הממשלה אישרה, השרים תמכו והכנסת תקדים את הבחירות

ועדת השרים לחקיקה, אישרה הבוקר בהצבעה טלפונית את העברת החוק להקדמת הבחירות ל-4 בספטמבר להצבעה בכנסת, לאחר שהממשלה הסמיכה את הוועדה להגיש את החוק. בהצבעה, שרי ש"ס נמנעו, אך מבהירים ל"כיכר השבת" כי מדובר בטעות: "ההימנעות נבעה בגלל בלבול קל. בכל מקרה, אנחנו תומכים"

חיים שקדי | כיכר השבת |
ראש הממשלה בועידת הליכוד, אמש (צילום: פלאש 90)

הממשלה הסמיכה הבוקר (שני) את ועדת השרים לחקיקה, להגיש את החוק להקדמת הבחירות ל-4 בספטמבר (י”ז באלול). הוועדה מיהרה לאשר בהצבעה טלפונית את העברת החוק להצבעת הכנסת.

בפתח ישיבת הממשלה, החמיא ראש הממשלה בנימין נתניהו להישגי ממשלתו ואמר כי "בכל התחומים שאנחנו יכולים למנות יש הישגים גדולים מאוד לממשלה בזכות העבודה המשותפת שלנו, החזון המשותף שלנו, שיתוף הפעולה והיציבות הפוליטית".

לדברי ראש הממשלה, "היציבות הפוליטית היתה מרכיב חשוב מאוד בהצלחה, משום שבמשך שלוש שנים שרים עסקו בפיתרונות ולא בבחירות. אני חושב שמזה עשרות שנים לא היתה ממשלה כל כך יציבה במדינת ישראל, אבל זה גם לא סוד שעם תחילת השנה הרביעית של הממשלה יש התרופפות מסוימת ביציבות הקואליציונית וחוסר יציבות, גם בין מפלגות וגם בתוך המפלגות".

"חוסר יציבות תמיד מביא לסחטנות, מביא לפופוליזם", הוסיף ראש הממשלה, "אלה פוגעים במרכיבים העיקריים של חיינו, בביטחון, בכלכלה, בחברה. אנחנו נמצאים במדינה שצריכה יציבות פוליטית. הייתי שמח מאוד אם היינו יכולים להשלים את הקדנציה עד תומה, וזו היתה גם מטרתי. לצערי ההתרופפות הזאת מציבה סימן שאלה על כך, ולכן נראה לי שהדבר הנכון לעשות הוא ללכת למערכת בחירות קצרה".

"אנחנו מציעים כאן את 4 בספטמבר, שאחריה אנחנו, אם ירצה ה' והבוחר ייתן לנו את המנדט, הכוונה שלי לכונן ממשלה רחבה ככל האפשר על מנת להביא יציבות והובלה מוצלחת למדינת ישראל אל מול האתגרים הגדולים שעדיין עומדים לפנינו",סיים נתניהו את דבריו.

לאחר אישור הממשלה, קיימה ועדת השרים לחקיקה הצבעה טלפונית בין חבריה, ואישרה את העברת החוק להקדמת הבחירות ל-4 בספטמבר להצבעה בכנסת. השר שלום שמחון מ'עצמאות', הצביע נגד, חברתו לסיעה השרה אורית נוקד ושרי תנועת ש"ס נמנעו.

בש"ס מבהירים ל"כיכר השבת" כי ההימנעות בהצבעה מקורה בטעות. "הייתה אי הבנה בהצבעה בשל המהירות שבה היא התבצעה. העמדה הברורה של ש"ס היא לתמוך בהקדמת הבחירות ובחוק, וההימנעות נבעה בגלל בלבול קל. בכל מקרה, אנחנו תומכים".

ועדת הכנסת התכנסה מיד לאחר-מכן כדי לאשר פטור מחובת הנחה להצעת החוק לפיזור הכנסת. לאחר דיון סוער, בו דרשו חברי-כנסת להגיש את ה'חוק לגיוס', אישרה הועדה ברוב של 13 חברי-כנסת ו-4 מתנגדים, את הפטור מחובת הנחה, והחוק יועבר להצבעה במליאת הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר