מדברים ינרית?

ינרית היא שפה יפה, שפה חשופה. ינרית היא שפת הלב! איך מדברים ינרית, מהו מבחן הסלנטר ואיך "הנחש הארסי" אורב לזוגיות שלנו מעבר לפינה? ישר ללב! (זוגיות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
ינרית היא שפת הלב (צילום: shutterstock)

רכישת שפה חדשה הינה תהליך הדורש הטמעה ולימוד. ישנם אנשים שמוכשרים לקליטת שפות, משהו במבנה המוח שלהם מתוכנת כך, אבל הם רק חמישה אחוז מהאוכלוסייה, לרוב האנשים לוקח זמן רב לקלוט שפה שאינה שפת האם שלהם על בוריה, הכללים לרכישת שפה כמעט זהים וברורים לגבי כל שפה שהיא.

בינרית ישנם כללים שונים, השפה הינה שפה מוטמעת בליבו של האדם, הנתונים הינם בסיסיים מולדים ואין צורך בהטמעה, מה שדורש תהליך רענון ולמידה של הוצאה מהכח אל הפועל, ז"א לתרגם דיבורים שבלב למעשים.

עיקרה של השפה מבוסס על ניסיון ויישום, ומורכבת ממידות. כן, בעיקר מעבודת המידות של כל אחד מאתנו, היא אינה מוגדרת ללאום או מדינה אחת היא בלב כולנו ומתפרשת בכל שפה.

"אחר הפעולות נמשכים הלבבות" ליבנו נמשך אחר הפעולות אותם אנו מבצעים, תהליך המתחיל מכח הדיבור שמתגלגל ומתורגם למעשים. בשונה משאר השפות "הלב" הוא הכלי החשוב ביותר בשימוש בשפה הזו, אכן השפה הינה שפת הלב היא סובבת סביב ציר הרגש, שכל והשילוב ביניהם. רצף הדיבור, השמיעה וההבנה הוא כמרכיב עיקרי כמו בכל שפה, רק שהשונה בשפה זו שהיא אינה טכנית בלבד, היא מתיישבת ומתחילה לעבוד בדיוק מנקודת ההבנה האנושית "בינת הלב" כגון: דיבור מלב אל לב, הבנה של שמחות ורגשות, השתתפות ומענה ללב כואב.

טיפול בבעיות בנישואין ובמשפחה מצריך מיומנויות רבות אך אחת עולה על כולן, והיא השפה בה משתמש המטפל מטופליו, הבעל לאשתו ולהיפך, אם לבנה, מורה לתלמידיו וכו'

בכל זמן נתוני השפה הינרית קיימים בתוכנו, שימוש בשפה בה לידי ביטוי באופן מעשי ע"י קידוד והבנת הלב, ניתן להגיע להישגים ותוצאות יוצאות דופן בשימוש נכון ומקצועי, את השימוש בשפה ניתן ללמוד מבוגרי ינר והמטפלים המקצועיים הפזורים ברחבי הארץ ששמו להם למטרה להפיץ ולהטמיע שפה חשובה ומקצועית זו ע"מ להפוך את חיינו לטובים ויעילים יותר, למנוע בעיות ולאפשר לנו לחיות בשלום ובשלווה עם עצמנו ועם הסובבים אותנו.

ישנן שפות נוספות, שאינן מתבססות על תהליכים קוגניטיביים, ומתפרשות דרך מבנה הנפש שלנו, ותת המודע. ביניהן שפת הגוף שמעביר ללא מילים מסרים באופן תמידי, שפת הקול שלנו שדרך האינטונציה ואופן הבעת המילים, מביע הרבה מעבר לתוכן הנאמר, שפת הבכי דרכו מתקשרים תינוקות רכים ועוד.

בתהליכים טיפוליים ישנה חשיבות עליונה לשפת המטופל. היועץ או המטפל יוצר קשר עם עולמו הפנימי של הנועץ על ידי שפה המשותפת לשניהם. גם לבני זוג ישנה שפה שמובנת להם בלבד. לעיתים במבט אחד או ניד שפתיים, אומרת האישה לבעלה (או ההפך) משפטים שלמים אותם לא יבין זר.

במרכז י.נ.ר מוכשרים בכל שנה יועצי נישואין ומשפחה מובחרים בתכנית ייחודית המאפשרת להם ללמוד ולהכיר את שפת הלב. בתכנית ההכשרה שמים דגש על מתן ידע, הכשרה ומיומנויות המאפשרות ליועץ להקשיב דרך "האוזן השלישית" למה שנאמר מבין המילים ומתוכן, ובכך להוביל את בני הזוג והמשפחה כולה במסלול העולה בית א-ל לצורך השכנת שלום בית והשראת השכינה.

דרך השפה ה"ינרית", נחשפים היועצים למגוון עצום ורחב של מושגים וביטויים המתורגמים לכלים טיפוליים בשילוב של עבודה מעשית מודרכת.

דרך דיבור כנה ופתוח, שיחה מלב אל לב, הבנה עמוקה של צרכים, רגשות ותהליכים, מובלים בני הזוג בידיים מאומנות ומתורגלות להבין ולדבר בשפת הלב.

על ידי שילוב של ידע, השכלה, מחקר מתקדם ותיאוריות יישומיות, לצד פיתוח רגישות, הכלה, אמפתיה והבנה, מתקבל השילוב של איש מקצוע שיכול לסייע לכל המעוניין לשנות – להצליח.

כוחה של המשפחה הוא עצום, אך על מנת לחיות בשמחה, מתוך שלום ואחדות, עם עצמנו וכל הסובבים אותנו, יש להכיר את שפת הלב.

ינרית היא שפה, שפה יפה , שפה חשופה, שפת הלב...

כמה מילים ב"ינרית" - לפיתוח והעשרת אוצר המילים

שי"ח – שביעות רצון, יציבות וחוסן בברית הנישואין.

סוד הצמצום – היכולת של אדם לצמצם מעצמו, מצרכיו, ממקומו, על מנת להעניק מקום וביטוי לזולתו. מושג טיפולי עפ"י פרופ' מרדכי רוטנברג. המטפל צריך לצמצם מעצמו על מנת להצליח בתהליך הטיפולי ולעורר את בני הזוג לעבודה עצמית פנימית. בני הזוג צריכים לצמצם מעצמם כדי לזכות בזוגיות טובה.

הגישה הלא ישירה – גישתו הטיפולית של קרל רוג'רס – הגישה הממתינה לגילוי כוחות האדם ע"י צמצום המטפל.

אינפלקטואציה ( INFLUCTUATION ) – המשיכה והקרבה המיוחדות של הדנה הראשונה לנישואין.

RAPPORT ( T שתוקה) – קשר טיפולי

P.T.S.D – סינדרום פוסט טראומה – אנשים אחרי טראומה, כגון לקויי הלם קרב.

משתנה מתווך – גורם נוסף (משתנה) שמצטרף לעניין טכני שמקשה על החיים והופך את המצב לסיכוני יותר (לא רק שהבעל לא נמצא בבית כי הוא עובד הרבה, אלא שהוא גם משדר שלא אכפת לו מה קורה בבית. השדר הוא המשתנה המתווך).

מרכיב סיכון – גורם העשוי לסכן את ברית הנישואין, כגון – ביזוי, כעס מבזה, השפלה, חוסר תקשורת, התעלמות, התנהגות הנובעת מתפיסות שגויות, סולם עדיפויות בעייתי ועוד.

התנהגויות מצמיחות – התנהגויות התורמות לחיזוק ברית הנישואין, כגון – תקשורת רגשית ברורה, העברת מסרים ברורה ואסרטיבית, ציפיות מציאותיות, יכולת הכלה רגשית ועוד.

ניסיון תיקון - היכולת לעצור באמצע מריבה לצורך רגיעה זמנית, כדי לאפשר מאוחר יותר דיון מאוזן בנושא המריבה.

התחלות סוערות - דיונים זוגיים הטעונים מהדקות הראשונות בכעס רב ובפגיעות אישיות, התלהמות והתפרצות.

נחש ארסי - גורם סיכון משמעותי לנישואין כגון השפלות, לעג וביזוי.

OPASSIVE AGRASSIVE - תוקפני בצורה סבילה (קשור לתופעת השפלה).

דפנסיביות – הגנת יתר של אדם על עצמו, מתוך שהוא חש נאשם. תירוצים של האדם להתרחשויות התלויים בסביבתו (עשו לי..), ללא התקפה נגדית.

אסקלציה – הסלמה.

ריטואל – מערכת של אנשים בדפוסים מסוימים החוזרים על עצמם. לדוג' – ריטואל התנהגותי.

קיר אטום – STONE WALLING - מצב בו אחד מבני הזוג מתנתק לחלוטין – נאטם – ונעלם פיזית או רוחנית מהמרחב הזוגי.

קלסיפיקציה (CLASSIFICATION) – סיווג (מופיע בהקשר לסוגי בריתות נישואין).

דומיננטיות – הולכה (קשור לקלסיפיקציה של בריתות נישואין).

מבחן הסלנטר – מתייחס לרבי ישראל מסלנט שאמר שכל עוד שהנר דולק אפשר לתקן. כינוי לבדיקת מסוכנות של מערכות נישואין.

עוד פרטים כאן>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר