בעקבות חשיפת 'כיכר השבת'

ארדן נגד הרב עובדיה: "מצער שרבנים קובעים"

חשיפת 'כיכר השבת' על פגישה שנערכה בין ראש המועצה לביטחון לאומי יעקב עמידרור לרבי עובדיה יוסף, בנוגע לסוגיה האיראנית, מחוללת סערה במערכת הפוליטית. השר גלעד ארדן השתלח: "מצער אותי שבישראל 2012, עדיין רבנים צריכים להכתיב עמדות של נבחרי ציבור". ומה הוא חושב על ש"ס? (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ארדן לצד הרב עובדיה (צילומים: פלאש 90)

חשיפת 'כיכר השבת' על פגישה שנערכה בין ראש המועצה לביטחון לאומי יעקב עמידרור למרן רבי עובדיה יוסף, מחוללת סערה במערכת הפוליטית. הפגישה עסקה בסוגיה האיראנית ונועדה לשכנע את הרב עובדיה שיורה לשרי ש"ס לתמוך בתקיפה.

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן (הליכוד) הביע ביקורת על הפגישה, במהלך ראיון שהעניק הבוקר (שלישי) לקול ישראל. "אני חייב לומר שמצער אותי שבישראל 2012, עדיין רבנים צריכים להכתיב עמדות של נבחרי ציבור", אמר ארדן.

"אבל", הוסיף ארדן, "זה המודל של תנועת ש"ס וזאת הדמוקרטיה, ואתה צריך לשחק לפי כללי המשחק הללו". ארדן מתח ביקורת על כך ש"מכתיבים" את עמדותיהם של שרי ש"ס. "הם מכפיפים את עמדותיהם בפניי הרב עובדיה יוסף ומועצת החכמים, לפי דעתי זה דבר לא טוב", הוסיף.

על עצם העובדה שצריך לשכנע את הרב עובדיה, אמר ארדן: "אם יש מישהו שחושב שיש אינטרס לאומי להחלטה כזו או אחרת, אז זה המודל הדמוקרטי, אין דרך אחרת לשכנע בעמדותיך".

,,ארדן עם נתניהו (צילום: פלאש 90)

למרות הדברים הקשים, השר ארדן הדגיש שהוא "רוחש כבוד" לרב עובדיה יוסף ולעוד רבנים. "גם אני בוגר ישיבה תיכונית", ציין.

דבריו של ארדן תמוהים, לאור העובדה שמדובר באדם מסורתי. לפני מספר חודשים התייחס השר בראיון מיוחד לאתר חב"ד COL למסורת היהודית. "כשר בממשלה", אמר ארדן, "אני יודע היטב שהסכנה הגדולה ביותר לקיומו של העם היהודי, זה לא איראן ולא הפלסטינים - זה אובדן הקשר עם היהדות, זו ההתבוללות והבורות שלנו, ככל שהדורות חולפים".

פרטי הפגישה נחשפים

גורם בבית ברחוב הקבלן 45 סיפר אתמול ל'כיכר השבת' על הפגישה בין עמידרור לרב עובדיה: "זו הייתה פגישה חשאית, גם המקורבים ביותר לא ידעו עליה, ביום שישי, מיד לאחר תפילת שחרית, יעקב עמידרור הגיע, ונכנס לחדרו של מרן, ואז החלה השיחה החשאית".

"ביקשו מכולם לצאת מהחדר. רק הרב, השר אלי ישי ועמידרור נשארו בתוך החדר. השיחה התקיימה בערך ארבעים וחמש דקות, כשבמהלכה עמידרור הציג בפני הרב פרטים מודיעיניים שיש לאמ"ן (אגף מודיעין . י.כ), ועל הסכנות שיהיו לישראל במידה ואיראן תצליח להשיג נשק גרעיני, עמידרור הסביר למה כל כך חשוב למנוע בכל אפשרות איראן גרעינית".

הגורם ממשיך ואומר: "בסיום הפגישה היה ניתן לראות את השר אלי ישי נסער מאוד ומודאג. היה נראה שהייתה שיחה לא פשוטה בחדר, צריך לזכור שאלי ישי מתנגד לתקיפה ישראלית באיראן ועמידרור מייצג את ראש הממשלה שכנראה מעוניין לתקוף לבדו".

לסיום אומר הגורם כי ייתכן ולאחר הפגישה דעתו של הרב אם הייתה כנגד התקיפה - השתנתה: "אם עד היום מרן היה נחרץ בדעתו שישראל כנגד תקיפה ישראלית באיראן, היום הרב יודע יותר דברים על הסכנה של איראן גרעינית, ונראה שלאחר הפגישה יש אפשרות שהרב יתמוך בתקיפה שכזאת אם תהיה, אך עדיין הרב לא הביע את דעתו. לפי הבנתי צפויים פגישות נוספות עם אנשי נתניהו", מעריך הגורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות