שפל ביחסים

ישראל מנתקת קשרים עם המועצה לזכויות אדם באו"ם

משרד החוץ בהחלטה תקדימית נגד האו"ם. שר החוץ אביגדור ליברמן הודיע בצהריים על ניתוק היחסים בין מדינת ישראל למועצה לזכויות אדם באו"ם. הסיבה: החלטת המועצה להקים 'ועדה לבדיקת עובדות בנושא השפעת ההתנחלויות על זכויותיהם של הפלסטינים. נתניהו: "מועצה צבועה, שיתביישו" (פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
ישראל לבד במערכה (צילום: פלאש 90)

משרד החוץ נגד האו"ם. שר החוץ אביגדור ליברמן הודיע בצהריים (שני) על ניתוק היחסים בין ישראל למועצה לזכויות אדם באו"ם.

לאחר ההחלטה, פרסם משרד החוץ הודעה נדירה, בה הוא תוקף חזיתית את המועצת לזכויות אדם באו"ם.

וכך נכתב בהודעה: "החלטת המועצה לזכויות אדם להקים 'ועדה לבדיקת עובדות בנושא השפעת ההתנחלויות על זכויותיהם של הפלסטינים', היא עוד החלטה הזויה מבית היוצר של המועצה, אשר מנוצלת ככלי לקידום מהלכים פוליטיים חד צדדיים במקום לקדם זכויות אדם.

"בשעה שבמזרח התיכון מתרחשות הפרות זכויות אדם בקנה מידה חסר תקדים בהיקפו, בוחרת המועצה לזכויות אדם באופן נלעג להקדיש את זמנה ומשאביה להקמת גוף מיותר ובזבזני, שכל מטרתו היא להשביע את גחמותיהם של הפלסטינים ולפגוע בסיכויים העתידיים להגיע להסדר בדרכי שלום.

"על הפלסטינים להבין כי לא יוכלו לאחוז במקל משני קצותיו: גם להנות משיתוף פעולה עם ישראל וגם ליזום התנגשויות פוליטיות בזירה הבינלאומית.

עוד נאמר בהודעה: "פניה למוסדות בינלאומיים מפרה את ההסכמים החתומים בין ישראל לפלסטינים. לו רצו הפלסטינים לפתור את סוגיית ההתנחלויות, היו ניגשים ללא דיחוי למשא ומתן ישיר וללא תנאים על כל סוגיות הליבה במסגרת הסכם כולל.

"בחירתם המפורשת לקדם עימות ופרובוקציה במקום פשרה ופיוס אינה אלא אסטרטגיה הרסנית שהקהילה הבינלאומית צריכה לדחות נחרצות".

נתניהו נגד האו"ם

בסוף-השבוע תקף ראש-הממשלה את המועצה באו"ם. "מדובר במועצה צבועה עם רוב אוטומטי נגד ישראל. זו מועצה שצריכה להתבייש בעצמה. למועצת זכויות האדם של האו"ם אין דבר וחצי דבר עם זכויות אדם.

"עד היום קיבלה הוועדה 91 החלטות: 39 מהן עסקו בישראל, 3 בסוריה ו-1 באיראן. די היה לשמוע את הנציג הסורי מדבר היום על זכויות אדם כדי להבין עד כמה המועצה מנותקת מהמציאות.

"עוד הוכחה לניתוקה מהמציאות, התקבל השבוע כשהוזמן להתארח בה פעיל חמאס, ארגון שהאידיאולוגיה שלו מבוססת על רצח חפים מפשע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר