"ישראל ביתנו" נגד החרדים

"לא לאשר את הקריטריונים הסקטואורילים של אטיאס"

מריחים בחירות? המגמה של מפלגת "ישראל ביתנו" נגד החרדים לא פוסקת. שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, פנה לרוה"מ ובשם סיעת "ישראל ביתנו" הפציר בו שלא לאשר את "הקריטריונים הסקטוריאלים" שהציג אתמול שר השיכון אטיאס לזכאות לדיור בר השגה אלא לעמוד על קיום מיצוי כושר ההשתכרות כתנאי הסף (פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, פנה הבוקר (רביעי) במכתב לראש-הממשלה בנימין נתניהו בשם סיעת "ישראל ביתנו" ובו מפציר לא לאשר את "הקריטריונים הסקטוריאלים" - לדבריו - שהציג אמש (שלישי) שר השיכון אריאל אטיאס לזכאות לדיור בר השגה אלא "לעמוד על קיום תנאי קריטריון של מיצוי כושר ההשתכרות כתנאי הסף לזכות, זאת בהתאם להמלצת ועדת וטרטנברג ותוך ראייה לאומית של צרכיה הכלכליים החברתיים של מדינת ישראל במטרה לעודד את האוכלוסיה העובדת שנושאת בנטל הכלכלי ובמאמץ הלאומי".

וכך כותב השר לראש-הממשלה: "אמש, פרסם שר הבינוי והשיכון, חה"כ אריאל אטיאס, את הקריטריונים לקביעת זכאות צעירים להטבות בפרויקטים עתידיים של דיור בר השגה, על שני מסלוליו - דיור להשכרה בשכר דירה מפוקח ומוזל, ופרויקטים של "מחיר למשתכן". זאת, לקראת דיון מועצת מנהל מקרקעי ישראל בנושא הקריטריונים בשבוע הבא.

"ביום 9/10/2011, טרם הדיון בממשלה אודות אימוץ דו"ח טרכטנברג, נחתם הסכם הבנות, בין סיעת "ישראל ביתנו", לבין כב' ראש הממשלה, ולבין שר האוצר, אשר על פיו 'שר האוצר לא יחתום על החלטות מועצת מנהל מקרקעי ישראל שעניינן תנאי הזכאות לדיור במסגרת מכרזי 'מחיר למשתכן' ושכירות מוזלת, בטרם תקבל הממשלה החלטה מפורטת בעניין'".

עוד כותב השר: "מפלגת 'ישראל ביתנו', אשר חרתה על דגלה את עקרון השוויון בנשיאה בנטל, ומתוך הכרה במצוקת הדיור בקרב שכבות הביניים במדינת ישראל, עומדת על קיום מדויק של המלצת ועדת טרכטנברג, לפיו תנאי הסף לזכאות לדיור בר השגה, עבור 80% ממכסת יחידות הדיור שישווקו, יהיה מיצוי כושר ההשתכרות של שני בני הזוג, בהיקף של 125%.

"כבוד ראש הממשלה - אין לנו ספק שגם אתה, כמונו, קשוב לאוכלוסיות אשר משתתפות בנטל הכלכלי ובמאמץ הלאומי. על כן, לא תאפשר לכרסם בעקרון העדפת אוכלוסיות אלו בזכאות לדיור בר השגה. על פי עקרון זה, הניסיונות האחרונים של שר השיכון לתת משקל משמעותי לקריטריון השירות הצבאי הינם מבורכים אך אינם מספיקים ואינם משרתים את צרכיה הכלכליים והחברתיים של מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר