"משנה תפיסה"

180 מעלות: תשכחי מכל מה שידעת על חוויית לידה

מזל טוב! חוויית לידה ראשונה מסוגה בישראל נולדה במרכז הרפואי שיבא • קדמה טכנולוגית שלא נראתה כמותה בתחום הלידה ואשר מלווה את האמהות של הדור הבא (לידה)

חדר לידה חכם בשיבא (צילום: שיבא)

אמנם כל יולדת חווה את הלידה בצורה שונה, אך כולן מסכימות כי מדובר בחוויה רוחנית, קדושה, גדולה ומעצימה. בכל הנוגע לצד הפרקטי של הלידה, איו ספק שבשנים האחרונות הלידה בטוחה יותר הודות לשיטות מתקדמות יותר ולמכשור רפואי חדשני, אבל בהתייחס לתנאים הקיימים בחדרי הלידה בישראל ואשר משפיעים על המצב הרגשי של היולדות, השינוי אינו משמעותי. כעת מגיעה משיבא הבשורה שמעצבת את חוויית הלידה מחדש.

המרכז הרפואי שיבא, אשר מדורג ברשימת עשרת בתי החולים הטובים בעולם כבר ארבע שנים ברציפות, הרים את הכפפה, ובעקבות מחקרים שהעלו כי מצבה הרגשי של היולדת משפיע על תהליך הלידה, הוחלט לבנות את חדרי הלידה החדשים עם תכנים תומכי לידה אשר מאפשרים לאשה לחוש רוגע וביטחון בזמן הלידה.

"משנה את כל החוויה"; החדר החכם:

חדרי הלידה החכמים הראשונים בישראל, שהוקמו בשיבא, הביאו עימם סטנדרט חדש שטרם היה כמותו בעולם הלידה בישראל. הם תוכננו כאמור על בסיס מחקרים המוכיחים כי לסביבה ויזואלית ואודיטורית תומכת יש השפעה חיובית על הסחת הדעת והפחתת כאב ומתח, ולכן כל יולדת שמגיעה לחדר הלידה החכם, תוכל לבחור בזמן הלידה באפשרויות של הדרכה שונות וכן באופציות האווירה המשלבות תאורה, וידאו ומוזיקה.

מדובר בחוויה מדהימה אשר מאפשרת ליולדת לבחור את התכנים תומכי הלידה על פי טעמה האישי באמצעות טאבלט שנמצא סמוך למיטתה ובו ישנו תפריט מגוון של הדרכות: תנוחות להקלה על כאבים, נשימות, תרגילי מיינדפולנס ועוד, אווירות שונות לבחירה, כאשר כל אחת מהאופציות 'מלבישה' את החדר בתאורה וסאונד מותאמים ומשרה אווירה של רוגע. המערכת מאפשרת גם התחברות לטלפון אישי וכך ניתן להקשיב למוזיקה מרגיעה או למילים של תפילה.

תפריט ההדרכות בטאבלט שחדרי הלידה בשיבא (שיבא)

כמובן שבחדרים החכמים ניתן ללדת בלידה רגילה עם אפידורל או בלידה טבעית ובנוסף לכך, ליהנות משירותי הרפואה המשלימה להקלת כאב ומתחים בחדרי הלידה הניתנים בשיבא ללא תשלום. כל יולדת יכולה ליהנות מדיקור סיני במהלך הלידה, מה שהוכח גם הוא כמסייע לאשה לעבור את התהליך בצורה טובה ורגועה יותר.

החזרנו את חני לחדר הלידה החכם. מה קרה שם? צפו>>

"נשים שילדו בחדר החכם משחזרות את החוויה שלהן בהתרגשות ובהתלהבות: "ילדתי בשיבא בשבוע שעבר" מספרת הגב' חיה. ר. מבני ברק, "ובחרתי להקשיב להדרכה של תרגילי מיינדפולנס על ידי פסיכולוגית בעלת קול מרגיע. ההדרכה הושמעה בחלל החדר באמצעות מערכת סאונד איכותית ועזרה לי באופן שאין לתאר. היא השרתה עלי רוגע ונתנה לי את הכח להתחבר ולהתחזק. בנוסף, בדיוק כשהייתי זקוקה לכך, נכנסה לחדר מטפלת ברפואה משלימה וסייעה לי באמצעות דיקור סיני. זה היה פשוט מדהים. איזו אכפתיות, איזו אנושיות ואיזו מקצועיות".

"החדרים החכמים כאן בשיבא הם חלק מהתפיסה שלנו – לשים את היולדת במרכז". אומרת קרולין חשין – מנהלת אגף שיווק וחווית האדם במרכז הרפואי שיבא – תל השומר "בית החולים לנשים ויולדות בשיבא מצטיין בכל הפרמטרים, החל מהצוות הרפואי המוביל בישראל בתחום המיילדות, טיפולי הרפואה המתקדמים ביותר, תנאי אשפוז נוחים עם מחלקה חדשה ומשודרגת ומגוון רחב של שירותים אישיים הזמינים לכל יולדת כמו ייעוץ אישי עם מיילדת, בניית תוכניות לידה, שירות 'את לא לבד' הכולל שיחות ייעודיות לנשים שחוו טראומה כלשהיא ועוד. החדרים החווייתיים מציבים את חוויית הלידה בשיבא בסטנדרטים גבוהים ביותר והם מצטרפים למעטפת התנאים הכוללת והמובילה שלנו עבור היולדות בבית החולים לנשים ויולדות בשיבא".

אורלי בן גדליה, מיילדת בכירה בשיבא: "כיום, חדרי הלידה בבית החולים לנשים ויולדות בשיבא מאפשרים לכל יולדת לבחור בדרך בה היא רוצה ללדת כאשר החדרים החכמים מביאים לישראל סטנדרט בינלאומי חדש ומסייעים באופן ניכר לרוגע של היולדת ולתהליך כולו. בנוסף לחדרי הלידה החכמים, יש לנו כאן גם מרכז ללידה טבעית מהמובילים בעולם הכולל שני חדרים בעיצוב ואווירה ביתיים עם הציוד המיטבי והחדשני ביותר. צוות המיילדות שלנו הכולל למעלה ממאה מיילדות הינו רגיש, מקצועי ואכפתי ומלווה את היולדת לאורך כל הדרך עם כל הלב והנשמה".

אורלי בן-גדליה מיילדת בחדרי הלידה של שיבא (שיבא)

וזה חלק מהעניין, כי בשיבא יודעים שחווית הלידה מתחילה מוקדם הרבה יותר מרגע הלידה עצמו.

"איתך בכל שלב"; המעטפת:

המחלקה להריון בסיכון גבוה בשיבא גם היא מהמובילות בעולם, כאשר היא כוללת נבחרת רופאים מומחים אשר מקיפים את עולם רפואת האשה ותחומיו וחלקם הגדול מופיע ברשימת 'הרופאים הטובים ביותר' במגזין פורבס הבינלאומי. כך שגם נשים שממתינות ללידה ונדרשות למעקב וטיפול ספציפיים, מקבלות מענה ברמה הגבוהה ביותר, מהרופאים הטובים ביותר ועם הטכנולוגיות המובילות.

יעל קרישבסקי – מלוות הריון ולידה האמונה על מתן שירותי קהילה בבית החולים לנשים ויולדות בשיבא, אשר פוגשת יום יום את הנשים השוהות במחלקה לסיכון גבוה, במחלקת היולדות ובמחלקות האשפוז השונות בתחום הנשים והיולדות חווה את שביעות הרצון הגבוהה בקרב היולדות והמטופלות מספרת מהשטח: "הנשים נרגשות לפגוש כאן בכל המחלקות את הרופאים הבכירים של שיבא ולקבל מהם יחס vip, להיכנס לחדר ניתוח ולגלות שהרופאים המנתחים הם לא פחות מהרופאים הטובים בישראל בתחום, זהו דבר שקורה כאן יום יום. בנוסף, הנשים מציינות בכל פעם מחדש את העובדה המדהימה, שדווקא במרכז הרפואי שנמצא ברשימת עשרת בתי החולים הטובים בעולם ישנה חשיבה על הפרטים הקטנים ביותר, מחלקה חדשה יפיפייה, חדרי גן בשתי מחלקות היולדות, מזון למהדרין מגוון ובשפע המוגש בצורה מכובדת ע"י משגיחי כשרות צמודים בחדר אוכל נעים ומרווח, מענה ההלכתי ושיתוף פעולה יוצא מן הכלל בין הרופאים לבין בקשות המטופלים להיוועץ בדעת ההלכה. החדר החכם הוא אמנם גולת הכותרת, אך בסופו של דבר, כדי לאפשר לחוויה להיות מושלמת, חשוב שתיהיה מעטפת של תנאים, כולל כאלו שמתאימים לאשה שומרת מצוות".

"להרגיש בבית"; התנאים:

בשנים האחרונות מעמיד המרכז הרפואי שיבא את מיטב התנאים גם עבור היולדות שומרות המצוות, תנאים מיוחדים לשמירת שבת כהלכתה, כגון דלתות שבת, שעוני שבת ועוד, פתרון להלנת מלווים במלונית בשבת, ארוחות טריות בכשרות בד"צ העדה החרדית, מוקד הלכתי בראשותו של הרה"ג ר' צבי פורת שליט"א – רב ויועץ הלכתי במרכז הרפואי שיבא, הזמין לכל שאלה או ייעוץ בנושא רפואי הלכתי וכאמור - הגב' יעל קרישבסקי העומדת לרשות היולדות לכל מידע או צורך.

יולדת במחלקת האשפוז החדשה בשיבא (שיבא)

"גם לאחר הלידה, כשהגעתי לחדר האוכל, וראיתי שבעמדת המהדרין עומד משגיח אשר מפקח כל העת, זה נתן לי תחושה מאד טובה, מעבר לזה שהאוכל היה ממש משובח ומגוון" מסכמת הגב' חיה. ר. מבני ברק.

אין ספק, שלכל יולדת מגיע לחוות את הלידה כחוויה חיובית, חוויה שמחה, כזו שתתן לה כח להמשך הדרך, ובשיבא, השכילו להבין, כי דווקא כל הפרטים הקטנים שמקיפים את הלידה, הם אלו שיוצרים את החוויה הכוללת והם ילוו את היולדת והתינוק גם בהמשך החיים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר