פרסום ראשון

הרב עובדיה יוסף לשרי ש"ס: "תצביעו בעד חוק ההסדרה"

יומיים בלבד לפני ההצבעה על "חוק ההסדרה", התכנסו בכירי ש"ס במעונו של מרן רבי עובדיה יוסף, בכדי לקבל דעת תורה בסוגיה הרגישה - כך נודע ל'כיכר השבת'. הגר"ע יוסף הורה לשרי ש"ס להצביע בעד החוק, במידה ויהיה חופש הצבעה לשרים. "במידה ולא, תצאו בחוץ. אל תצביעו", אמר לשרים (חרדים)

ישי כהן, ניצן ארליך | כיכר השבת |
הרב עובדיה על רקע גבעת האולפנה (עיבוד: כיכר השבת, צילומים: פלאש 90)

יומיים בלבד לפני ההצבעה על "חוק ההסדרה", התכנסו בכירי ש"ס במעונו של מרן נשיא מועצת החכמים רבי עובדיה יוסף, בכדי לקבל ממנו הכוונה ודעת תורה בעניין גורלי זה - כך נודע ל'כיכר השבת'.

בסיכומו של מפגש, ולאחר ששמע את כל צדדי הסוגיה הרגישה, הורה מרן הגר"ע יוסף לשרי ש"ס להצביע בעד החוק - במידה ויהיה חופש הצבעה לשרים. "במידה ולא, תצאו בחוץ. אל תצביעו", אמר לשרים, המצייתים לדעת תורה.

בתחילת השבוע, החליט ראש-הממשלה, בנימין נתניהו, לפנות את שכונת גבעת האולפנה בבית-אל. במסגרת ההחלטה, הבתים בשכונת גבעת האולפנה לא ייהרסו ויועתקו לשטח צבאי. ככל הנראה, כל בית שיפונה יביא לבניית עשרה מבנים חדשים ביהודה ושומרון.

"מה שיחזק את ההתיישבות זו הבנייה בהתיישבות. תמורת כל בית שייהרס, נבנה עשרה חדשים", אמר ראש-הממשלה.

נתניהו מתנגד, דנון מחמם

נתניהו, נכון למועד פרסום הידיעה, מתנגד לחוק ההסדרה - עוקף בג"צ, היות והחוק עלול לחשוף את הבנייה ביו"ש לביקורת בינלאומית.

בתוך כך, ח"כ דני דנון הודיע כי הוא יעמוד בראש כנס פעילים מיוחד בכנסת, לגיבוש תכנית פעולה למניעת פינוי שכונת האולפנה.

"הליכוד נבחר לבנות ולא להרוס", אמר דנון, "ערכי הליכוד מושתתים על בניה ביהודה ושומרון ולא על פינוי של שכונת האולפנה. הריסת הבתים בבית אל תהווה סטירת לחי למנדט שניתן לנו מעם ישראל ולמפעל ההתיישבות כולו- על ממשלת ישראל בראשות הליכוד לעשות הכל כדי למנוע את הפינוי. על ידי העברת חוק ההסדרה ביום ד' הקרוב, נשים סוף לאיום הפינוי המתנוסס מעל שכונת האולפנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר