הרב ישראל אייכלר בזירת הטילים: "צדק חברתי? ילדים חשופים לטילים"

כשהוא חבוש בשטריימל, יצא חבר-הכנסת הרב ישראל אייכלר לזירת הנפילות באשדוד: "חייבים לדאוג להם ולתחושת הביטחון שלהם. יש קשר של שתיקה בהפקרת תושבי אשדוד. בלי מיגוניות - אלפי ילדים חרדים חשופים לטילים בכיתות בקראוונים, והתקשורת החילונית מדברת על צדק חברתי"

ישראל כהן | כיכר השבת |
אייכלר בזירת הנפילות, אמש (כיכר השבת)

ח"כ הרב ישראל אייכלר יו"ר סיעת 'יהדות התורה' שהה השבת באשדוד ונחשף באופן אישי לחרדה הקיומית של תושבי הדרום ולתחושותיהם בעת ההסלמה הביטחונית.

מאז ירי הטיל מעזה ביום רביעי שעבר, לאחר שחרור המחבלים, העריך אייכלר שזה לא טיל בודד של הג'יאהד כפי שניסו לתאר בתקשורת. הוא הגיע לשבת לאשדוד לשמחה משפחתית.

הצפירה הראשונה תפסה אותו בתפילת מנחה בבית-הכנסת "בית פנחס" של חסידי בעלזא שעבר בשנה האחרונה מקראוון לבניין - שם נבנה גם חדר מיגון.

בדרשה שנתן ב'סעודה שלישית' לאחר האזעקה והנפילה אמר: "'שמחתי באומרים לי בית ה' נלך' - כי אם היינו עדיין בקראוון, היינו חרדים יותר". אייכלר דיבר עלהניסים שאשדוד חווה והזכיר את ירושלים של המלחמות בדורות האחרונים. "הצד השוה שאנו בידיו של הקב"ה בכל יום ובכל עת ובכל שעה", אמר.

במוצאי-שבת, כשהוא עדיין חבוש במלבושי השבת החסידיים, הוא יצא אל מקום נפילת הטילים. "יש להציב עוד היום מיגוניות רחוב בכל מקום שאין בו מבנים עם מיגון באשדוד", הוא אומר ל'כיכר השבת', "דרשנו זאת מראש-הממשלה בנימין נתניהו ומהשר לביטחון העורף מתן וילנאי כבר בהתקפה הקודמת.

"התשובה הייתה כי אשדוד אינה כלולה בקו העימות לפי החלטת הממשלה וכי אין תקציב למיגוניות שכל אחת מהן עולה שלושים אלף ש"ח. ואני שואל היום - איך ייתכן שבתקציב משרד הביטחון הכולל למעלה מחמישים מליארד ש"ח בשנה לא מצליחים למצוא תקציב לכמה עשרות מיגוניות שעלות כל אחד מהם הינה 30,000 ש"ח בסך הכל?! צריך כבר היום לפעול בנידון בכדי שלא נצטער מחר שלא פעלנו בנידון", אומר הרב אייכלר.

"באשדוד יש בתי-ספר ושטיבלאך ובית-כנסת רבים השוכנים בקראוונים ואין להם מיקלוט ומיגון. התלמידים והמתפללים חשים עצמם מופקרים. חייבים לדאוג להם ולתחושת הביטחון שלהם. יש קשר של שתיקה בהפקרת תושבי אשדוד. בלי מיגוניות - אלפי ילדים חרדים חשופים לטילים בכיתות בקראוונים. ולמרות הכל, התקשורת החילונית מדברת על צדק חברתי", הוא מסיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר