החלום של דרעי נגנז

אלי ישי: "הרב עובדיה יוסף החליט שאשאר יו"ר ש"ס"

ההכרעה נפלה > יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי חשף הבוקר בשידור חי כי מרן הגר"ע יוסף שליט"א החליט שהוא ישאר בתפקיד יו"ר המפלגה גם בקדנציה הבאה. המשמעות: אריה דרעי, היו"ר הקודם, ייאלץ לפתוח מפלגה חדשה. "אני לא מאמין שהוא יפתח מפלגה חדשה, יש לו הערכה למרן" (פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי חשף הבוקר (חמישי) בשידור חי ב'קול ישראל' כי מרן הגר"ע יוסף שליט"א החליט שהוא יישאר בתפקיד יו"ר המפלגה גם בקדנציה הבאה.

המשמעות הברורה: אריה דרעי, יו"ר ש"ס הקודם, ייאלץ להכריז על הקמת מפלגה חדשה כבר בימים הקרובים.

"קשה לי להאמין שהוא יפתח מפלגה חדשה", אמר ישי, "הוא תמיד אמר לכולם שלא יעשה דבר בניגוד לדעתו של מרן הרב עובדיה. יש לו כבוד ואהבה לרב, אני לא מעלה על דעתי שהוא יעשה זאת".

מדוע קולו של מרן הרב עובדיה טרם נשמע בעניין?

הנה תשובתו של ישי: "הרב לא צריך לצאת באמירה ברורה, יש לרב אמירה אחת: להצביע אך ורק לש"ס. כל אזרחי המדינה מבינים היום מה זה ש"ס ומה היה קורה בלי ש"ס. הרב מברך את מי שמצביע לש"ס - המפלגה שחוללה מהפך חברתי ושומרת על הערכים היהודיים".

האם דרעי יהיה מספר 2 בש"ס?

"מה שהרב יקבע - זה מה שיהיה. הרב ומועצת חכמי התורה מחליטים. הייתי מזמין את מפלגת העבודה והמפלגות החילוניות לרב - כדי לשמוע ממנו איך מנהלים תנועה בצורה הכי טובה, בלי פריימריז. המתמודדים בפריימריז רק מחפשים כותרות ולא את טובת העם. הרב בסוף תמיד צודק, והגיע הזמן שהעם יבין מה זה גדול הדור".

יש לך הבטחה מנתניהו בנוגע לתיק הפנים גם בקדנציה הבאה?

"אין שום הבטחות ושום סיכומים בעניין הזה. אף שר פנים לא היה מוכן למלא תפקידו באמונה, תחת הכותרות בשנה החולפת. אלי ישי לא חשש. אני בטוח שיהיו כאלה שיגידו: 'תוציאו אותו מהמשרד, שיבוא מישהו אחר'".

ואם המבקר יטיל עליך אחריות כבדה בדו"ח הכרמל?

"המבקר יקבע שאני לא יכול להיות אחראי יותר על הכבאות? התיק הזה כבר לא אצלי... לאלי ישי מגיע צל"ש על מה שעשה למען מערך הכבאות בישראל".

מה דעתך על יאיר לפיד?

"יאיר לפיד מאוד נזהר בקמפיין שלו ומנסה להצטייר כאילו הוא לא שונא חרדים, כי הוא ראה מה קרה למפלגה של אבא שלו. הוא מתנהג בצורה 'מאוד יפה', כמו 'כיפה אדומה'... על מצביע ש"ס ועל כל אותם אנשים שאכפת להם מהערכים היהודיים - הוא לא יצליח עם הסיבובים התקשורתיים".

ובאשר לחוק טל?

"נפגשתי באחרונה עם גורמים בכירים בצה"ל ושמעתי דבר מזעזע: יש אלפי חיילים חרדים שרוצים להתגייס ולא מתגייסים. יש כמה סיבות, בניהם: הביטחון רוצה כסף מהאוצר, ושלא רוצים הרבה חרדים בצבא. יש כאן מטרה ברורה להמשיך בקמפיין נגד החרדים. אני יודע על אלפי חרדים שממתינים לגיוס מילואים, אלפי שרצים ללכת לשירות אזרחי - ולצערי לא רוצים אותם. כנראה יש מי שמעדיף להמשיך עם קמפיין ההסתה נגד החרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר