בעקבות האיום של ראש-הממשלה

חוק ההסדרה נדחה, האולפנה תפונה: נתוני הצבעת החרדים

'חוק ההסדרה' - שהיה יכול למנוע את פינוי האולפנה נדחה ברוב גדול בכנסת, בעקבות איום ראש-הממשלה בנימין נתניהו, ששר שיצביע בעד יפוטר מתפקידו. 69 חברי-כנסת הצביעו נגד החוק, מול 22 שתמכו. כיצד הצביעו הנציגים החרדים? 'כיכר השבת' מגיש נתונים מדוייקים על ההצבעה (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
כך נראה ראש-הממשלה, ברגע ההצבעה (צילום: ערוץ הכנסת)

'חוק ההסדרה' שהיה יכול למנוע את פינוי גבעת האולפנה - נדחה ברוב גדול בכנסת, בעקבות האיום של ראש-הממשלה בנימין נתניהו, ששר שיצביע בעד - יפוטר מתפקידו לאלתר.

בהצבעה שהתקיימה בצהריים (רביעי) הצביעו 69 חברי-כנסת נגד, מול 22 שתמכו.

חברי-הכנסת החרדים היו מפולגים. חברי-הכנסת של ש"ס: ניסים זאב, אברהם מיכאלי, אמנון כהן, דוד אזולאי ויצחק ועקנין הצביעו בעד החוק, כשהשרים אלי ישי, אריאל אטיאס, משולם נהרי, יעקב מרגי וסגן השר יצחק כהן לא נכחו בהצבעה וזאת בשל האיום של ראש-הממשלה.

חברי-הכנסת של יהדות התורה התפלגו אף הם: ישראל אייכלר הצביע בעד, משה גפני ואורי מקלב הצביעו נגד, וסגני השרים יעקב ליצמן ומנחם מוזס לא נכחו בהצבעה.

כאות מחאה על הצבעתם של גפני ומקלב נגד החוק - מציפים את לשכתם בשעה זו עשרות טלפונים ומיילים כמחאה על ההצבעה. יצויין כי ח"כ חיים אמסלם (עם שלם, לשעבר ש"ס) הצביע בעד החוק.

השר דניאל הרשקוביץ מהבית היהודי שמשתייך לציבור הדתי לאומי לא היה נוכח בזמן ההצבעה, מה שהכעיס את אנשי ההתיישבות. כמו-כן ח"כ אורי אורבך מאותה מפלגה, לא היה נוכח בזמן ההצבעה, וזאת בשל אשפוסו הבוקר בבית החולים.

בתוך כך השרה גילה גמליאל והשר יולי אדלשטיין שאיימו שיצביעו בעד החוק - לא נכחו בזמן ההצבעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר