צפו: יצחק פונדק הועלה לדרגת אלוף בגיל מאה

בשנת 1954, החליט הרמטכ"ל דאז משה דיין להעניק ליצחק פונדק דרגת אלוף. אולם הצעד לא יצא לפועל. היום, העניקו לו הרמטכ"ל ושר הביטחון את הדרגה • צפו בוידאו (צבא, ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

טקס מרגש: דרגת אלוף ייצוגית הוענקה הצהריים (שלישי) לתת-אלוף בדימוס יצחק פונדק בן ה-100. בטקס בו קיבל פונדק את הדרגה נכחו שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, והרמטכ"ל בני גנץ.

הסיפור החל כאשר בשנת 1954 החליט הרמטכ"ל דאז רב אלוף משה דיין ז"ל, להעניק לתת-אלוף פונדק דרגת אלוף, אך הבטחה זו לא מומשה.

היום, לאחר כמעט שישים שנה, בהגיעו לגיל מאה, החליטו שר הביטחון יעלון והרמטכ"ל בני גנץ, להעניק לתת-אלוף יצחק פונדק, דרגת אלוף ייצוגית.

הרמטכ"ל, רא"ל בנימין (בני) גנץ, אמר בטקס כי "מורשתו האדירה של יצחק מלווה אותנו במהלך השנים. אני חש כי מדובר באירוע ייחודי ותקדימי, הבעת הערכה ותודה כלפיך וכלפי פועלך. אני שמח כי היה בידי לעשות צדק ולהעניק לך את דרגת האלוף. זהו רגע מרגש לך, למשפחתך ולצה"ל."

שר הביטחון בוגי יעלון אמר במהלך הטקס המרגש: "כשהרמטכ"ל בא עם השאלה לגבי הענקת דרגת האלוף ליצחק, היה רגע של התרגשות, כי זו ההיסטוריה שהתחנכנו עליה. הבנו שיש פה הזדמנות לעשות צדק היסטורי. הרמטכ"ל המליץ, ואני ברצון רב ובהתרגשות אישרתי שנכון לעשות את הצדק ההיסטורי הזה ליצחק, שמאז שעלה לארץ היה חבר הגנה ואחר כך בכל חייו בשירות הציבורי, בין אם בצה"ל, בין אם בשליחות בשם המדינה בעולם, בהקמת העיר ערד ובפעילות בחבל ערד. לכן בהחלט חשבנו שגם על הרקע הזה אתה, האלוף יצחק פונדק, ראוי לדרגה הזו, ואני שמח שלנו, לרמטכ"ל ולי, ניתנה הזדמנות לעשות את הצדק ההיסטורי הזה"

האלוף פונדק סיפר כי במהלך חייו "נותרו בלבי 3 פצועים, הראשון נפער כשרוב חייליו נהרגו במלחמת השחרור - ונרפא כשהמשפחות החיילים השכולות חיזקו את ידו. השני נפער כשיישוב ניצנים, אשר היה תחת גזרתו, נותר חסר הגנה כשלוחמיו נפלו בקרב - ונרפא כשצה"ל העניק לישוב אות מלחמה. השלישי הייתה ההבטחה שלא מומשה לדרגת אלוף. "כבוד הרמטכ"ל ושר הביטחון, היום ריפאתם את הפצע שהיה בי במהלך שישים השנים האחרונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר