דורון ברזילי: "אני מאמין שאנשי טוב ישבו בוועדת הדיינים"

המנצח הגדול בבחירות ללשכת עורכי הדין בראיון בלעדי ל"כיכר השבת": "הרבה מאוד דתיים עזרו לסייעה". על השינויים הצפויים: "החל עתיד חדש ללשכה". אחד הנושאים השנויים במחלוקת בין היו"ר היוצא לנכנס, הינו ´משוב השופטים´, דירוג שבו קובעים עורכי הדין את ציון לשופטים, לפי קריטריונים שונים. ברזילי תומך נלהב במשוב

שושי הלר | כיכר השבת |
ברזילי וללום, נציג סיעת "טוב" (פלאש 90)

המילה מהפך נשמעה לא מעט בדיווחים על בחירות ללשכת עורכי הדין שנערכו אתמול. עו"ד דורון ברזילי ניצח בהישג חסר התקדים את יו"ר הלשכה המכהן, עו"ד יורי גיא-רון. הפרש הקולות הגדול, כ-1,500, מוכיח כי רבים מהפרקליטים ביקשו שינוי. בחירתו של ברזילי מהווה גישה חדשה בלשכת עורכי הדין. הוא נחשב כמייצג של הדור הצעיר של עורכי הדין, מי שיש לו גם ביקורת על בית המשפט העליון, ואפילו הכריז כי הוא מעוניין להחזיר את ´משוב השופטים´.

ברזילי, בן 41, כיהן כיו"ר ועד מחוז תל-אביב של הלשכה, תפקיד אליו נבחר בעת שהתמודד מטעם סיעתו של גיא-רון עצמו. אולם שיתוף הפעולה ביניהם נפסק זמן קצר לאחר הבחירות הקודמות, וכעת נבחר ברזילי במקום גיא-רון כראש- הלשכה.

שיעור ההצבעה בבחירות היה גבוה מבעבר, 14,452 הצביעו והשפיעו, לעומת 10,022 בבחירות הקודמות. רבים אחרים לא מימשו את זכות ההצבעה ושיעור הבוחרים הינו כ-32% מתוך למעלה מ-46 אלף עורכי דין.

בראיון בלעדי לכיכר השבת אמר הערב עו"ד דורון ברזילי: "היום החל עתיד חדש ללשכה, ואני מאמין שמהר מאוד שציבור עורכי הדין והציבור במדינה, ייחשף ללשכה אחרת, מתקדמת, חלק חדש ממערכת המשפט."

מעריך את בייניש

על שיתוף הפעולה עם עורכי הדין הדתיים והחרדים, שהתבטא גם בריצה משותפת עם סיעת "טוב" במחוז ירושלים, הוא אומר "הרבה אנשים דתיים, עם כיפות סרוגות, שחורות, מכל הזרמים, תמכו, עזרו וסייעו לסיעה. עורכי דין דתיים רבים הצביעו עבורי, על סמך הקדנציה האחרונה והערכים שלי." הוא מוסיף ומספר "גדלתי בבית וגן בירושלים, שכונה דתית, חונכתי וגדלתי שם הרבה מאוד שנים. ואני אדאג כי גם הציבור הדתי יזכה לשיתוף פעולה מלא, שהיה אמור להיות מזמן בלשכה."

אחד הנושאים השנויים במחלוקת בין היו"ר היוצא לנכנס, הינו ´משוב השופטים´, דירוג שבו קובעים עורכי הדין את ציון לשופטים, לפי קריטריונים שונים. ברזילי תומך נלהב במשוב אומר "אני מאמין שעד סוף השנה הזאת יתקיים ´משוב´."

הנושא הרגיש כבר גרם בעבר ליחסים עכורים בין השופטים ללשכה, ולפני כשנה אמרה השופטת דורית בייניש, נשיאת בית המשפט העליון "האיום להחזיר את משוב השופטים, הוא איום סרק."

כיצד תתנהל העבודה מול בייניש?

"מתוך הרבה כבוד, הערכה ושיתוף פעולה. לכל גוף יש ביקורת אבל לא מתוך רצון לכופף או להכפיש."

האם יהיה נציג ממפלגת טוב בוועדה למינוי דיינים?

"אני מאמין שכן, יהיה זה נציג מוסכם ומוערך שייתן כבוד."

מה עם פעילויות פנאי לעורכי דין דתיים וחרדים?

"מן הסתם כחלק מהמכלול, נדאג להם ולכל הציבורים. נפעל כלשכה שמכבדת את כל חבריה."

לסיום, הוא מוסיף "אחרי השנים הבאות עורכי דין יעריכו פעילות ועשייה ויבואו יותר להצביע, הלשכה תחזור למקומה הטבעי. בכל המחוזות עורכי דין ייחשפו לשירותים רבים שלא ניתנו להם."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר