ההקצנה עולה שלב

אורי אבנרי בשידור: "שיהרגו מתנחלים כמו שהורגים סורים"

פעיל השמאל הקיצוני, אורי אבנרי, בהתבטאות חמורה הערב (ראשון), בעקבות מותם של מפגינים סורים שנורו על-ידי חיילי צה"ל - לאחר שניסו לפרוץ את הגבול: "אם הורגים ערבים בטעות - אז שיהרגו גם מתנחלים". חבר-הכנסת מיכאל בן-ארי: "אני מברך את אבנרי שלא הביא ילדים, כדי שלא יישאר ממנו זכר" (בארץ)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
אורי אבנרי (צילום: פלאש 90)

פעיל השמאל הקיצוני, אורי אבנרי, בהתבטאות חמורה הערב (ראשון), בעקבות מותם של מפגינים סורים שנורו על-ידי חיילי צה"ל - לאחר שניסו לפרוץ את הגבול: "אם הורגים ערבים בטעות - אז שיהרגו בטעות גם מתנחלים".

בראיון עם מנחם טוקר ברדיו "גלי ישראל", אמר אבנרי בתחילת הראיון "אני רוצה שיהרגו מתנחלים". אחרי שטוקר שאל "אתה רוצה שיהרגו מתנחלים?", אבנרי ניסה לתקן את עצמו: "כן, אני רוצה שלא יהרגו ערבים. אני רוצה שיתחסו לשניהם באותה צורה שלא יהרגו את אלה ולא יהרגו את אלה".

טוקר שאל בשנית: "אתה רוצה שיהרגו מתנחלים?". אבני השיב: "בוודאי שלא, אבל אני גם לא רוצה שיהרגו ערבים, שלא יהרגו אף-אחד. לא הייתה אף סיבה להרוג ערבי אחד. בני אדם הם בשבילי בני אדם. אתה יכול לשאול כל רופא אם יש הבדל בין דם לדם".

"מזל שלא הביא ילדים"

חבר-הכנסת מיכאל בן-ארי עלה לשידור והגיב על דברי אבנרי: "אני מברך את אבנרי על זה שהחליט במודע לא להביא ילדים לעולם, כדי ששום דבר לא יישאר ממנו, מאורי אבנרי. בעוד זמן קצר לא יישאר ממנו שום דבר".

להצעת טוקר, בן-ארי גם השאיר הודעה-קולית בסלולרי של אבנרי - בשידור-חי. "אני רוצה לומר לאורי אבנרי שאחד הדברים הטובים שהוא עשה בחיים - שהוא לא הביא ילדים, כדי שלא יהיה לו שום המשך לשנאת ישראל העזה שיש לו. ברוך השם, לנו יש בנים ובני בנים ואנחנו מגדלים פה משפחות לתפארת ואוחזים בארץ הזאת, על אפך ועל חמתך ועל חמתם של כל החברים שלך - ערפאת והחברים שלך מעוורתא".

דיווחים: 20 הרוגים

מאז שעות הבוקר, כוחות צה"ל השיבו באמצעים לפיזור הפגנות אל עבר כ-100 מפגינים אשר ניסו להפר את הריבונות הישראלית ולפרוץ את הגבול הבינלאומי עם סוריה, באזור מעבר קוניטרה.

באמצעות מערכת כריזה רבת-עוצמה, הזהיר צה"ל את המפגינים - בשפה הערבית - לבל יפרצו את הגבול ומשלא נענו לכך, בוצע ירי על עברם פלג גופם התחתון של כמה מהמפגינים.

הכוחות השתמשו במקביל גם באמצעים לפיזור הפגנות. מוקדם יותר הבוקר פיזרו הכוחות כ-200 מפגינים נוספים שניסו לפרוץ את הגבול. על-פי דיווחים שונים בסוריה, נהרגו לפחות 20 מפגינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר