הרמטכ"ל בני גנץ על גיוס חרדים: החלטה פוליטית ולא צבאית

הרמטכ"ל בני גנץ מתייחס הערב לסוגיית השוויון בנטל ואומר כי ההחלטות בנושא לא נמצאות בידי צה"ל: "נקפיד שצה“ל יישאר צבא ממלכתי ופתוח שמאפשר לכל המגדרים לשרת" (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
רא"ל בני גנץ, הערב (צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ התייחס הערב (שני) לסוגיית השוויון בנטל: "החלטה פוליטית - לא צבאית".

במהלך נאום נרחב בכנס הרצליה התייחס הרמטכ"ל לנושא גיוס החרדים ואמר: "הדרג הפוליטי, שמייצג את החברה הישראלית, צריך להחליט איך משרתים ואיפה משרתים ומי משרת בצה“ל. זו החלטה אזרחית-פוליטית בריאה ומתבקשת, לא החלטה צבאית. אנחנו מספקים נתונים וכיוונים, מסבירים מגבלות ומציעים אפשרויות - אבל ההחלטה היא לא שלנו".

"בעיניי, גיוס החרדים לצה“ל, בהיקפים הנוכחיים, הוא ניסיון מוצלח. אנחנו חושבים שהם תורמים לנו מאוד והם משתלבים מצויין. כך זה צריך להיראות. אנחנו ערוכים להרחבת השירות הזה, בזהירות, תחום אחר תחום, כאשר נקפיד שצה“ל יישאר צבא ממלכתי וציוני, פתוח, שמאפשר לכל המגדרים לשרת בו ולא לחסום אחד את השני". רא“ל גנץ ציין כי גיוס החרדים, אם יתממש, יאפשר את קיצור השירות לצה“ל ושינוי התמלוגים לחיילים.

גנץ הוסיף ואמר: "הערבות ההדדית, השיוויון בנטל, מקופלים בזכות לשרת את המדינה. זה הכי פשוט. אזרח שנותן למדינה שלנו משהו, מגלה אכפתיות כלפי המדינה. זו זכות גדולה ואני מאמין שהתהליך הזה יימשך".

במהלך נאומו התייחס גנץ למצב הבטחוני ואמר: "ישנו אתגר רב זירתי, מאפייניו שונים, ההשפעה שונה. הסיכוי למלחמה בטווח הנראה לעין הוא נמוך, אבל הסיכון להידרדרות הוא גבוה מאוד. בכל שבוע ישנו אירוע שעלול להסתיים באופן שונה ולגרור את האזור להתלקחות".

"נצטרך לפתח את יכולות המודיעין ואת יכולות התמרון. בזמן שאנחנו מדברים, תוקפים אותנו בחזית הסייבר מעשרות מדינות בעולם ואנחנו צריכים להתמודד עם זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות