רוצים לקבל משכנתא ללא חשש? משקלתא תעזור לכם

על פי נתונים רשמיים, היקף פעילות המשכנתאות הגיע לשיאו בשנתיים האחרונות, עליית מחירי הדיור, הבהלה לדירות להשקעה, הביאו לעלייה עצומה הן בהיקף תיקי המשכנתאות והן בגודל ההלוואות שנלקחו. חוששים לקחת משכנתא? יש ארגון חרדי שיעזור לכם. כל הפרטים (חדשות, כלכלה)

מישאל לוי | כיכר השבת |

על פי נתונים רשמיים, היקף פעילות המשכנתאות הגיע לשיאו בשנתיים האחרונות, עליית מחירי הדיור, הבהלה לדירות להשקעה, הביאו לעלייה עצומה הן בהיקף תיקי המשכנתאות והן בגודל ההלוואות שנלקחו.

פעילות עניפה זו הגיעה באיחור, ובנס. בארה"ב ובארצות אירופה שגשג שוק זה עד למאוד בכל העשור האחרון, כאשר שם החלו ללקק את הפצעים – כאן למדו את הלקחים. הבנקים לא נטלו סיכונים מיותרים, וערימות של הנחיות חדשות לבקרים הונחתו בזו אחר זו, כאשר הלשכות המשפטיות המלוות את הפעילות העסקית של הבנקים החמירו מיום ליום יותר ויותר.

עובדה זו שהביאה לסיבוך רב יותר את נושא המשכנתאות הסבוך בלאו הכי, לצד תחום ייעוץ המשכנתא, כאשר הלוואת זכאות נעשית לא כדאית דיה, או שאינה מכסה את כל ההלוואה בשל גודלה, או בשל פריחת שוק הדיור להשקעה שבהם אין הלוואות זכאות, הביאו את הציבור החרב לעמוד על שלו, לבדוק מה כדאי לו לקחת. וגם, כמובן לקבל את השירות ולחסוך בבירוקרטיה.

חברת 'משקלתא' – משכנתא בדרך הקלה, הינה החברה המובילה בתחום ייעוץ המשכנתאות במגזר החרדי, לחברה 4 סניפים בחרבי הארץ שלצידם פועלים נציגויות בערים שונות נוספות. פעילות עניפה מול כל הבנקים למשכנתאות, וניסיון מצטבר רב, לפיתרון בעיות רבות בדרך להלוואת המשכנתא.

"הרעיון להקמת משקלתא – אומר הרב עקיבא ויספלד, מייסד ומנכ"ל 'משקלתא' - נולד מתוך צורך שעלה כאשר אני בעצמי הוצאתי משכנתא. לא היה לי קל וגם לא די זמן ומהר מאד הסקתי כי אין דבר כזה "משכנתא בקלות". הצטערתי שאין גוף ממוסד המאחד את כל הטיפול בנבכי הבירוקרטיה, ואת הידע וההתאמה לצרכים של המגזר החרדי שתנאיו שונים בהכרח מן המגזר הכללי".

"כשזיהיתי את הצורך, החלטתי לעזור לאנשים להתמודד עם התהליך אותו אני עברתי. בתחילה פעלתי כגמ"ח ייעוץ וליווי, וכאשר הצרכים התרבו, התמסד הארגון והפך לחברה מקצועית שנותנת מענה מיומן ויעיל ביחס אישי".

כיום, בעידן שברוב הבתים מזמינים צבעי לצביעת הבית, גם את המשכנתא לא עושים בשיטת "עשה זאת בעצמך", יותר ויותר אנשים פונים למומחים של 'משקלתא'.

ייעוץ מקצועי לתכנית החיסכון

אחד החלקים החשובים בשירות הניתן ע"י 'משלקתא' הינו הייעוץ המקצועי – פיננסי, הלוואת משכנתא כמוה כתכנית פיקדון / חיסכון לכל דבר ועניין. הבנקים מציעים מגוון מסלולים אותם יש להתאים לכל לקוח לפי צרכיו, חשוב שהלווה יבין מדוע ישקיע את אותה הלוואה במסלול הפריים או במטבע חוץ, בריבית קבועה או משתנה, צמוד למדד או שאינו צמוד למאום אך בריבית גובהה יותר.

בתכנית החיסכון אנו מקווים כי הסכום יתפח וישיג תשואה נאותה, כך, בהלוואת משכנתא יש לבנות תכנית מתאימה אשר תשיג בסופו של דבר את התשלום הכללי המועט ביותר, או הנמוך ביותר מדיי חודש, או עם אפשרות לשינוי וסילוק ללא עמלות וקנסות, לכל לקוח לפי צרכיו, ולפי תוכניות העתידיות.

וגם למי שכבר נטל הלוואת משכנתא, כמו כל בעל תכנית חיסכון, מפעם בפעם עליו להציץ בדפי הבנק לראות היכן אוחז התכנית שלו? מה קרה לכסף שלו כעבור התקופה? האם קרן ההלוואה יורד או שמא הוא עולה? האם מתקדמים לקראת הסוף או שרק מתרחקים? האם ישנם כיום אפשרויות נוספות אותם לא היו בעת נטילת הלוואה וקיבועה בתוכנית בה היא נשארה ומצויה כרגע?

חלק נכבד מהקוראים יופתעו כאשר יביטו בנתוני ההלוואה שנטלו לפני מספר שנים. לחלקם רצוי וחשוב לשקול שינוי של אותה תכנית חיסכון. גם אם היא הייתה מוצלחת לשעתה, כיום ייתכנו הזדמנויות נוספות.

חשוב לציין שעל פי הנחיות בנק ישראל המגבילות הלוואות בריבית משתנה לכשליש מההלוואה, שנכנסו לתוקף במאי השנה. הפך הייעוץ למורכב ולאתגרי יותר עבור נוטלי ההלוואות. חשוב מאד לאזן בין המרכיב צמוד המדד לבין המרכיב שיילקח אולי בריבית גבוהה יותר אך ללא הצמדה. מתי לוותר על הלוואת הזכאות ומתי לתפוס אותה בשתי ידיים.

פרקטיקה

המוצר הנוסף אותה נותנת החברה, מתבטא בפרקטיקה; בשל אופייה ומורכבותה של המערכת הבנקאית מחד, ורצונו של כל לקוח ולקוח לקבל את מיטב התנאים, ו'לבצע תיק' בשיא היעילות והמהירות. נחוץ להעביר את הטיפול לידי אנשים שיד ורגל להם בנבכי מערכת המחשוב והחישוב של הבנק, וניסיון מוכח עם קבלות בביצוע אלפי תיקי משכנתאות.

לדוגמא נזכיר את המקרה עם אותו לקוח שהתקשה במו"מ מול הבנק, די בכך שהיה מזכיר שברשותו רכב בשווי 250,000 ₪ ודירוג האשראי שלו היה טוב יותר, וכך גם תנאי הריבית. או בהפוכה, לקוח שקיבל תנאים מעולים בבנק אחד, אך בשל העובדה שלמוכר שלו הגר בחו"ל אין חשבון בנק בארץ הבנק לא יכול היה לבצע את ההלוואה בשל הנהלים הקשוחים בנושא זה אצלו.

בנקודה זו, אנו המתווכים בין המבקש לבנק, ואנו בעצם מייצגים את לקוחותינו מול הבנק, בוחרים עבור כל אחד את המוסד הבנקאי היעיל, לצורך ביצוע תיק המשכנתא המסוים, אותו ברצונו לבצע, ומסייעים לו לצלוח את הדרך רצופת הטפסים והמהמורות בדרך לקבלת המשכנתא.

וודאי שאין הצורך להרחיב אודות הבירוקרטיה הנחסכת ע"י נציגנו, שיבצעו עבורכם את כל הרישומים למיניהם הנדרשים, שכל שנותר לכם הוא לחתום על מסמכי ההלוואה.

עבודה מול כל הבנקים

למשקלתא מספר נציגים, העובדים יחד מול כל המערכת הבנקאית בישראל. כך שאצלנו מרוכז בזמן אמת בכל רגע נתון, הנהלים שבכל בנק, טבלת הריביות ואפשרויות המו"מ הנפרסות ללקוח.

בתחום זה הפתוח להרבה יחידים ומתחילים, חברת 'משקלתא' היא היחידה שעורכת הסכם ותיאום ציפיות למול הלקוח בו היא מגדירה את זכויותיה וחובותיה כלפיו, חברת משקלתא הגיעה לשוק זה בכדי להישאר בו, ולא המדובר בעוד קיקיון דיונה שבין לילה היה ובין לילה חלף ומחר לך תחפש אותו...

נתון זה מביא אותנו גם להשגיח ולפקוח עיניים על הלקוחות, לוודא שיהיו מודעים להלוואה ולהשלכותיה, ולעול אותו הם לקוחים עליהם למשך השנים הקרובות. גם במערכת הבנקאית האמון בחרת 'משקלתא' הוא גבוה ביותר, וזאת בשל עובדת היותנו כאן בכדי להיות, ובשל הניסיון הרב שצברנו, וכמות תיקי האיכות שביצענו. גם נקודה זו תורמת סופו של דבר ללקוחות עצמם.

מלבד הרקורד העשיר שלנו בביצוע אלפי תיקי משכנתאות ליחידים, חברת משקלתא הובילה קבוצות רכישה גדולות, כשהידועה שבהם היא קבוצת 'גבעת ירושלים' בבית שמש. שם בוצעו בעת ובעונה אחת מאות תיקי משכנתאות לצורך ליווי הפרויקט האדיר. בשנה הקרובה מתעתדת 'משקלתא' להוביל עוד קבוצות רכישה שעתידים לקבל השנה את היתרי הבניה ואישורי הליווי ולקדם עם חלק המימון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר