתאחד לקראת הבחירות. הלחץ יעשה את שלו ומי יודע מה התוצאות * הטור הבא אינו מתאים לאנשים רציניים ובעלי דעות קדומות. מי שעונה על הקטגוריות הללו, מוזמן לעשות "הקודם" ולעבור לכתבה הבאה (דעות)

נתנאל קקון | כיכר השבת |

יובהר מראש: הטור הבא אינו מתאים לאנשים רציניים ובעלי דעות קדומות. מי שעונה על הקטגוריות הללו, מוזמן לעשות "הקודם" ולעבור לכתבה הבאה.

לא סוד, שהציבור הספרדי הולך להתפלג בבחירות הקרובות. בן תורה אמיתי צריך אומנם להצביע לש"ס, אבל יהיו כאן עוד כמה שחקנים במגרש שישנו את חוקי המשחק המוכרים.

בימים האחרונים אנחנו שומעים על התקרבות בין ש"ס ואריה דרעי (גם אם יש כאלה שלא מעוניינים בכך). התרומה של דרעי לש"ס יכולה להיות גדולה מאוד, גם אם הוא יעבוד לצידו של היו"ר אלי ישי (מופרך? נכון. אבל מרן הגר"ע יוסף הוכיח שהוא יכול לעשות אחדות בין מחנות קשים יותר).

הנה הצעה דמיונית: הקמת תנועה עממית בשם "אדי" (=אטיאס-אמסלם, דרעי, ישי). הציבור הספרדי, מצביעי ש"ס, יקרא לרביעייה להתאחד לקראת הבחירות. הלחץ יעשה את שלו ומי יודע מה התוצאות.

תחשבו מה כל אחד מהשמות הנזכרים יכול להביא (ותפסיקו, לרגע, להיות ציניים):

אלי ישי, הפן הפוליטי-בטחוני. מעל עשור, יושב ישי בפורומים בטחוניים סגורים, ובשנתיים האחרונות גם בפורום המצומצם "השביעייה". אין חולק שלאיש יש הבנה בנושאים הבטחוניים ודווקא בזכותו - ש"ס לקחה ימינה ודואגת לציביון היהודי, לצד שמירה על ארץ-ישראל השלמה. לצד זה, ישי זוכה לאהבה גדולה ממרן הגר"ע יוסף שסומך עליו בעיניים עצומות (ואחרי הכל, כולנו מצביעים רק לרב עובדיה. ואלה שליחיו).

אריה דרעי, הפן החברתי. למרות "תמונות הסיגרים" והיוקרה שסביבו, דרעי מותג כעמך. אולי זה שם המשפחה, אולי זה החיוך, ואולי זה הדיסק "הוא זכאי" שכבש את כולם לפני למעלה מעשור. דרעי יכול להוביל מהפכות חברתיות עצומות - ובוודאי לדאוג לציבור הבוחרים.

אריאל אטיאס, הפן המתון. מה שלא יהיה, השר אטיאס נחשב לאיש המתון בש"ס. גם בימים הסוערים של "קצבאות הכוללים", "העובדים הזרים", והתלהמויות ש"סיות אחרות - אטיאס הצליח תמיד למתן את המערכת עם התבטאויות אחראיות ושקולות. לא סתם הוא הפך ליקיר התקשורת (תשאלו את רזי). נוכחותו של אטיאס חשובה לש"ס.

חיים אמסלם, הפן ההסברתי. עד לרגע זה, שמו של הרב אמסלם רשום באתר הכנסת תחת הקטגוריה "התאחדות הספרדים שומרי תורה - תנועת ש”ס". נכון, הוא "הודח" ואפילו הקים תנועה משלו, אבל הוא עדיין "בפנים". כושר ההסברה של הרב אמסלם, לצד התדמית הרבנית שהוא מביא לתנועה - לא פחות חשובים מדברים אחרים. אין ספק שהוא צריך להתמתן באופי הדיבור, אבל הוא יכול להסביר סוגיות רגישות - יותר מכל חברי מפלגתו. תנו לו צ'אנס לחזור.

כבר חתמתם על כרטיס אדי? אני חתמתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר