השופט צבי טל: "החרדים לא יתגייסו, אז מה השגנו?"

השופט צבי טל שניסח את החוק המסעיר, מתנגד לביטולו. בראיון הבוקר, הוא אומר: "אני חושש שביטול החוק יביא לכך שגם מה שהושג עד עכשיו יתבטל ותהיה נסיגה חמורה. ביטול בבת אחת של החוק יביא לביזוי המצב. החרדים לא יתגייסו בהמוניהם וגם הערבים. אז מה השגנו?", תהה השופט (חדשות, פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
השופט טל ((צילום: פלאש 90))

בתוך בליל קולות הצהלה של הפוליטיקאים החילוניים, בעקבות ביטולו של "חוק טל", נשמע קול אחד, שפוי, שטוען שאין מה לשמוח, אלא בדיוק להיפך. קוראים לו השופט צבי טל שעל שמו רשום החוק השנוי במחלוקת. טל עמד בשעתו בראש הוועדה שניסחה את החוק.

"אני חושש שביטול החוק יביא לכך שגם מה שהושג עד עכשיו יתבטל ותהיה נסיגה חמורה", אמר טל הבוקר, "ביטול בבת אחת של החוק יביא לביזוי המצב. החרדים לא יתגייסו בהמוניהם וגם הערבים. אז מה השגנו?", תהה.

לדברי טל, "אם מסתכלים על המספרים המוחלטים של הגיוס עד היום הם קטנים וחלשים, אבל דווקא לאחרונה התעוררה מגמה של התעוררות בציבור החרדי כן להיכנס לשירות. כל הרעיון היה תהליך חברתי ארוך".

לטענתו של השופט טל, הסיבה שלא הייתה התעוררות בקרב החרדים להתגייס, מפני שלא נוצרו מסגרות מתאימות לקליטת החרדים. "מסגרת כזאת צריכה לתת להם לנוח בשבת, ולאפשר להם כשרות וצניעות.

"עד היום לא היו דברים כאלה ולכן הגיוס היה מועט. דווקא לאחרונה התחילה מגמה חיובית. זה שבעשר שנים לא הושג משהו משמעותי, לא אומר שעכשיו לא יושג. העניין הוא שאין אלטרנטיבה טובה יותר כרגע".

השופט טל הסביר בגלי צה"ל את שלבי הכנת החוק. "מדובר בחוק של הכנסת. ההמלצות של ועדת טל הן המלצות של ועדה שעמדתי בראשותה, והיו בה המון חברים מחוגים שונים, לאו דווקא דתיים.

"מלבד הנושא של דחיית שירות חרדים, החוק עסק גם בנושאים נוספים. הוא עיגן בתוכו את עניין ישיבות ההסדר והשירות האזרחי. אני מקווה ומצפה שביטול החוק לא מתייחס לחלקים האלה בחוק, כי עליהם אי אפשר לומר שהם אינם שוויניים ומידתיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר