סערה בעקבות חשיפת 'כיכר השבת'

מקורב לרב עובדיה יוסף: "ייתכן ויתמוך בתקיפה"

פגישת מרן הרב עובדיה יוסף וראש המועצה לביטחון לאומי יעקב עמידרור שנחשפה אמש לראשונה ב'כיכר השבת' ממשיכה לעורר סערה. הערב, חושף גורם בבית מרן פרטים נוספים על הפגישה החשאית, שעלולה להיות מכרעת בכל מה שקשור לתקיפה: "ישי היה נסער" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ע יוסף וראש הממשלה נתניהו (צילום: מאיר אלפסי)

הבוקר (שני) נחשף לראשונה ב'כיכר השבת' על פגישה שהתקיימה ביום שישי האחרון בין מרן הראשל"צ הרב עובדיה יוסף לראש המועצה לביטחון לאומי האלוף (במיל') יעקב עמידרור.

הפגישה נסובה סביב אפשרות של תקיפה ישראלית במתקנים הגרעינים באיראן, ותמיכת שרי ש"ס ישי ואטיאס למהלך שכזה, אם יהיה. החשיפה, כצפוי, התפרסמה בכלי-התקשורת המרכזיים בישראל.

גורם בבית ברחוב הקבלן 45 אומר ל'כיכר השבת': "זו הייתה פגישה חשאית, גם המקורבים ביותר לא ידעו עליה, ביום שישי, מיד לאחר תפילת שחרית, יעקב עמידרור הגיע, ונכנס לחדרו של מרן, ואז החלה השיחה החשאית".

"ביקשו מכולם לצאת מהחדר. רק הרב, השר אלי ישי ועמידרור נשארו בתוך החדר. השיחה התקיימה בערך ארבעים וחמש דקות, כשבמהלכה עמידרור הציג בפני הרב פרטים מודיעיניים שיש לאמ"ן (אגף מודיעין . .כ), ועל הסכנות שיהיו לישראל במידה ואיראן תצליח להשיג נשק גרעיני, עמידרור הסביר למה כל כך חשוב למנוע בכל אפשרות איראן גרעינית".

הגורם ממשיך ואומר: "בסיום הפגישה היה ניתן לראות את השר אלי ישי נסער מאוד ומודאג. היה נראה שהייתה שיחה לא פשוטה בחדר, צריך לזכור שאלי ישי מתנגד לתקיפה ישראלית באיראן ועמידרור מייצג את ראש הממשלה שכנראה מעוניין לתקוף לבדו".

לסיום אומר הגורם כי ייתכן ולאחר הפגישה דעתו של הרב אם הייתה כנגד התקיפה - השתנתה: "אם עד היום מרן היה נחרץ בדעתו שישראל כנגד תקיפה ישראלית באיראן, היום הרב יודע יותר דברים על הסכנה של איראן גרעינית, ונראה שלאחר הפגישה יש אפשרות שהרב יתמוך בתקיפה שכזאת אם תהיה, אך עדיין הרב לא הביע את דעתו. לפי הבנתי צפויים פגישות נוספות עם אנשי נתניהו", מעריך הגורם.

יחד עם זאת, נציין כי גורמיים רישמיים בש"ס ובבית הרב סירבו עד כה להתייחס לפגישה.

"זקוקים לרחמיו של הבורא"

כזכור כפי שדווח ב'כיכר השבת' ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך במסע לחצים על הרב עובדיה יוסף ותנועת ש"ס לתמיכה אפשרית בתקיפה צבאית-ישראלית על מתקני הגרעין באיראן.

עמידרור נכנס אל בית הרב תחת מעטה חשאיות כבד כשהוא מלווה ביו"ר ש"ס, סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אלי ישי, לפגישה אישית ומיוחדת עם הגר"ע יוסף שנמשכה שעה ארוכה.

מפרטים שהגיעו לידי "כיכר השבת" עולה כי השיחה נסובה בעיקר בנושא ההתקדמות של איראן להשגת פצצה גרעינית והאפשרות כי ישראל תיאלץ לפעול לבדה בסוגי הרגישה והמורכבת.

גורם המעורב בפרטי הפגישה אמר ל"כיכר השבת" כי "מדובר במסע לחצים של גורמים במשרד ראש הממשלה על תנועת ש"ס וחבר הקבינט השר אלי ישי לתמיכה בתקיפה אפשרית באיראן".

כמו כן בשיעור שמסר אתמול (ראשון) הגר"ע יוסף, רמז על התקיפה באיראן ואמר: "הקב"ה ירחם עלינו, זקוקים אנחנו לרחמיו של הבורא יתברך, ישתבח שמו, הוא מרחם עלינו כרחם אב על בנים - על בניו, אנחנו מבקשים ממנו, אנחנו מתחננים אליו שלא יתן מזימתם של הרשעים האלה שחושבים עלינו רעה, יפר עצתם ויקלקל מחשבותם, ישיב גמולם באשם".

הרב הוסיף: "כמו שעשה להמן כך יעשה יעשה עמנו לטובה אור, פונים להקב"ה שירחם עלינו, אין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמים".הרב עובדיה התייחס גם למחלוקת בישראל סביב תקיפה באיראן, ואמר: "יש גם צד שני.

"הם עלולים לעשות חס ושלום שמות. הקב"ה יפר מחשבותם".בסיום דבריו אמר הגר"ע: "לא לשבת בשאננות, עם ישראל נמצאים בסכנה, אנחנו לא נמצאים בימים רגילים, לכן כל אחד ואחד ישתדל לבוא ממחר ולאמר את תפילת הסליחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר