החרדים תוקפים את פלסנר

גפני: "הוביל לקריסת קדימה"; ישי: "ניסה לספק אתנן פוליטי"

הראיון הבלעדי שהעניק ח"כ יוחנן פלסנר ל'כיכר השבת' עורר סערה פוליטית, וכעת, הנציגים החרדים משיבים לו ותוקפים חזרה. ח"כ משה גפני: "במקום להטיף מוסר לרבנים, הייתי שותק. פלסנר הוביל לקריסת קדימה". השר אלי ישי: "מכבסת מילים שלא תכסה על הכשלון המהדהד. הוא ניסה לספק אתנן פוליטי" (אקטואליה)

גפני, פלסנר וישי (צילומים: פלאש 90)

ח"כ יוחנן פלסנר, יו"ר הוועדה לקידום השוויון בנטל, העניק הבוקר (שלישי) ראיון בלעדי ל'כיכר השבת', ועורר סערה פוליטית. כעת, ראשי המפלגות החרדיות משיבים ותוקפים חזרה את מי שהציב בראש סדר יומו את המטרה לגייס את בני הישיבות.

יו"ר וועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני אומר ל'כיכר השבת': "אני במקום פלסנר הייתי עושה חשבון נפש האם בגללי מפלגת קדימה התפרקה בקול רעש גדול".

"במקום להטיף מוסר לרבנים ואחרים, הייתי שותק", תוקף גפני את פלסנר על דבריו. "שתי מפלגות התפלגו שלא כדרך הטבע בביזיון נוראי כאשר חרב איש ברעהו, אני במקום פלסנר הייתי נוהג קצת בצניעות", אומר גפני.

גפני מסכם ואומר: "פלסנר הוביל לקריסתה של קדימה, סופה הפוליטי כמו סופה של מפלגת שינוי".

שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "הראיון הזה הוא הוכחה נוספת על המניעים הפסולים של ראשי הועדה, שבאים מתוך פטרונות ודאגה כביכול לציבור החרדי".

לדבריו, "אף מכבסת מילים לא תכסה על כלשונה המהדהד של ועדת פלסנר שהפתרון היחידי שניסתה לספק הוא נתינת אתנן פוליטי, ועדה שלא השכילה להבין את משמעות ומורכבות הנושא עליו קמה, וסימנה את מטרותיה עוד טרם הדיונים".

"לדוגמא, אחת מדרישותיה של 'קדימה' הייתה גיוס של 80 אחוז ממחזור המתגייסים החרדי, זאת פרובוקציה לשמה, הרי גם בציבור החילוני אין כאלו אחוזים", טוען השר ישי.

"לא פלסנר ולא אף אחד מחבריו יחנכו את הציבור החרדי ויורו לו באיזה דרך לנהוג", אומר השר אלי ישי.

פלסנר: "ההנהגה החרדית דואגת רק לעצמה"

בראיון שהעניק ל'כיכר השבת', טען ח"כ יוחנן פלסנר כי הציע "מתווה שכל כולו פשרה, דווקא בגלל שאני מכיר את הנושא לעומק ואני רוצה לבוא עם משהו מעשי".

בדבריו, תקף פלסנר את ההנהגה החרדית ואמר: "אין לי יומרה לומר לך מה קורה בתקשורת החרדית, אני יודע שהיו הרבה מאוד עיוותים, ולקחו חלקים מהתוכנית, הציגו והכפישו והפכו אותי ל'המן הרשע', וזה בסדר; המתווה שהצעתי הוא טוב לא רק למדינת ישראל הוא בעיקר טוב לציבור החרדי שהיום סובל מבעיות רווחה מבעיות פרנסה".

"יש הנהגה לציבור החרדי שלדעתי לא דואגת לציבור אלא דואגת לעצמה. היא דואגת להנציח את המצב הקיים, ולהנציח את השליטה שלהם במערכת הקיימת, כך שהאינטרסים שלהם ישמרו ולא האינטרס של מדינת ישראל ולא של הציבור החרדי", תקף פלסנר.

לדבריו, "אני מצפה ממנהיגי הקהילה החרדית וגם מהרבנים לגלות את אותה אחריות ולהבין שמה שהיה לא יהיה. צריך לצעוד במתינות להסכם חדש, והמדינה צריכה לקבוע את התנאים להסדר הזה".

פלסנר נשאל האם הוא מאמין ששמונים אחוז מהציבור החרדי יגוייסו והשיב: "אני מאמין שהצגנו מתווה שמאפשר לרוב הגדול של הציבור החרדי לשרת או שירות צבאי או אזרחי ולאו דווקא בגיל 18, חלק יבואו לאחר שיתחזקו בישיבה גבוה, וחלק אחרי שיתחתנו. זה לא קיצוני, לא מבקשים מאף אחד לוותר על אמונתו".

על-כך שצוייר כ'שונא חרדים, אומר פלסנר: "אני מאתגר אותך ללכת ולחפש בכל מקום שבו דיברתי אם אפשר לזהות שבריר אחד של שנאה ולא של אהבת ישראל. אני מדבר על אחדות העם כדי שלא נגיע למצב של שבר נוראי, ואני מבין שיש כאלה שיש להם אינטרס בשימור המצב הקיים ועדיף להם להסיט את האש כלפי יוחנן פלסנר. אין לי בעיה עם זה, בכדי להוביל שינוי אמיתי צריך גם לספוג".

פלסנר מתייחס לראשונה להצגתו כ'לא יהודי' בשל כך שאביו היה גוי, ואומר: "ברגע שלא הצליחו להתמודד עם הזירה הרעיונית, ולא עם העמדות שלי הם הגיעו להכפשות אישיות, כולל לפגוע באבי שהוא אדם יקר בן 82 שקשר את גורלו בגורלה של הארץ הזו, וגידל משפחה יהודית למופת.

"אמא שלי כמובן גדלה במשפחה מסורתית. ראיתי את הכתבות הללו והבנתי שאם אתה רוצה להוביל שינוי, ינסו לפגוע בך בכל דרך וזה לא מרתיע אותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר