הנאום המלא

אריה דרעי: מוכרחים ממשלת אחדות לאומית, זה צו השעה

"בעת הזו חייבים ללכת על ממשלת אחדות לאומית. להתמודד עם הצונאמי המדיני והבטחוני, עם השינויים החברתיים, חייבים ממשלה חזקה וגדולה" - כך אמר היום אריה דרעי, יו"ר ש"ס לשעבר, שעושה צעד נוסף בדרך חזרה לפוליטיקה ● צפו בנאום שנשא בוועידת "כלכליסט" (באקטואליה)

אברהם הלוי | כיכר השבת |

הקאמבק הפוליטי המובטח של אריה דרעי נראה קרוב מתמיד. שלב נוסף בדרך חזרה לחיים הפוליטיים התרחש היום, במהלך ועידת עיתון "כלכליסט" שנערכה בתל-אביב.

דרעי הוזמן לנאום, והתייחס למהפכה החברתית בישראל. "מדינה לא יכולה לחיות במצב של קפיטליזם כזה קיצוני, ולהגיד: אני לא מתערבת", אמר.

"האם העובדה שיש אזרחים ממורמרים ומרגישים שהמדינה מפקירה אותם, מאיימת פחות על עוצמת המדינה?

"מדינה חייבת לקיים את אזרחיה. החוזה של המדינה עם אזרחיה, צריך לכלול את המעורבות החברתית".

דרעי התייחס גם למעורבות החרדית במחאה: "את החרדים אין סיכוי שישכחו, ואם ישכחו, יהיה מי שיזכיר. גם בחברה החרדית מתחוללים שינויים - יש להמשיך ולעודד את השינויים האלה. לעשות זאת בלשון קלה. לקבל את אלפי בוגרים אקדמאיים חרדים לחברות העסקיות, לקבל אותם לעבודה, לתת להם את התנאים שמגיעים להם.

"יש הטוענים שקצב השינוי לא מספיק מהיר, ושצריך להשתמש במקלות. החברה החרדית רוצה לנהל את השינוי הזה בתוכה. בתוך שנים תראו שינוי עצום. כבר עכשיו הוא מתחולל.

"רוחות השנאה של לפני 10 שנים עברו להם. עכשיו, נושבות רוחות של תיקון גדול".

לא ליצור פילוג

הוא הביע תמיכה במחאה החברתית, אבל הסתייג מהביטוי שאימץ לעצמו אחד מראשיה: "אני מפחד מהמונח 'ישראלים חדשים'. עם ישראל לא יכול להרשות לעצמו חלוקה לקבוצות. הוא עם אחד. כל ישראל ערבים זה לזה, אסור ליצור קבוצות חדשות בעם ישראל".

באשר לעליית המחירים, אמר דרעי: "אני מציע למחוקקים שנמצאים כאן, שבלי קשר לוועדה ולכל הפתרונות, לנו כאזרחים צריך להקים בחקיקה מעין 'מכון התקנים'. יהיה לו תקציב פרסום ומחקר, והוא יחליט על המחיר ההוגן של כל מוצר.

"אם יהיו שני סוגי במבה - אחת שתעלה 4 שקל והשניה שקל וחצי, על השקל וחצי יהיה "תו הוגן".

דרעי קרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וליו"ר האופוזיציה ציפי לבני: "כמו שהצעירים הללו מהמחאה התגברו על כל חילוקי הדעות שלהם, אני חושב שבעת הזו צריך ללכת על ממשלת אחדות לאומית. להתמודד עם הצונאמי המדיני והבטחוני, עם השינויים החברתיים, חייבים ממשלה חזקה וגדולה, והכי חשוב - חייבים לשנות את שיטת הממשל".

(צפו בנאומו של דרעי, באדיבות אתר ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר