הסוף להרוגים? 'ציר המוות' בפתח תקווה נסגר

במהלך הלילה, צוותי עיריית פתח תקווה ומשרד התחבורה סגרו לחלוטין את "ציר המוות" ברחוב ז'בוטינסקי בעיר והעתיקו את מסלול האוטובוסים זאת לאחר 21 הרוגים בתאונות במקום (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הציר הסגור (צילום: באדיבות המצלם)

הסוף ל"ציר המוות": לאחר חצות הלילה (רביעי) צוותי עיריית פתח תקווה ומשרד התחבורה סגרו את נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי, שכונה "ציר המוות", בעקבות מותם של 21 בני אדם מאז פתיחתו לפני חמש שנים.

נתיב התחבורה נסגר בשעת לילה מאוחרת וזאת בכדי לצמצם את ההפרעה לתנועת הרכבים בכביש. העבודות לסגירתו הסתיימו לאחר שלוש שעות ובמסגרתן העתיקו העובדים את תחנות האוטובוס חזרה לנתיב הימני,‏ בסמוך למדרכה,‏ כפי שהיה בעבר, ‏בדומה‏ לנתיב התחבורה הציבורית ‏הפועל‏ בהמשך הרחוב.

הבוקר, כצפוי, בעקבות נסיעת האוטובוסים בנתיבים הרגילים, נוצר עומס תנועה ארוך ומייגע לכל אורך רחוב ז'בוטינסקי.

נתיב התחבורה הציבורית הממוקם בחלקו במרכז הכביש,‏ גרם להולכי הרגל להתבלבל לא אחת והקשה את חציית הכביש, מה שגרם לתאונות קטלניות כה רבות.

בעת סגירת נתיב התחבורה הגיעו למקום מפקדי המשטרה ונציגי משרד התחבורה וכן נציגי העירייה בהם ראש העיר איציק ברוורמן, וממלא-מקומו, אוריאל בוסו.

ראש העיר עו"ד איציק ברוורמן אמר הלילה: "אני‏ רואה ‏בחיוב‏ את‏ החלטתו ‏של‏ משרד‏ התחבורה ‏ליישר ‏קו ‏עם‏ היוזמה ‏של ‏עיריית‏ פתח‏ תקווה ‏לסגור ‏את ‏הציר ‏המסוכן, ומקווה ‏שבפעם ‏הבאה ‏שהוא ‏ייפתח ‏הוא ‏כבר ‏ישמש ‏את‏ הרכבת ‏הקלה‏ ויהיה‏ בטיחותי ‏יותר‏ עבור ‏הולכי‏ הרגל".

מסלול התחבורה הציבורית בציר ז'בוטינסקי הוקם בהשקעה של מיליוני שקלים במטרה להעניק עדיפות לתחבורה ציבורית ולהקל על עומסי התנועה, אולם מנתוני עמותת "אור ירוק", גבה מאז השקתו 21 הרוגים ו-51 פצועים ב-38 תאונות, רובן תאונות בין אוטובוסים להולכי רגל.

בשבוע שעבר נהרג הקורבן ה-21 בכביש שכאמור זכה לכינוי "ציר המוות", הרה"ח רבי אלכסנדר זלפריינד ז"ל, תושב פתח תקווה ששימש כמשגיח כשרות, לאחר שנפגע מאוטובוס בעת שחצה את רחוב ז'בוטינסקי בפתח-תקווה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר