תביעת ענק

בוצעה לידת וואקום והתינוק נולד עם שיתוק מוחין

זוג הורים תובעים את בית החולים הדסה, לאחר שלטענתם לפני כשלוש שנים במהלך לידת בנם בכורם בוצעה לידת וואקום אך הרופא משך מידי וגרם לנזק חמור לתינוק (לידה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

תביעת ענק בבית המשפט המחוזי בירושלים, של זוג הורים צעירים תושבי אזור ירושלים שהגיעו לפני כשלוש שנים לבית החולים הדסה כדי ללדת את בנם הבכור. בבית החולים הוחלט על לידת ואקום אך על פי התביעה הרופא ביצע יותר מדי פעמים משיכות לחילוץ העובר וגרם לו לשיתוק מוחין.

על פי כתב התביעה, עליו דווח ב-ynet, בשל מצוקה שנוצרה לעובר בשעת הלידה, הרופא הציג בפני ההורים את הסכנות הכרוכות בלידת ואקום אך כלל לא הציג בפניהם את האפשרות לבצע ניתוח קיסרי שהיה מונע את הנזק שנגרם. "בניגוד גמור לרישום שנערך האופציה היחידה שהוצגה בפני ההורים ובפני הדולה אשר שהתה לצידם בחדר הלידה, הייתה חילוץ באמצעות הוואקום כאשר לא תוארו כלל סיכוניו של הליך זה", נכתב בכתב התביעה.

בתיק הרפואי של האם, הרופא מתאר ביצוע חמש משיכות באמצעות מכשיר הוואקום, כאשר המשיכות היו מסונכרנות לצירים הרשומים ברישום המוניטור. אלא שלטענת הצעירה עד מועד הלידה הופסק משום מה רישום הצירים, כאשר ברור שבמשך זמן זה התקיימו צירים רבים נוספים. לדבריה, ברור שבוצעו גם משיכות נוספות באמצעות מכשיר הוואקום, בניגוד לפרוטוקול הרפואי.

לטענת התובעת בשל המשיכות הרבות והפעלת לחץ רב ובלתי סביר, נגרמו לעובר מצוקה נשימתית ודימום תוך מוחי בראשו, אשר גרמו לדבריה, לנזקיו המוחיים הקשים ולמגבלותיו התפקודיות החמורות והוא סובל משיתוק מוחין.

הצעירה טוענת כי חלק בלתי מבוטל ממהלך הלידה לא היה מתועד בפרוטוקול אלא הושלם רק לאחריה, מה שמקשה לדעת מה אכן קרה שם והאם אכן הרופא פעל על פי הפרוטוקול.

פרופ' מנחם דוד, מומחה לגניקולוגיה ומיילדות, אשר חוות דעתו צורפה לכתב תביעה קובע כי נזקיו החמורים של הילד נגרמו בעקבות הניהול הרשלני של הלידה, ביצוע לידה טראומתית במיוחד וביצוע הלידה באמצעות ואקום באופן בלתי מיומן.

עו"ד נתי רון ועו"ד דוד וינטר ממשרד רון - פסטינגר, המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית ומייצג את ההורים אמר: "אופן ניהול הלידה הרשלני גרם לילד מומים בלתי הפיכים, שיחייבו אותו להיעזר בזולת כל ימי חייו. הרופא שצריך היה לדעת שפעולותיו עלולות לגרום לנזק בלתי הפיך, לא עצר לבחון חלופות שהיו עשויות למנוע את הנזק".

מבית החולים הדסה נמסר בתגובה: "אנו עדים בישראל לתביעות רבות נגד בתי החולים בגין נזקים נטענים בעת הלידה. גם התביעה הנוכחית, העוסקת במקרה שאירע לפני ארבע שנים, מנסה לקשור בין הליך הלידה לבין ילד עם נזק מוחי. גם במקרה זה יתקיים בירור על ידי בית המשפט ורק בסופו יוחלט באם הצדק עם המשפחה התובעת. בלי קשר למקרה הנוכחי, הדסה מקפידה מאד על מקצועיות ובטיחות הלידות אצלה ועושה הכל על מנת למנוע תאונות במהלך הלידה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר