הראיון שחולל סערה

מגלה שורשי פלסנר: "גאים שחשפנו את פרצופו האמיתי"

ח"כ יוחנן פלסנר תקף בראיון בלעדי ל'כיכר השבת' את התקשורת החרדית שבחרה לעסוק ב"שורשים הגויים" של משפחתו וטען כי "פגעו באבא". יצחק נחשוני שחשף לראשונה את השורשים של פלסנר, מגיב בראיון לכתב 'כיכר השבת': "גאים שחשפנו את פרצופו האמיתי, יש פרטים נוספים". מיוחד (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נחשוני על רקע הכותרת על שורשי פלסנר (עיבוד: כיכר השבת )

הראיון הבלעדי שהעניק חבר-הכנסת יוחנן פלסנר (קדימה) ל"כיכר השבת" מחולל סערה. פלסנר, מי שעומד במרכז הסערה הציבורית במשך השבועות האחרונים במדינת ישראל, עקב תפקידו כיו"ר הוועדה לשויון בנטל, התייחס בין-היתר לכתבות בעיתונות החרדית שעסקו בשורשיו "הגויים" ובאביו הנוצרי לכאורה.

יצחק נחשוני, עורך החינמון "מרכז העניינים", היה העיתונאי הראשון שעסק בשורשים המשפחתיים של חבר-הכנסת פלסנר. לפני שבועיים, הוא הקדיש לכך את הכותרת הראשית.

בראיון ל"כיכר השבת", ממשיך נחשוני לתקוף את חבר-הכנסת מקדימה וטוען כי "דבריו בראיון רחוקים מלהיות נכונים".

"צריך להבין כי כאשר מעלים את קורות חייו של עולם התורה במשך אלפי שנים, אין במה להתבייש, אלא להיפך - יש רק במה להתגאות", אומר נחשוני, "וגם כאשר מעלים לדיון ציבורי את קורות חייו של מי שמבקש ומנסה לפגוע בעולם התורה, היה לכאורה צריך להייוצר שויון שגם הוא לא יתבייש בכך, אם בכל זאת הוא בוחר להסית את הדיון ולהציג זאת כאילו פגעו בקורות חייו - שאפילו הוא אינו מכחיש אותן והן עובדות מוגמרות, הרי שזאת חלק מהבעייה ומהתפיסה המעוותת שהובילה אותו לנסות לפגוע בעולם הישיבות".

אתה חושב שמן הראוי לערב עניין אישי בסוגיה ציבורית?

"אנחנו חשפנו שמי שדם זר מעורב בעורקיו, לא יכול להבין את חשיבות התורה לעם היהודי ואת המשמעות האמיתית לשרשרת הדורות בעם היהודי.

"העובדה שפלסנר מצהיר כי למד בבית-הספר ליד ישיבה אינה רלוונטית. גם באירופה היו ישיבות רבות ובתי-כנסת לצד להבדיל בתי ספר אזרחיים ובתי תיפלה וכנסיות וכלום לא הועיל להם. לדאבונינו הם חוסלו על יושביהם.

"אביו מעולם לא כרך את גורלו בעם היהודי כפי שהוא אומר, אלא דבק בבודהיזם. הוא עצמו הצהיר, בניגוד למה שבנו מנסה לטעון, הוא אמר במפורש כי לא הגיע לארץ-ישראל מתוך אהבת הארץ ואפילו לא מתוך ציונות, אלא 'רק' בגלל האוויר הצח של ירושלים.

"חשוב להדגיש", אומר נחשוני, "כי אמנם אביו מעולם לא כרך את גורלו בעם היהודי, אך פלסנר במעשיו ובאטימותו, ניסה לשנות את גורלו של העם היהודי, אך בסופו של דבר לא הצליח ואף פגע רק במפלגתו ובחבריו".

אתה מתחרט על הפרסום והפגיעה באביו?

"לא דיברנו על אביו, אלא על שורשיו שלו ואנחנו גאים שחשפנו את פרצופו האמיתי. העובדה כי לאחר שהדברים התפרסמו, גם שותפיו למפלגה הבינו כי הרקע לאובססיה שלו בנושא גיוס בני ישיבות אינה מגיעה מדאגתו לחיזוק ביטחון מדינת ישראל, אלא מהרצון לשנות את גורלו של הציבור החרדי".

האם היית חוזר שוב על התחקיר גם היום?

"כן, בוודאי. אין שום ספק. וגם הייתי מוסיף עוד פרטים שנודעו לי מאז פרסום הכתבה לגבי המניעים של עזיבת משפחת פלסנר את סרי לנקה ועלייתה לארץ-ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר