אקטיביזם ביקורתי

התאחדות הסטודנטים למבקר: חקור איך נקבעו הקריטריונים

התלהבות היתר של מבקר המדינה לחקור ולהסיק מסקנות בכל עניין, הביאה את ראשי התאחדות הסטודנטים לנסות ספין חדש - פניה למבקר המדינה: "חקור את ההתנהלות שהובילה לקביעת הקריטריונים של משרד הבינוי והשיכון לזכאות להטבות בדיור במסגרת תכנית מחיר למשתכן" (אקטואליה)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
מיכה לינדנשטראוס (פלאש 90)

זה אולי הולך להיות 'הדבר הבא' - אחרי האקטיביזם השיפוטי: בדיקה בידי מבקר המדינה. אחרי שנטל לעצמו ככל הנראה סמכויות להעניש, במסגרת המסקנות הצפויות בעניין אסון הכרמל, מוצא עצמו מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, כתובת קלה לפתרון בעיות נוספות.

מי שגילתה את הכתובת החדשה, היא התאחדות הסטודנטים הארצית, שפנתה הערב למבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, בדרישה לפתוח ב"חקירת ההתנהלות שהובילה לקביעת הקריטריונים של משרד הבינוי והשיכון לזכאות להטבות בדיור במסגרת תכנית מחיר למשתכן".

כזכור, בסוף ינואר 2012 פורסמו הקריטריונים החדשים לזכאות לדיור מוזל במסגרת תכנית משרד הבינוי והשיכון 'מחיר למשכן', כפי שנקבעו במועצת מקרקעי ישראל. קריטריונים, שלטענת הסטודנטים, "קובעים העדפה ברורה של קבוצת אוכלוסייה אחת בלבד".

בפנייה למבקר המדינה כותב איציק שמולי יו"ר התאחדות הסטודנטים: "זוהי הדרה של ציבור העובדים והמשרתים בישראל מקבלת ההטבה, אני פונה אליך בבקשה לחקור את ההתנהלות שהובילה לכך בשם ציבור הסטודנטים והסטודנטיות בישראל".

שמולי גם מנמק את בקשתו בטענה, כי "תכנית 'מחיר למשתכן' מעניקה הטבה של מאות אלפי שקלים למשק בית. בהיעדר הסדרה בחקיקה ראשית של המונח 'דיור בר השגה', היא מהווה הלכה למעשה את התכנית המרכזית המסייעת למשפחות ממעמד הביניים לזכות בדיור מוזל לרכישה. לצערנו, הקריטריונים החדשים ימשיכו את המצב בו הרב המכריע של יחידות הדיור יימכרו למשקי בית מהאוכלוסיה החרדית".

הסטודנטים, ששכחו כנראה כיצד תקפו את מסקנות ועדת טרכטנברג עם פרסומן, מוחים כעת על אי קבלת מסקנות הועדה בנושא מיצוי כושר ההשתכרות, ותובעים לציית למסקנות הועדה השנויה במחלוקת.

את ההעדפה שיתרו הקריטריונים החדשים ליוצאי צבא, מגדירים הסטודנטים כחלקי בלבד: "העדיפות ליוצאי צבא תינתן רק באחוזים מסוימים מכלל הפרויקטים, בניגוד לקריטריון של שנות נישואין ומספר ילדים. רוב הדירות עדיין מיועדות למשפחות עם יותר ילדים, ולמרות הקריטריון של שירות צבאי, רק 20% מהדירות מיועדות ליחידים מעל גיל 35 ולמשפחות ללא ילדים".

כעת רק נותר לבדוק, האם מבקר המדינה, הנחשב ל"חובב תקשורת", יקפוץ על ההזדמנות שנקרתה בפניו לקבל עוד כותרות, או שמא יבין, כי מדובר כאן בצעד אחד יותר מדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר