נאום רוה"מ בקונגרס >>>

נתניהו: "אני מוכן לויתור על חלקי ארץ אבותינו למען שלום"

לפני זמן קצר סיים ראש הממשלה בנימין נתניהו את נאומו בפני שני בתי הקונגרס בארה"ב, כשהוא מציג את חזונו לשלום. מאות חברי בתי הנבחרים קיבלו את פניו בתשואות רמות. "אני רואה כאן ידידים של ישראל - דמוקרטים ורפובליקנים" אמר נתניהו, והגיב לקריאות ביניים: "זה אפשרי רק בדמוקרטיה" (מדיני)

יוסי וייס | כיכר השבת |
נתניהו. (ערוץ 2)

הלילה הגיע לשיא ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון, כשהוא נשא את נאומו המדיני והצגת חזון השלום הישראלי בפני שני בתי הקונגרס, ולקול תשואות חסרות תקדים.

"נהיה נדיבים, אנו מוכנים לפשרות כואבות ולוויתורים על "חלקים מארץ האבות", אך לא נשוב לקווי 67´, קווים שלא ניתן להגן עליהם", אמר נתניהו לחברי הקונגרס שהריעו לו שוב ושוב, כשהוא מבהיר בתוקף: "ירושלים לא תחולק עוד לעולם, ירושלים חייבת להיות הבירה של מדינת ישראל".

קבלת פנים חמה

את פניו של נתניהו קיבלו תשואות רמות כבר בעת הגעתו, תשואות שהיו לא רק מצד חברי בתי הנבחרים, אלא גם מצד סגן הנשיא ג´ו ביידן, ומצידה של מזכירת המדינה הילרי קלינטון.

את נאומו פתח נתניהו לאחר קבלת הפנים החמה, כשהוא מצהיר: "אני רואה כאן ידידים ותיקים של ישראל וגם ידידים חדשים שלה - דמוקרטים ורפובליקנים, כאחד". "אין לישראל ידיד טוב מאמריקה, ולאמריקה אין ידיד טוב מישראל" הטעים נתניהו.

ראש הממשלה גם בירך את הנשיא אובמה על חיסולו של אוסמה בן-לאדן: "ברכות לאמריקה, ברכות לנשיא. אתם תפסתם את בן לאדן והוא איננו כבר. ברוך שפטרנו".

נתניהו גם ניסה לרכך את הרושם הקשה של המחלוקת בינו לבין הנשיא, והוסיף: "תודה לכם ותודה לנשיא אובמה על המחויבות הגדולה שלך לביטחון ישראל. אני מאוד מעריך את זה".

רק בדמוקרטיה

במהלך נאומו נשמעו קריאות ביניים כנגדו, אלא שראש הממשלה לא נבהל, והגיב בחיוך: "ניתן לקרוא קריאות כאלה בחברה שלנו. בטריפולי ובטהרן זה לא היה קורה, זו דמוקרטיה אמיתית".

בהמשך דיבר נתניהו אודות הסכנה האיראנית, והזהיר, כי "נשק גרעיני בידי איראן הוא סכנה ברורה ומיידית לעולם כולו. הזמן אוזל, ייתכן שגלגל ההיסטוריה יסתובב. איראן יכולה לתת לטרוריסטים מטריה גרעינית ויכולה להביא לטרור גרעיני. אם לא נעצור זאת בזמן, הם יכולים לשים פצצה בכל מקום".

ראש הממשלה גם התייחס לשתיקה הבינלאומית בנוגע לנשיא איראן ולהתבטאויותיו המקוממות, ומחה על כי "70 שנה אחרי שנרצחו 6 מיליון יהודים, איראן מכחישה את השואה ורוצה לחסל את מדינת ישראל. צריך להחרים אותם ולמנוע מאחמדינג´אד להגיע לכל פורום עולמי".

הפלסטינים אשמים

בהתייחסו לסוגיית המשבר המדיני, קרא נתניהו לפלסטינים להכיר במדינה יהודית והאשים את הפלסטינים בסירוב ליוזמות השלום: "מדוע הוא לא הושג? מכיוון שעד כה הפלסטינים לא הסכימו לקבל מדינה פלסטינית אם פירוש הדבר לקבל לצדה מדינה יהודית. הסכסוך שלנו לא היה סביב הקמת מדינה פלסטינית, אלא הוא תמיד הוא היה לגבי קיומה של המדינה היהודית. על זה הסכסוך".

"אני עמדתי לפני עמי ואמרתי לו שאקבל מדינה פלסטינית. זה הזמן של הנשיא אבו מאזן לעמוד מול אנשיו ולהגיד ´אני מוכן לקבל מדינה יהודית´. ששת המלים האלה ישנו את ההיסטוריה. ששת המלים האלה ישכנעו את העם בישראל שיש להם שותף אמיתי לשלום ועם שותף כזה, הפלסטינים צריכים להיות מוכנים לויתורים וגם אנחנו נהיה מוכנים לויתורים. אני אהיה מוכן לויתורים גדולים מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר