נתניהו במסר פייסני לארה"ב: "קו אדום ברור יקטין הסיכוי לסכסוך"

לאור המשבר בין ארצות-הברית וישראל בצל החשש מתקיפה צבאית ישראלית על מתקני הגרעין באיראן, מעביר ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר חדש ופייסני לנשיא ארצות-הברית ברק אובמה. "ככל שההחלטיות תהיה חזקה יותר והקו האדום ברור יותר, כך יקטן הסיכוי שיהיה לנו סכסוך", אמר נתניהו

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)

מנסה להתפייס? לאור המשבר בין ארצות-הברית וישראל בצל החשש מתקיפה צבאית ישראלית על מתקני הגרעין באיראן, מעביר ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר חדש ופייסני לנשיא ארצות-הברית ברק אובמה.

במפגש שקיים הערב (שני) עם פצועי מלחמה אמריקנים וישראלים, העביר נתניהו מסר מרוכך באשר לאיראן וקרא לארה"ב להציב קו אדום ברור שיקטין את הסיכוי לסכסוך.

דבריו של נתניהו מגיעים לאחר הפרסום מוקדם יותר ב'ניו יורק טיימס' לפיו ארה"ב שוקלת להחריף את הטון נגד איראן ואף לפעול נגדה באמצעים שונים כדי להפעיל עליה לחץ רב.

בדבריו בפני הלוחמים, אמר ראש הממשלה כי "כרגע האיום הגדול ביותר שכולנו מתמודדים איתו הוא תוכניותיה של איראן לפתח נשק גרעיני".

"מדובר במשטר אכזרי שדוהר קדימה עם תכנית הגרעין שלו", הוסיף נתניהו, "משום שהוא לא רואה קו אדום ברור מהקהילה הבינלאומית, והוא אינו רואה את ההחלטיות והנחישות ההכרחיות של הקהילה הבינלאומית".

ראש המשלה הוסיף והבהיר כי "ככל שההחלטיות תהיה חזקה יותר והקו האדום ברור יותר, כך יקטן הסיכוי שיהיה לנו סכסוך".

דבריו של נתניהו מחזירים לראשונה מזה זמן רב את האופציה הדיפלומטית מול איראן על השולחן, לאחר תקופה ארוכה בה הוצג קו לוחמני והחשש מפני תקיפה ישראלית באיראן, הלך וגבר.

המטרה בהצבת "הקו האדום" היא כדי שהאיראנים יבינו שהעולם חושבה על אופציה צבאית בצורה רצינית, ובכך להביא אותה לסגת מתוכניותיה הגרעיניות.

ארה"ב, הובילה בכל התקופה האחרונה חזית נגד תקיפה ישראלית. לשיא הגיעו הדברים בדבריו של ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הגנרל מרטין דמפסי, שאמר כי אינו רוצה לקחת חלק בתקיפה נגד באיראן זאת בהמשך לדבריו כי אין ביכולתה של ישראל למגר את הגרעין האיראני אלא אולי רק לעכבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות