סקר מפתיע

6% מהנוער רוצה את הרב עובדיה בראשות הממשלה

1,000 בני-נוער ישראליים השתתפו בסקר ענק ומיוחד החושף את דעותיהם הפוליטיות ● את מי הם היו רוצים לראות בראשות הממשלה? אביגדור ליברמן עם 16%, יאיר לפיד עם 13% והרב עובדיה יוסף עם 6%. אלי ישי ודרעי מקבלים 3% ● בן-ארי מקבל 3%. "הנוער בריא בנפשו", הוא אומר ל'כיכר השבת' (פוליטי)

מנחם כץ | כיכר השבת |
(צילומים: פלאש 90, עיבוד: כיכר השבת)
מה חושב הנוער הישראלי על הפוליטיקה? סקר חדש ומפתיע מגלה כי בני הנוער הישראלי, נוטים יותר לכיוון הימין.

בסקר מיוחד שנערך עבור "כנס העיר לחינוך", נדגמו 1,000 בני נוער העולים לכיתה י"ב או שסיימו כיתה י"ב. מתוצאות הסקר עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, 17% מהמשתתפים היו בוחרים בשר החוץ ויו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן לתפקיד ראש-הממשלה.

במקום הבא מדורג העיתונאי יאיר לפיד שזוכה ל-13% מקולות הבוחרים ואילו ראש-הממשלה המכהן בנימין נתניהו היה נהנה מתמיכה של 8% בלבד.

"הרב עובדיה יוסף ורבנים שונים" היו מקבלים 6% מקולות הנוער הישראלי, שר הפנים וסגן ראש-הממשלה אלי ישי היה מקבל 3% וכך גם יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי.

בראש מורם

תוצאה מפתיע בסקר: חבר-הכנסת מיכאל בן-ארי מהאיחוד הלאומי שמקבל אף הוא 3%. התוצאה מהווה מכה קשה לראשי "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי" שמנסים לשמור מרחק מדעותיו של בן-ארי. אף-אחד מהם לא נראה בסקר. "הנוער הישראלי הוא בריא בנפשו ואין לו חוש של התאבדות, אלא של חיים בריאים וגאווה במולדתו", אומר בן-ארי ל'כיכר השבת'.

"אני חושב שהתוצאה שקיבלתי, כמו גם של ליברמן, מוכיחה שהעובדה שאנחנו לא מתקפלים ולא מתרפסים - מוכיחה את עצמה. יש כאן מגמה טובה מאוד ואני מתעודד מהסקר. אין לי תוכנית בטלוויזיה כמו לפיד ואני לא שר חוץ עם 15 מנדטים, אבל העובדה שקיבלנו את התוצאה - חזקה מאוד".

ימין מקרבת

מתוצאות הסקר, שפורסמו באתר וואלה, עולה כי למעלה ממחצית מבני הנוער היו מממשים את זכות ההצבעה. 26% מהם היו בוחרים במפלגת השלטון ליכוד, 23% קדימה, 22% היו נותנים את הקול למפלגת ישראל ביתנו, 14 היו מצביעים לאיחוד הלאומי, 12% לש"ס ו-5% בלבד היו מצביעים למפלגת העבודה.

מניתוח תוצאות הסקר עולה, כי בני הנוער מזוהים יותר עם מפלגות הימין: 75% מהם מתנגדים להסרת הסגר הימי על עזה, ואילו 60% סבורים כי עדים לישראל לוותר על הסכם שלום עם הפלסטינים, במקרה שהוא יכלול החזרת שכונות ערביות בירושלים. 83% מבני הנוער מעדיפים לוותר על הסכם שלום עם סוריה, במידה שהוא יכלול ירידה מרמת הגולן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר