פרשת התקווה

ש"ס בעד השופט הערבי: "לכבד האמונה של ג'ובראן"

ח"כ דוד רותם הודיע כי יפנה לשר המשפטים יעקב נאמן, בדרישה להדיח את שופט העליון סלים ג'ובראן מתפקידו, לאחר שסירב לשיר את "התקווה" ● בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר ח"כ ניסים זאב מש"ס: "אם הוא ישיר את התקווה, הוא יאמין במדינת ישראל? מה השיר הזה? הלוא זה עניין של אמונה" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
השופט סלים ג'ובראן (פלאש 90)

יו"ר ועדת החוקה וחבר הוועדה לבחירת שופטים, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), הודיע כי יפנה לשר המשפטים פרופ' יעקב נאמן, בדרישה להדיח את שופט בית-המשפט העליון סלים ג'ובראן מתפקידו, לאחר שסירב לשיר את ההמנון הלאומי בטקס השבעת נשיא בית-המשפט העליון שנערך אתמול (שלישי).

לטענת מקורביו של השופט "הוא מתנגד באופן עקרוני לשיר את 'התקווה'".

לא סוד ששירת "התקווה" אינה קיימת בלקסיקון ציבור החרדי. הפנייה של רותם עלולה ליצור תקדים בכל מה שקשור לחברי-הכנסת החרדיים שמשתתפים בטקסים הרישמיים של מדינת ישראל.

"אם הוא ישיר את התקווה, הוא יאמין במדינת ישראל? מה השיר הזה? הלוא זה עניין של אמונה של כל אחד ואחד שחי במדינה וצריך לכבדה", אומר ח"כ ניסים זאב (ש"ס) בשיחה עם 'כיכר השבת'.

ח"כ זאב תוקף חזיתית את חברי-הכנסת הערביים. "חבר-הכנסת אחמד טיבי שיש לו סמכות יותר משופט בבית-משפט העליון - נשבע אמונים למדינת ישראל, ואז מה? תראה איזה מהומות הוא מחולל, הוא זורע שנאה נגד עם-ישראל. אז מה, אתה מאמין להצהרה של טיבי, או של ח"כ מוחמד בארקה, או של ח"כ חנין זועבי", שאל ח"כ זאב.

לדבריו, אי-אפשר לפסול סמכות בגלל אי-אימון במדינה. "האם כל מי שבעיניי אני מסתפק אם יש לו אמון מלא במערכת אז נפסול אותו? אם כך, אז יש לך לפחות עשרה חברי-כנסת שפיהם וליבם אינם שווים. כל פעם כשאני רואה אותם נשבעים אמונים, אני שואל את עצמי למה מכריחים אותם להצהיר הצהרה כוזבת. הרי כולנו יודעים שכל הצהרת אמונים של מדינת ישראל הכל כזב ושקר", אמר זאב.

האם זאב עצמו שר "התקווה"? "אני אדם שמכבד את מדינת ישראל, שניים מבני משפחתי נהרגו ב-48' על 'מסמך המולדת', אז אני לא יכול לבוא ולומר אני ציוני יותר או ציוני פחות. אנחנו חלק ממדינת ישראל ואנחנו צריכים להוקיר אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר