"חוק החרם"

ח"כ זאב שמחתן הערב את בתו: "אצא מהחתונה ואצביע"

חוק החרם שקובע כי מי שקורא לחרם על ההתנחלויות יוטלו עליו מגבלות - יבוא הערב לאישור הכנסת. יו"ר הקואליציה שקל בתחילה לדחות ההצבעה שכן ביתו של ח"כ זאב מש"ס מתחתנת היום, מה שיגרום להיעדרות חברי ש"ס. לבסוף הוחלט לקיים ההצבעה. "אצא ואבוא להצביע", אמר זאב ל"כיכר השבת" (פוליטי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(פלאש 90)

סופית: "חוק החרם" יובא היום לאישור. יו"ר הקואליציה זאב אלקין (ליכוד) שקל אמש (ראשון) לדחות בשבוע את ההצבעה על "חוק החרם" שמסעיר את המערכת הפוליטית.

אלקין טען כי הדבר נובע מקושי טכני, שכן ביתו של חבר-הכנסת ניסים זאב מש"ס מתחתנת היום, דבר אשר יגרום להיעדרותם של כל חברי סיעת ש"ס מההצבעה.

"חוק החרם" קובע כי מי שקורא לחרם כלכלי, תרבותי, או אקדמי נגד ההתנחלויות - יוטלו עליו מגבלות בהשתתפות במכרזים ממשלתיים. בנוסף, מי שרואה עצמו נפגע מהחרם יוכל לתבוע את הקורא לחרם בתשלום פיצויים.

בעיה נוספת נוצרה נגד החוק ועדיין קיימת היא שח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) טוען לבעייתיות בחוק. פלסנר פנה ליועץ המשפטי לכנסת שזה בתגובה ביקש ממציע החוק לקיים דיונים מרטונים בחוקתיות החוק.

סמוך לחצות אמש (ראשון) ראש-הממשלה בנימין נתניהו החליט לפתע לזגזג בעמדתו בנוגע לחוק. לקראת חצות הוציאה לשכת נתניהו הודעה: "ראש-הממשלה תומך בדחיית ההצבעה". זמן קצר לאחר-מכן, ח"כ אלקין הוציא הודעה: "לשכת רוה"מ הודיעה לי רישמית שמבחינת רה"מ אין שום מניעה להזיז את חוק החרם לאישור היום, וכי הממשלה תומכת בחוק".

הבוקר, אלקין החליט כי למרות כל הלחצים מבית ומחוץ ולמרות חתונת בתו של ח"כ זאב - ההצבעה תתקיים הערב.

"אצא הערב באמצע חתונת בתי להצביע בעד ´חוק החרם´", אמר זאב ל"כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר