בגלל זיהום: תחבורה ציבורית חינמית בפריז

בגלל זיהום אוויר קיצוני, שהושפע ממזג האוויר האביך, בפריז הפכו את כל התחבורה הציבורית לחינמית והגבילו את כניסתם של רכבים לתוך העיר כדי להקל על הזיהום (תחבורה ציבורית)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בשבועות האחרונים מזג אוויר אביך במיוחד פוקד את צרפת ובריטניה וגורם לזיהום אוויר חמור. בלונדון האפורה תמיד הרשויות ממתינות עד יעבור זעם, אבל בפריז מנסים גישה אקטיבית יותר.

הרשויות בבירה הצרפתית אסרו על הבערת אש באחים, קבעו כי מדי יום יוכלו להיכנס לעיר רק מחצית מהרכבים (לוחית רישוי זוגית או אי-זוגית), ביטלו את התשלום בכל התחבורה הציבורית בעיר, וכן ביטלו את התשלום על שירות השכרת האופניים המקומי (בסגנון ״תל-אופן״ התל אביבי) ועל שירות השכרת רכבים חשמליים.

התגובה הצרפתית אמנם הצליחה להפחית מעט את הזיהום, אך בצרפת מכירים בכך שנדרשים מהלכים יסודיים יותר כדי לפתור את בעיית הזיהום. צרפת כבר מציעה החזר של 10,000 אירו למי שקונה רכב חשמלי, ובינואר תתחיל להציע החזר של 1,000 אירו למי שקונה טוסטוס חשמלי.

בנוסף, בדומה לערים מערביות רבות, בשנים הקרובות פריז צפויה לאסור כליל על כניסה של רכבי דיזל למרכז העיר (אלה נחשבים מזהמים יותר באופן ניכר).

החשש באירופה הוא שללא פעילות נמרצת הערים הצפופות עלולות להתקרב לרמות הזיהום של הודו וסין. כיום ערים כמו בייג׳ינג וניו דלהי סובלות מרמות זיהום מסוכנות מאוד לבריאות, ומעריכים שבסין מעל ל-7 מיליון (!) אנשים מתים מדי שנה ממחלות הקשורות באופן ישיר לזיהום, ושעוד רבים אחרים סובלים ממחלות שקשורות לזיהום.

בטווח הארוך ייתכן שבעיות אלה דווקא ייעלמו בהדרגה מעצמם, שכן רכבים חשמליים צפויים לתפוס נתח הולך וגדל משוק הרכבים וההערכה היא שתוך כמה שנים רוב הרכבים יהיו חשמליים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר