נתניהו הפתיע בישיבת הממשלה: "דברי שמיר על הים והערבים - נכונים"

בדבריו בישיבת הממשלה הבוקר, התייחס ראש-הממשלה נתניהו לדברי שמיר שחוללו בזמנו סערה - "הערבים הם אותם ערבים, והים הוא אותו ים", ואמר: "באשר לאמירותיו ביחס לשכנים, ביחס להפרדה בין הים והיבשה – ייתכן שהדברים האלה שהביאו קיתונות של ביקורת אז, אפילו בוז – היום יש בוודאי הרבה יותר אנשים שמבינים שהאיש ראה והבין דברים יסודיים ואמיתיים"

ניצן ארליך | כיכר השבת |
עומדים דקת דומיה, הבוקר (צילום: פלאש 90)

"אני מבקש שנקום לדקת דומייה לזכרו של יצחק שמיר, ראש הממשלה השביעי של מדינת ישראל" - כך פתח הבוקר (ראשון) ראש-הממשלה בנימין נתניהו את ישיבת הממשלה.

בפתח הישיבה ספד לראש-הממשלה המנוח: "שמיר היה מדור הנפילים שהקימו את מדינת ישראל, הקדיש את חייו ואת כל מאודו להבטחת קיומה של המדינה, להבטחת חירותו של עם ישראל, להבטחת ביטחונם של אזרחי ישראל וגם להבטחת קיבוץ גלויות.

"חשוב לדעת שלשמיר היה תפקיד מכריע, ממש כך, להפניית מאות אלפי עולים מבריה"מ לשעבר בארץ. הוא פעל נמרצות מול הממשל האמריקני כדי להבטיח שתחנת היציאה הראשונה תהיה בארץ ישראל, במדינת ישראל. הוא אמר 'יבואו קודם לכאן, יבחרו לאחר שראו את הבחירה כאן' – ובהתעקשות הזאת אין ספק שהוא שינה את גורל המדינה, משום שהוא במידה רבה הביא לכך שהעלייה המבורכת הזאת הגיעה בכל עוצמתה ובכל משקלה לכאן, והראיה שהוא צדק, כי הרוב המוחלט נשאר כאן.

"הוא גם היה אחראי לעלייה של חמישה עשר אלף יהודים מאתיופיה במבצע אחד, דבר שביטא גם הוא את המחויבות העמוקה שלו לרעיון הציוני, לעתיד היהודי. והוא כמובן היה תקיף מאוד בגישתו, בתפיסתו בנושא המדיני, אם כי הוא הלך למדריד. הוא ידע לשלב עם כל, הייתי אומר, העוצמה, אפילו הקשיחות האידיאולוגית שלו לגבי ארץ ישראל, לגבי כל מה שקשור בארץ ישראל. הוא גם ידע ללכת לתהליך שלום – אני השתתפתי בוועידה הזאת, ראיתי את הפעולות שלו ואת ההחלטות שלו – הוא היה שקול מאוד, ואני חושב שהוא היה אדם שבאמת ראה את טובת המדינה כפי שהוא הבין אותה ופעל לטובת המדינה כפי שהוא הבין אותה".

עוד אמר ראש-הממשלה: "אנחנו מאבדים היום באמת פטריוט יהודי ואחד מהמנהיגים היצוקים והמוצקים שהיו לעם ישראל. הוא לא הקרין כריזמה, הוא פשוט הקרין עוצמה פנימית, והדבר הזה, לדעתי, חשוב יותר מכל דבר אחר".

בדבריו, התייחס ראש-הממשלה גם לדברי שמיר שחוללו סערה - "הערבים הם אותם ערבים, והים הוא אותו ים": "באשר לאמירותיו ביחס לשכנים, ביחס להפרדה בין הים והיבשה – ייתכן שהדברים האלה שהביאו קיתונות של ביקורת אז, אפילו בוז – היום יש בוודאי הרבה יותר אנשים שמבינים שהאיש ראה והבין דברים יסודיים ואמיתיים והוא לא הכפיף, לא את עצמו, ולא כופף את האמת לאופנות השעה, ולכן אני חושב שראוי שאנחנו נכבד בישיבות, גם בטקס מחר וגם בישיבות מיוחדות שנעשה היום, את זכרו של יצחק שמיר, אחד ממקימיה של מדינת ישראל, ואחד ממגיניה המסורים ביותר".

(צילום: פלאש 90)
(צילום: פלאש 90)
(צילום: פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר